szerző:
Izsák Norbert
Tetszett a cikk?

Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.

Bezzeg Lázár János! Miután le kellett adnia a közpénzből finanszírozott Audi S8-ast, nem tétovázott, saját pénzért vett egy kicsit használt kvázi A6-ost. Mélyen meg tudjuk érteni. Amint azt az új Audi A6-os bemutatóján Balatonalmádiban magyarországi topaudisoktól megtudtuk, sötét gyűlölettel ráncolhatják homlokukat a fővárosi fideszesek: győri kollégáik ugyanis elképesztően kedvezményes áron ülhetnek a napokban új Audikba. Borkai polgármester A8-ast, a többiek pedig A6-osokat és A4-eseket kapnak. Amikor pedig arról faggattam a motorcsónakozásban kifáradt vezéreket, nem sérti-e a német autó imázsát Lázár János ex-S8-asa, azzal söpörték le akadékoskodásomat, hogy „minden reklám jó reklám”, illetve, hogy a fideszes frakcióvezető afférjának hála, ma már e sok bútól gyötört kis ország minden polgára álmából felébresztve is fújja, hogy az S8-ast 5,2 literes V10-es Lamborghini motor hajtja.

Audi

Egy élmény mind felett
Mi azonban Lamborghini-motoros kocsit nem, „csak” háromliteres dízelverdákat teszteltünk. Ám az izgalmasnak tűnő vezetés előtt már alaposan felcsigázták az autós újságírókat. 3D-s filmekkel, teátrális prezentációkkal zengték az audisok a hetedik generációs A6-os dicsőségét, és őszintén szólva, ebbe egy kicsit bele is untunk már. Elvégre minden egyes modell beharangozásakor patikamérlegen kiszámolt dübörgést, fanfárt, fényeket és vágásokat hall és lát az ember. Itt talán csak annyi a különbség, hogy az A6-os majdnem minden tapsot megérdemel. Ha nagyon kötözködni támad kedvünk, azt azért számon kérhetjük, miért kell az A-család minden tagjának a megszólalásig ugyanúgy kinéznie?!

Audi

Persze, valakinek éppen ez jön be. Nos, az áramvonalas, kupészerű külső, a csodaszép felnik, a bátran megtört első „lámpabúra” mellett is van mit szeretni rajta. Nemcsak az érdekesen nyíló-záródó MMI-t, azaz a navigációt is rejtő képernyőt, ami újító elhelyezése miatt éppen nem zavar a kilátásban, miközben nem is a térdünk magasságába kell lepillantgatnunk. Hanem azt is, hogy minden a helyén van. Az Audi sajtósai szerint az A6-os egy business limuzin, szerintünk viszont inkább afféle sportlimuzin. Hiába van benne sok hely (a csomagtere 530 literes), lábtér, pohártartó, mégis, ennek ellenére el tudja hitetni a sofőrrel, hogy a mérnökök kizárólag a vezetési élmény miatt alkották meg az A6-ot. Miközben, újra csak hangsúlyoznánk, minden a helyén van.

 

Audi

Szemfényvesztő apróságok
Persze, kell az a néhány szemfényvesztő apróság, amitől újdonságérzete van a vezetőnek, LED-es csíkok jelzik például a tank feltöltöttségét vagy a víz hőfokát, picit más a kormány, van head-up display meg éjszakai látássegítő, az ülések oldalmerevítését elektromosan állító gombrengeteg, távolságtartó tempomat meg egy csomó egyéb kütyü. Sőt, a csomagtartónak 2,5 centiméterrel szélesebb a „szája”, a pereme pedig négy centivel alacsonyabb. De nem ez itt a lényeg. A lényeg nem a részletekben, hanem éppen ellenkezőleg, a részletek összhangjában teremtődik meg: az A6 úgy egyedi, hogy közben minden apró részletében ugyanazzal az ízléssel funkcionális. Miközben azt igyekszik elhitetni a vásárlóval, hogy nem is akar trendi meg ízléses lenni. Hogy ezt hogy csinálják, nem tudom. Rettentően imponál is, persze.

Ha gonoszak lennénk, azt mondhatnánk, kicsit olyan az új Audi, mint a tárgyaláson méregdrága sportos ruhában megjelenő üzletember. Nem fekete öltönyt és nyakkendőt visel, hanem elegáns sportfelsőt, kényelmes túracipőt, s még a zoknija is kiránduláshoz illő. Kicsit meg is mosolyogják az ovális irodában a hátizsákját, ám a szerződés aláírását követően emberünk odalép az ablakhoz, kinyitja, kiugrik rajta, majd az ejtőernyőjét megnyitva vidáman integet.

Audi

Körülbelül így áll össze az Audi-integritás is. Az A6 ugyanis nemcsak sportosnak látszik belül, hanem a gázpedálra lépve bebizonyosodik, hogy sportos is. A háromliteres dízelmotor 245 lóereje fülzsongító hanggal lövi ki az autót, és innentől kezdve megszűnik a külvilág. Kit érdekel a bőr-, vagy a krómborítás, a stop-start rendszer, a sokzónás légkondi meg a szélvédőn mászkáló számok, amikor végre igazi autót vezethetünk?! Mert ha van az autógyártás DNS-ében Audi-gén, akkor ez az: autót készíteni a vezetés élményéért. Persze, van még sok egyéb marketingszöveg, de ez a lényeg. Ha ez a szempont nem érvényesül, akkor az nem is igazi Audi.

[[ Oldaltörés (Fejbe kólint a luxus) ]]

A képernyőn néhány gombtekerésre, -nyomásra átkonfigurálható a vezetési élményt nyújtó változók tömege. A szerkezet használata pofonegyszerű, éjszaka, holtfáradtan, első blikkre sikerült megváltoztatni a futó-, a kormánymű és a pedálok hangolását, ráadásul mindezeket tucatnyi módon variálhatom. A személyre szabottságot növelhetem kedvenc zenémmel is, az A6 hangrendszere fejbe kólintóan jól szól. Arra már nem jutott időm, hogy kipróbáljam, hátul is ennyire élvezhető-e a hifi, de tökéletesen felesleges mélynyomóládákat a csomagtérbe applikálni, a sofőrülésben az 1300 wattos Bang & Olufsen zene maradandó élményt, és ha nem vigyázunk, fülkárosodást is okoz.

Audi


Precízen engedelmeskedik
Ha megunnánk a váltó gondoskodását, természetesen kézzel is váltogathatunk. A kormányon lévő fülecskék nem túl nagyok, viszont annál gyorsabban végzik a dolgukat. Fölfele csöppet elméláznak, ám ha hirtelen kell leváltani, a hétsebességes S tronic duplakuplungos váltó páratlanul gyorsan és precízen engedelmeskedik. A gyorsulásra sem lehet panasz, a jó értékekben nyilván az is szerepet játszik, hogy az új A6-os 80 kilóval könnyebb az elődjénél. Az autó irányítása pedig már csak azért is nagy élmény, mert számos alkatrészt a néhány év alatt is legendássá lett RS-ből vettek át.

Mindez azonban éppen hogy csak eléri az ingerküszöbünket, mi ugyanis a tavaszi napsütésben a Balaton-felvidéken hajtjuk meg a német nagyvasat, és ez az élmény mindent felülír. Mondták is a sajtótájékoztatón, hogy azért választották a teszthez ezt a helyszínt, mert itt úgymond mindent megtalál az átlagos A6-os vásárló. Van neki golfpálya Balatonudvariban, meg sok-sok vitorlázási lehetőség a magyar tengeren. Nem ismerjük Lázár János hobbijait, ám nyilván sok igazság lehet a fentebbi meglátásban. Mi azonban mégsem leszünk irigyek vagy idegesek, sőt, inkább megszánjuk az A6-os-tulajdonosokat. Nem elég, hogy nehéz munkával összeszedik a 20 millió forintot a kocsira, még szabadidejükben is muszáj a hasonszőrűek klubjában elütniük az időt, miközben valaki mindig megjegyzéseket tesz a swingjükre vagy az orrvitorla kezelésére.

Legyen ön is politikus!
De félre a rosszmájúsággal! Inkább nézzük meg, miért fog Audit venni a környezettudatos topmenedzser. Egyrészt azért, mert a kategóriájában az A6-osnak a legkisebb a károsanyag-kibocsátása, másrészt azért, mert a jobban felszerelt autók képesek a kijelzőjükön azt is feltüntetni, mennyi plusz gázolajat fogyasztunk akkor, ha bekapcsoljuk az ülésfűtést vagy az egyéb kényelmi funkciókat. Vagyis, közvetve segíthet a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, ha tudatosítjuk magunkban, mivel mennyit spórolhatunk. Az adatokat pedig rögtön továbbíthatjuk is a kocsi WLAN-rendszerének segítségével, amire egyszerre akár nyolc eszközt is rá lehet csatlakoztatni. Hiába furcsálljuk, minek kiszolgálni nyolc eszközt, amikor tipikusan nem ez az az autókategória, amellyel laptopos feketemunkásokat szállítanának építkezésekre, de hát ők tudják. Lehet, a főnök egyszerre négy okostelefont és netbookot használ, hogy az utolsó pillanatban mindegyik munkást lejelentse.

Audi


A sajtótájékoztatón még azt is megtudjuk, hogy 2020-ig az Audi akar lenni a világ első prémium gyártója. Jó úton is halad efelé. Az 1990-es évek tötymörgése után kitört az örök harmadik helyről (korábban mindig a Mercedest és a BMW-t emlegették az első két helyen), s ma már ez a márka vezet Kínában és Európában is. Mi több, Magyarországon bekerült 2011 első negyedévében a top 10-be. Mármint az összértékesítések szempontjából. Érthető, ha idén már 250 A6-os eladásával számolnak az optimista győriek.

Most már egyébként azt is értjük, miért nem soha nekünk jutott eddig a szerkesztőségben az Audi tesztautó. Ami minket illet, gyorsan megnézzük, van-e a győri városházán üresedés, most éri meg ugyanis győri politikusnak lenni. Vagyis hát inkább ősszel. Akkor jön ki ugyanis ugyanennek a dízelmotornak a két turbófeltöltős verziója – 313 lóerővel. Addig kell érvényesülni.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Audi A6: Biznisz tu biznisz

Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.

Blikk Itthon

Lázár János megvette saját Audi A6-osát

Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője a napokban vásárolt egy kétéves Audi A6 allroad quattrót. A hír nem lenne hír, ha a vásárlást nem előzte volna meg egy kiadós "Audi-botrány".

Biró Csongor Autó

Audi A6 teszt: Lázárnak, mert megérdemli

Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.

hvg.hu Autó

Audi A6 3,0 T: jobb, mint Veres János új cégautója

A tavaly év végi ráncfelvarrás után az Audi A6 még vonzóbb. Akinek a LED-technikás szemfényvesztés kevés lenne, próbálja ki az új benzinmotorral, a háromliteres, 290 lovas erőforrás kihozza az állatot az emberből.

MTI Autó

Blikk: újabb miniszteri Audi A6

Új Audi A6-os személygépkocsival jár Molnár Csaba közlekedési, hírközlési és energetikai miniszter, amelyet azt követően szereztek be, hogy Gyurcsány Ferenc takarékosságra szólította fel a minisztériumokat a válság kapcsán - írja a Blikk.