szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Renault a Daciákkal indítja hamarosan internetes értékesítését Európában, amit jövőre a társaság más olcsó kategóriás modelljei követhetnek – idézte a Bloomberg hírügynökség a Renault illetékes igazgatóját.

A francia autógyár ezt az eszközt is felhasználja arra, hogy biztosítsa magának az első helyet az olcsó kategóriás kocsik piacán, miután már a PSA Peugeot Citroen korábban jelezte: kizárólag az interneten fogják értékesíteni Európában azt az új modellt, amit egy kínai partnerrel közösen fognak gyártani.

A Renault "fapados" változatainak eladása globálisan 28 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez viszonyítva, háromszor akkora mértékben, mint a drágább modelleké. Ezzel az olcsóbb autók részesedése a csoport forgalmában meghaladta a 25 százalékot tavaly a 2007. évi 15 százalékot követően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Dacia Duster teszt: azt adja, amit várunk tőle

A Dacia Duster szitokszó lehet a konkurens SUV-gyártók között, de még a Nissan és a Renault emberei is gyilkos irigységgel méregetik a Kárpátok csodáját. Bárhol elmegy, ahol autó elmehet, mindent kibír, amit autó kibírhat – mindezt olyan áron, amiért más gyártó csak kisautót ad.

MTI Gazdaság

Európai autópiac: a Dacia a legmenőbb

Májusban már a tizenharmadik egymást követő hónapban csökkent a forgalomba helyezett új gépkocsik száma Európában. A visszaesés éves szinten 4,9 százalék, közölte kedden az európai autógyártók szövetsége (ACEA).

MTI Autó

A Renault köszönetet mondhatna a Daciának

A francia Renault autógyárcsoport az első félévben megőrizte piaci részarányát a világ személyautó- és könnyű teherjármű-piacán, és ezt szemlátomást a csoport román tagjának, a Dacia autógyárnak köszönheti.