Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bb64cd13-e8ac-4f95-8b04-ef10af088c3f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az adat nem jó, de még nem is tragikus.","shortLead":"Az adat nem jó, de még nem is tragikus.","id":"20250217_europai-gaztarolok-toltottsege-zuhan-hideg-tel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb64cd13-e8ac-4f95-8b04-ef10af088c3f.jpg","index":0,"item":"815a45d1-1774-454b-a452-8bcc12940f64","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_europai-gaztarolok-toltottsege-zuhan-hideg-tel","timestamp":"2025. február. 17. 09:35","title":"Visszatért az igazi tél, 45 százalék alá csökkent az európai gáztárolók töltöttsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dac6e36-3767-4093-bd69-1bccf5028e72","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"A buszok, villamosok üléskárpitjai jellemzően sokszínűek és vad mintázatúak. Ennek fő oka, hogy elrejtsék a koszt, de nem ez az egyetlen érdekességük. Sokan rondának tartják őket, ám akadnak, akik meglátják bennük a szépséget, és időről időre művészeket is megihletnek.","shortLead":"A buszok, villamosok üléskárpitjai jellemzően sokszínűek és vad mintázatúak. Ennek fő oka, hogy elrejtsék a koszt, de...","id":"20250218_tomegkozlekedes-szines-ulesek-kosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dac6e36-3767-4093-bd69-1bccf5028e72.jpg","index":0,"item":"10c09821-056b-47a3-a0d1-b5b481078502","keywords":null,"link":"/elet/20250218_tomegkozlekedes-szines-ulesek-kosz","timestamp":"2025. február. 18. 06:01","title":"Embertelen mocskot rejthetnek a tömegközlekedés csiricsáré ülései","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d52da0f-ce1b-412e-bde4-3d350973b80e","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"Petőfi Sándort, az író barátját annyira feldúlta a küszöbön álló házasság híre, hogy elrohant az eljegyzési ebédjükről. Sőt még az évtizedekkel későbbi, Mikszáth-féle Jókai-életrajzban is az volt a narratíva, hogy a Nemzeti Színház vezető tragikája, „a hervadó nő” számító módon behálózta a nála fiatalabb, tapasztalatlan írót, aki még csak nem is az első férfi volt az életében. Hogy ez mennyire volt igaz vagy sem, kiderül Szécsi Noémi Jókai és a nők című könyvéből, amely az író születésének 200. évfordulója alkalmából jelent meg. ","shortLead":"Petőfi Sándort, az író barátját annyira feldúlta a küszöbön álló házasság híre, hogy elrohant az eljegyzési ebédjükről...","id":"20250218_Jokai-Mor-eletrajz-Laborfalvi-Roza-hazassag-kapcsolat-Szecsi-Noemi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d52da0f-ce1b-412e-bde4-3d350973b80e.jpg","index":0,"item":"92a1b087-d054-4690-86e2-568acf728cfb","keywords":null,"link":"/elet/20250218_Jokai-Mor-eletrajz-Laborfalvi-Roza-hazassag-kapcsolat-Szecsi-Noemi","timestamp":"2025. február. 18. 17:57","title":"Wesselényi megmentette, Petőfi kigúnyolta – Laborfalvi Róza még a halála után is szálka volt a Jókai-imádók szemében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d7c098c-6624-4d4b-93f0-77bf37a69775","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bajor gyártónak sikerült kicsit tovább javítani az i5 és szedán és kombi hatékonyságán.","shortLead":"A bajor gyártónak sikerült kicsit tovább javítani az i5 és szedán és kombi hatékonyságán.","id":"20250217_kozel-50-kilometernyi-extra-hatotavot-kapott-a-bmw-i5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d7c098c-6624-4d4b-93f0-77bf37a69775.jpg","index":0,"item":"e79f7ad6-f358-4ce3-8c3f-0ddb817e8092","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_kozel-50-kilometernyi-extra-hatotavot-kapott-a-bmw-i5","timestamp":"2025. február. 17. 06:41","title":"Közel 50 kilométernyi extra hatótávot kapott a BMW i5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A miniszter egy lakossági fórumon beszélt erről, amit az M30-as út javításával kapcsolatban hívtak össze. A fórumon szeretett volna az osztrák vállalat is részt venni, az Építési és Közlekedési Minisztérium azonban, titoktartásra hivatkozva ezt nem tette lehetővé.","shortLead":"A miniszter egy lakossági fórumon beszélt erről, amit az M30-as út javításával kapcsolatban hívtak össze. A fórumon...","id":"20250217_Lazar-Janos-kilatasba-helyezte-a-Strabag-Magyarorszagrol-valo-kitiltasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5.jpg","index":0,"item":"4c1d989e-5ba8-4a57-a86c-1e56e84066c1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_Lazar-Janos-kilatasba-helyezte-a-Strabag-Magyarorszagrol-valo-kitiltasat","timestamp":"2025. február. 17. 21:20","title":"Lázár János kilátásba helyezte a Strabag Magyarországról való kitiltását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d86217b-1f49-46c8-aaa1-7f618a9964ce","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A most leleplezett Vision Vechicle azt hivatott előrevetíteni, hogy milyenek lesznek a közeljövő elektromos BMW-i.","shortLead":"A most leleplezett Vision Vechicle azt hivatott előrevetíteni, hogy milyenek lesznek a közeljövő elektromos BMW-i.","id":"20250217_hegyomlasnyi-nyomatekkal-es-elkepeszto-szuperszamitogeppel-itt-a-legujabb-bmw","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d86217b-1f49-46c8-aaa1-7f618a9964ce.jpg","index":0,"item":"1f50c9a6-661b-4bc0-a223-d51e28c4f9f8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_hegyomlasnyi-nyomatekkal-es-elkepeszto-szuperszamitogeppel-itt-a-legujabb-bmw","timestamp":"2025. február. 17. 07:41","title":"Hegyomlásnyi nyomatékkal, világító kerékkel és brutális szuperszámítógéppel itt a legújabb BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42f96daa-f0d8-494f-af51-2b2371f6b932","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Az orvos „egészséges étrendet” javasolt nekünk. De mit jelent ez valójában? Ebben segíthet az alábbi útmutató. Szerkesztett részlet a Bél című könyvből.","shortLead":"Az orvos „egészséges étrendet” javasolt nekünk. De mit jelent ez valójában? Ebben segíthet az alábbi útmutató...","id":"20250216_Egeszseges-etkezes-egyszeruen-Ezt-erdemes-tudni-mielott-bevasarolunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42f96daa-f0d8-494f-af51-2b2371f6b932.jpg","index":0,"item":"4ff9634d-f6f0-43ee-af58-79e7fe33e122","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250216_Egeszseges-etkezes-egyszeruen-Ezt-erdemes-tudni-mielott-bevasarolunk","timestamp":"2025. február. 16. 19:15","title":"Egészséges étkezés egyszerűen: Ezt érdemes tudni, mielőtt bevásárolunk!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50361df4-5087-4e49-864f-a18881a0cd73","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Egy török vendégmunkások által működtetett kulturális egyesület épülete előtt késeltek meg egy férfit.","shortLead":"Egy török vendégmunkások által működtetett kulturális egyesület épülete előtt késeltek meg egy férfit.","id":"20250217_Szelsojobboldali-aktivistakat-tartoztattak-le-Parizsban-keseleses-tamadas-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50361df4-5087-4e49-864f-a18881a0cd73.jpg","index":0,"item":"088bddf1-ef47-426b-96ab-17bfd3df2c99","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Szelsojobboldali-aktivistakat-tartoztattak-le-Parizsban-keseleses-tamadas-miatt","timestamp":"2025. február. 17. 21:35","title":"Szélsőjobboldali aktivistákat tartóztattak le Párizsban késeléses támadás miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel Insignia teszt: megéri-e az alkoholos Insignia?
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
A megújult Opel eddigi legsikeresebb modelljét, az Insigniát ezúttal ferdehátúként, kétliteres turbómotorral és bioetanol meghajtással tettük próbára. Azt is mondhatnánk: fokoztuk az élvezeteket. Hogy megéri-e alkoholos változattal autózni, a tesztből kiderül. Annyi biztos, nagyon szereti a piát.
Bár csak 150 ezer forint a felára, mégsem erőlteti az E85-ös (alkohol és benzin 85, illetve 15 százalékos keveréke) Insigniát az Opel. A márka nem bízik a bioetanol jövőjében, ezért nem is találunk a kínálatban más átalakított modellt. A CNG (sűrített földgáz) a jelenleg kedvelt alternatív hajtás az Opelnél (jövőre jön az elektromos Ampera), de mivel nálunk csak két ilyen kút van, a gázos autózást sem nekünk találták ki. Alkoholt viszont immár 400 kúton tankolhatunk, ami igen dicséretes. Amikor egy üzlet beindul, jönnek az irigyek, jön a Mol, és megfúrja a kedvezményes áron kapható E85-öt, a Parlament által hamarosan elfogadott módosítás megdrágítja a bioetanol jövedéki adóját, így az alkohol már nem lesz olyan vonzó az autósok számára, akik még annyira sem vesznek környezetkímélő autókat, mint eddig. Így múlik el a világ dicsősége.
bcs
Több mint 500 autót teszteltem már, köztük voltak valódi autócsodák, mégis meglepett, hogy az Insignia milyen népszerű a magyar autósok szemében. Teljesen padlóra küldött az a sofőr, aki egy furgonból az Árpád fejedelem útján felfele mutató hüvelykujjal fejezte ki, mennyire tetszik neki ez a tűzpiros Opel Insignia. Valamit tud ez az autó, és a márkaépítés is jó úton jár Magyarországon (elég csak a felejthetetlen Tankcsapda koncertre gondolni, amelyet májusban tartottak a márka 20 éves itthoni évfordulóján a Hungaroring 13-as kanyarjában).
bcs
Az Insignia ötajtós változata praktikus, hatalmas csomagtartója jól pakolható. Tesztautónk OPC line felszereltséget kapott, a vaskos sportkormány alul vágott, sportülései jól tartanak, és hátul is kényelmesek. Technikája okos: a tiltótáblákat felismeri és kiírja a központi kijelzőre, ha index nélkül hagyjuk el a sávunkat, hang- és képi jelzés figyelmeztet. A futómű keménysége, a kormány merevsége és a gázpedál reakciója állítható a FlexRide futómű vezérlésével. A navigáció fejlett, nagyképernyős, a telefonálást Bluetooth-kihangosítón teszi biztonságossá, ülésfűtés kényeztet, a klíma automatikus, igaz ez utóbbit inkább kézzel vezéreltem, mert automatikus állásban nem fújt elég hideget. Ez is, mint az autó szinte minden kényelmi funkciója a fedélzeti számítógép magyar menüjében testre szabható.
Az ízléses és szép belsőépítészet egyetlen hátránya a túlzsúfolt középkonzol, amelynek alsó fertályában, a váltó mögött elhelyezett vezérlőegységét vezetés közben véletlenül könnyedén megbökhetjük, ezzel elállítva például a navigációt. A középkonzol felső részén található központi irányító gyűrű kezelése is nehézkes, igaz, mindez megszokás kérdése.
[[ Oldaltörés (Sokat fogyaszt) ]]
Baromi erős a kétliteres turbómotor, ám érdekes, hogy az jobb oktánszámű (105) bietanol ellenére sem lesz sportautó az Insignia. Izmos limuzin (ötajtós), büszke cégautó és gyors családi kocsi, de nem vág hátba a gyorsulás, nem sportautó – lámpánál még egy 1,3 literes Swiftnek is van esélye. Persze nem is akar az lenni, tömege miatt még a 325 lovas OPC változat sem az. Hideg indításkor szépen gurguláznak a dupla kipufogók, menet közben azonban halk, túlságosan halk az Insignia, csak erős kigyorsításnál halljuk magas hangját, illetve a turbó sutyorgását. Az erőfölényt autópályán, akár 200-as tempó fölött is éreztethetjük, az Insignia Turbo igazi utazóautó.
A kézi sebességváltó szépen és pontosan tette a dolgát, öröm volt vele vezetni az Insigniát. A kormány precíz, sport fokozatban közvetlen, a futómű pedig a 18 hüvelykes kerekek ellenére nem büntet, sőt, nagyon meg voltam vele elégedve. Érdekes, hogy néhány héttel ezelőtt ugyanezt nem mondhattam el a kombi Insignia futóművéről. A kocsi bírja a száguldást, éles kanyarokban is tapad, a menetstabilizálónak nem kellett beavatkoznia, miközben próbáltam a kocsi határain autózni.
A váltó áttételei jó hosszúak, 40-nél hatodikban ezres fordulat környékén forog a motor, ilyenkor persze nulla a nyomaték, de nem fulladunk le. Finom gázadással felkúszik a mutató az 1500-2000-es tartományba. 2200-as fordulat fölött lesz állat az autóból, persze a rendszer ezt nem szereti és mindent megtesz a váltásesedékesség-jelző révén, hogy még a turbó felpörgése előtt felváltsunk.
bcs
Aki anyagi megfontolásból dönt az alkoholos autók mellett, nem jár rosszul, ám nem javallott olcsósága miatt olyan autóba tankolni, ahol a gyártó ezt kifejezetten nem javasolja. Az alkohollal érintkező gumitömítések ugyanis jelentős mértékben kitágulnak. Megtámadja az alumínium és magnézium alkatrészeket is, de a lemezből készült üzemanyagtartályok is hamar átrozsdásodnak. Rosszak a hidegindítási tulajdonságok, a fúvókák és az üzemanyagpumpa is speciális kenést igényel. A bioetanolnak harmadával alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma, tehát változatlan körülmények között a fogyasztás valamivel több, egyes vélemények szerint éppen harmadával.
Az alkoholos Insignia fogyasztása nagyon magas, az 500 kilométeres teszt során 13 literes átlagot mértünk, ami 280 forintos E85-össel számolva azt jelenti, 100 kilométert 3640 forintból járunk meg. Ugyanezzel a motorral vezettem pár éve az Insigniát, igaz összkerékhajtással. Az 12 litert zabált száz kilométerenként. Ha ebből két litert a 4x4 terhére írunk, 10 literes átlaggal és 380 forintos benzinárral számolva 3800 forintból jön ki a 100 kilométer. A különbség nem nagy, 160 forint 100 kilométerenként. Az árkülönbözet viszont csak 93750 kilométer után térül meg, ami önmagában nem túl csábító (ha elhisszük az Opel által közölt 8,5 literes gyári átlagfogyasztást, akkor drágábban autózunk etanollal), ám tudnunk kell, hogy az E85-ös üzemanyag átlagosan 60 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár, attól függően mennyi szén-dioxid-emisszióval járó műveléssel előállított bioetanol hajtja az autót (ez akár a szén-dioxid-kibocsátás 90 százalékos csökkenését is jelentheti). Összességében tisztább gázokkal és tisztább lelkiismerettel autózhatunk az alkoholos Insigniával.
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.
160 lóerő, dupla panorámatető, magyarul beszélő navigáció, hatalmas csomagtér, baráti fogyasztás, pazar kényelem, lenyűgöző technika, izgalmas dinamika. Ez az Opel más, mint a többi, és sokkal drágább is. Az Insignia még nem nőtte ki a gyermekbetegségeit.
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
Az Opel Insignia Ecoflex az első olyan zöldautó, ahol szinte semmi kompromisszumot nem kell kötnie a vezetőnek, a tulajdonosnak. Szép, elegáns, biztonságos, alacsony a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása, erős, gyors, jól felszerelt, prémiumjellegű és a 105 ezer forintos felára sem ver földhöz.
Nehéz ügy. Nem könnyű objektíven beszélni valamiről, ami imádat és rajongás tárgyává vált. A száraz tények unalmasak, a lila költői ömlengés nevetséges, középút pedig aligha van. A tesztalany ezúttal egy különleges autó, hogy versenyautó, sportautó vagy közlekedésre alkalmatlan eszköz, mindenki döntse el maga. Kuriózum a magyar piacon. Míg Astra OPC-t és Zafira OPC-t látni itthon, brutál Vectrát alig. Utódjából, az Insignia OPC-ből sem futhat sok itthon, talán a tesztautó az egyedüli. Jó hír, hogy hamarosan vezethetjük a kombit is, automatikus váltóval.
Opel, Insignia, kombi, összkerékhajtás, izmos dízelmotor, hifi, automatikus váltó, táblafelismerés, sávtartó – ízfokozó összetevői egy kiváló autónak. De hogy a recept alkotóinak összekeverése milyen étket szült, az csak a tesztből derül ki.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?