Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fffdaa8e-9726-4cf4-b9ff-0280883dad32","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A Benjamin Netanjahu kormányfő elleni jogi fenyegetettség korlátok közé szorítja Izraelt. Még akkor is, ha az ICC által háborús bűnök miatt kiadott letartóztatási parancsot több állam – köztük Magyarország – elítélte. Közben odahaza korrupciós ügyének újabb felvonásával szembesül az izraeli miniszterelnök.","shortLead":"A Benjamin Netanjahu kormányfő elleni jogi fenyegetettség korlátok közé szorítja Izraelt. Még akkor is, ha az ICC által...","id":"20241129_hvg-nemzetkozi-buntetobirosag-icc-netanjahu-gallant-korozes-haborus-bunok-izrael-gaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fffdaa8e-9726-4cf4-b9ff-0280883dad32.jpg","index":0,"item":"66675f4d-d811-42a6-8e10-c3b2618debe0","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-nemzetkozi-buntetobirosag-icc-netanjahu-gallant-korozes-haborus-bunok-izrael-gaza","timestamp":"2024. november. 29. 16:30","title":"Kiejtheti a diplomáciai körforgásból Netanjahut a hágai elfogatóparancs, hiába ítélte el azt az USA és sok más ország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85d2ff5c-bedd-49b1-a3a8-a85c858fd92e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Daniel Khalife a bíró szerint „hosszú szabadságvesztésre” számíthat.","shortLead":"Daniel Khalife a bíró szerint „hosszú szabadságvesztésre” számíthat.","id":"20241128_nagy-britannia-iran-kemkedes-daniel-khalife-bunos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85d2ff5c-bedd-49b1-a3a8-a85c858fd92e.jpg","index":0,"item":"92a03b7d-8460-4540-a790-d00ff3165fad","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_nagy-britannia-iran-kemkedes-daniel-khalife-bunos","timestamp":"2024. november. 28. 13:16","title":"Bűnösnek találtak egy volt brit katonát, aki a vád szerint Iránnak kémkedett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792edec-d03a-4ec4-8fda-15c2be3a4d12","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Csak pénteken dől el, hogy érvényes-e egyáltalán az első forduló eredménye, így egyelőre a kampány is szünetel. ","shortLead":"Csak pénteken dől el, hogy érvényes-e egyáltalán az első forduló eredménye, így egyelőre a kampány is szünetel. ","id":"20241128_Georgescu-Romania-alkotmanybirosag-valasztasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792edec-d03a-4ec4-8fda-15c2be3a4d12.jpg","index":0,"item":"f8e11033-cfcb-4e08-9109-8cfe73f37258","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_Georgescu-Romania-alkotmanybirosag-valasztasok","timestamp":"2024. november. 28. 16:14","title":"Újraszámolják a szavazatokat Romániában, miután váratlanul győzött egy szélsőjobbos jelölt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","shortLead":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","id":"20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95.jpg","index":0,"item":"6e1d5f55-637f-4b85-a9e5-3ed37faced3e","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","timestamp":"2024. november. 29. 13:03","title":"Starbucks nyílt az észak-koreai határ mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9ec242b-04e3-42aa-810e-c1bc6cca473f","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A létszámcsökkentésről a napenergia-termékek iránti globális kereslet és az elektromos járművek iránti európai kereslet visszaesése miatt döntöttek. Cáfolták azt a pletykát, hogy az üzem tevékenységét az ungvári egységükbe helyeznék át.","shortLead":"A létszámcsökkentésről a napenergia-termékek iránti globális kereslet és az elektromos járművek iránti európai kereslet...","id":"20241128_jabil-tiszaujvaros-elbocsatas-kereslet-visszaeses-ungvar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9ec242b-04e3-42aa-810e-c1bc6cca473f.jpg","index":0,"item":"cf0e5257-b3b3-4e05-99ec-ea55c2ba6602","keywords":null,"link":"/kkv/20241128_jabil-tiszaujvaros-elbocsatas-kereslet-visszaeses-ungvar","timestamp":"2024. november. 28. 11:39","title":"Ezért küldte el több mint 900 dolgozóját a tiszaújvárosi Jabil-gyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be095487-5d72-4583-9b0f-1fd9252fac62","c_author":"Simor András","category":"360","description":"A lakhatási válság nem a kormányzati intézkedések ellenére, inkább azok következményeként állt elő – figyelmeztet Simor András. Az MNB korábbi elnöke úgy véli, a kereslet mesterséges felfűtése az árakat lódította meg, nem a kínálatot.","shortLead":"A lakhatási válság nem a kormányzati intézkedések ellenére, inkább azok következményeként állt elő – figyelmeztet Simor...","id":"20241129_hvg-simor-andras-essze-ingatlanpiac-lakhatasi-valsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be095487-5d72-4583-9b0f-1fd9252fac62.jpg","index":0,"item":"e965e1f3-5abe-40cc-8bff-64aed5608a54","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-simor-andras-essze-ingatlanpiac-lakhatasi-valsag","timestamp":"2024. november. 29. 09:40","title":"A kormánynak kiemelkedő szerepe van abban, hogy az egekbe szöktek a lakásárak – Simor András volt MNB-elnök írása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d53872b-c1a5-42ab-8e4e-f0a13087e473","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az államtitkár szerint nem engedhetik, hogy a Tisza Párt vezetője díszletnek használja a gyermekvédelmet a politikai show-műsorához.","shortLead":"Az államtitkár szerint nem engedhetik, hogy a Tisza Párt vezetője díszletnek használja a gyermekvédelmet a politikai...","id":"20241129_fulop-attila-gyermekvedelem-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d53872b-c1a5-42ab-8e4e-f0a13087e473.jpg","index":0,"item":"dd56e346-bcd2-4160-9674-42abeccea83c","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_fulop-attila-gyermekvedelem-magyar-peter","timestamp":"2024. november. 29. 15:01","title":"Fülöp Attila kiakadt Magyar Péter bicskei látogatásán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcf2c553-d866-4a87-b4e1-1b2eeecd666b","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Egy történelemformáló nagypolitikai lejáratás, egy munkahelyi érdekellentét, vagy az, ahogyan egy anyós fúrja a vejét – ez mind lehet karaktergyilkosság. De mit takar pontosan ez a kifejezés? Mit élnek át a megtámadott áldozatok? És miért van manapság olyan sok ebből a magyar közéletben?","shortLead":"Egy történelemformáló nagypolitikai lejáratás, egy munkahelyi érdekellentét, vagy az, ahogyan egy anyós fúrja a vejét –...","id":"20241129_Miert-vagyunk-vevok-a-mergezo-karaktergyilkossagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcf2c553-d866-4a87-b4e1-1b2eeecd666b.jpg","index":0,"item":"b3d7bf97-71fa-499d-b171-eaccdf46057f","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241129_Miert-vagyunk-vevok-a-mergezo-karaktergyilkossagra","timestamp":"2024. november. 29. 08:15","title":"Miért vagyunk vevők a mérgező karaktergyilkosságra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár csak 150 ezer forint a felára, mégsem erőlteti az E85-ös (alkohol és benzin 85, illetve 15 százalékos keveréke)...
Bár csak 150 ezer forint a felára, mégsem erőlteti az E85-ös (alkohol és benzin 85, illetve 15 százalékos keveréke) Insigniát az Opel. A márka nem bízik a bioetanol jövőjében, ezért nem is találunk a kínálatban más átalakított modellt. A CNG (sűrített földgáz) a jelenleg kedvelt alternatív hajtás az Opelnél (jövőre jön az elektromos Ampera), de mivel nálunk csak két ilyen kút van, a gázos autózást sem nekünk találták ki. Alkoholt viszont immár 400 kúton tankolhatunk, ami igen dicséretes. Amikor egy üzlet beindul, jönnek az irigyek, jön a Mol és megfúrja a kedvezményes áron kapható E85-öt, a Parlament által hamarosan elfogadott módosítás megdrágítja a bioetanol jövedéki adóját, így az alkohol már nem lesz olyan vonzó az autósok számára, akik még annyira sem vesznek környezetkímélő autókat, mint eddig. Így múlik el a világ dicsősége.
bcs
Több mint 500 autót teszteltem már, köztük voltak valódi autócsodák, mégis meglepett, hogy az Insignia milyen népszerű a magyar autósok szemében. Teljesen padlóra küldött az a sofőr, aki egy furgonból az Árpád fejedelem útján felfele mutató hüvelykujjal fejezte ki, mennyire tetszik neki ez a tűzpiros Opel Insignia. Valamit tud ez az autó, és a márkaépítés is jó úton jár Magyarországon (elég csak a felejthetetlen Tankcsapda koncertre gondolni, amelyet májusban tartottak a márka 20 éves itthoni évfordulóján a Hungaroring 13-as kanyarjában).
bcs
Az Insignia ötajtós változata praktikus, hatalmas csomagtartója jól pakolható. Tesztautónk OPC line felszereltséget kapott, a vaskos sportkormány alul vágott, sportülései jól tartanak, és hátul is kényelmesek. Technikája okos: a tiltótáblákat felismeri és kiírja a központi kijelzőre, ha index nélkül hagyjuk el a sávunkat, hang- és képi jelzés figyelmeztet. A futómű keménysége, a kormány merevsége és a gázpedál reakciója állítható a FlexRide futómű vezérlésével. A navigáció fejlett, nagyképernyős, a telefonálást Bluetooth-kihangosítón teszi biztonságossá, ülésfűtés kényeztet, a klíma automatikus, igaz ez utóbbit inkább kézzel vezéreltem, mert automatikus állásban nem fújt elég hideget. Ez is, mint az autó szinte minden kényelmi funkciója a fedélzeti számítógép magyar menüjében testre szabható.
bcs
Az ízléses és szép belsőépítészet egyetlen hátránya a túlzsúfolt középkonzol, amelynek alsó fertályában, a váltó mögött elhelyezett vezérlőegységét vezetés közben véletlenül könnyedén megbökhetjük, ezzel elállítva például a navigációt. A középkonzol felső részén található központi irányító gyűrű kezelése is nehézkes, igaz, mindez megszokás kérdése.
[[ Oldaltörés (Sokat fogyaszt) ]]
Baromi erős a kétliteres turbómotor, ám érdekes, hogy az jobb oktánszámű (105) bietanol ellenére sem lesz sportautó az Insignia. Izmos limuzin (ötajtós), büszke cégautó és gyors családi kocsi, de nem vág hátba a gyorsulás, nem sportautó – lámpánál még egy 1,3 literes Swiftnek is van esélye. Persze nem is akar az lenni, tömege miatt még a 325 lovas OPC változat sem az. Hideg indításkor szépen gurguláznak a dupla kipufogók, menet közben azonban halk, túlságosan halk az Insignia, csak erős kigyorsításnál halljuk magas hangját, illetve a turbó sutyorgását. Az erőfölényt autópályán, akár 200-as tempó fölött is éreztethetjük, az Insignia Turbo igazi utazóautó.
bcs
A kézi sebességváltó szépen és pontosan tette a dolgát, öröm volt vele vezetni az Insigniát. A kormány precíz, sport fokozatban közvetlen, a futómű pedig a 18 hüvelykes kerekek ellenére nem büntet, sőt, nagyon meg voltam vele elégedve. Érdekes, hogy néhány héttel ezelőtt ugyanezt nem mondhattam el a kombi Insignia futóművéről. A kocsi bírja a száguldást, éles kanyarokban is tapad, a menetstabilizálónak nem kellett beavatkoznia, miközben próbáltam a kocsi határain autózni.
A váltó áttételei jó hosszúak, 40-nél hatodikban ezres fordulat környékén forog a motor, ilyenkor persze nulla a nyomaték, de nem fulladunk le. Finom gázadással felkúszik a mutató az 1500-2000-es tartományba. 2200-as fordulat fölött lesz állat az autóból, persze a rendszer ezt nem szereti és mindent megtesz a váltásesedékesség-jelző révén, hogy még a turbó felpörgése előtt felváltsunk.
bcs
Aki anyagi megfontolásból dönt az alkoholos autók mellett, nem jár rosszul, ám nem javallott olcsósága miatt olyan autóba tankolni, ahol a gyártó ezt kifejezetten nem javasolja. Az alkohollal érintkező gumitömítések ugyanis jelentős mértékben kitágulnak. Megtámadja az alumínium és magnézium alkatrészeket is, de a lemezből készült üzemanyagtartályok is hamar átrozsdásodnak. Rosszak a hidegindítási tulajdonságok, a fúvókák és az üzemanyagpumpa is speciális kenést igényel. A bioetanolnak harmadával alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma, tehát változatlan körülmények között a fogyasztás valamivel több, egyes vélemények szerint éppen harmadával.
Az alkoholos Insignia fogyasztása nagyon magas, az 500 kilométeres teszt során 13 literes átlagot mértünk, ami 280 forintos E85-össel számolva azt jelenti, 100 kilométert 3640 forintból járunk meg. Ugyanezzel a motorral vezettem pár éve az Insigniát, igaz összkerékhajtással. Az 12 litert zabált száz kilométerenként. Ha ebből két litert a 4x4 terhére írunk, 10 literes átlaggal és 380 forintos benzinárral számolva 3800 forintból jön ki a 100 kilométer. A különbség nem nagy, 160 forint 100 kilométerenként. Az árkülönbözet viszont csak 93750 kilométer után térül meg, ami önmagában nem túl csábító (ha elhisszük az Opel által közölt 8,5 literes gyári átlagfogyasztást, akkor drágábban autózunk etanollal), ám tudnunk kell, hogy az E85-ös üzemanyag átlagosan 60 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár, attól függően mennyi szén-dioxid-emisszióval járó műveléssel előállított bioetanol hajtja az autót (ez akár 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás csökkenést is jelenthet). Összességében tisztább gázokkal és tisztább lelkiismerettel autózhatunk az alkoholos Insigniával.