Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2a6427ff-6512-45ef-8efc-b29caef656dc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kiszivárgott információk szerint titán helyett egy speciális ötvözetet használna az Apple a hajlítható iPhone-nál, ami nemcsak nagyobb strapabíróságot, de gyűrődésmentes kijelzőt is eredményezhet.","shortLead":"A kiszivárgott információk szerint titán helyett egy speciális ötvözetet használna az Apple a hajlítható iPhone-nál...","id":"20250328_apple-hajlithato-iphone-folyekony-fem-zsaner-csuklopant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a6427ff-6512-45ef-8efc-b29caef656dc.jpg","index":0,"item":"eb96c4b2-bfa3-479f-9668-a4d36c22abba","keywords":null,"link":"/tudomany/20250328_apple-hajlithato-iphone-folyekony-fem-zsaner-csuklopant","timestamp":"2025. március. 28. 09:03","title":"Folyékony fémből lehet a hajlítható iPhone legfontosabb alkatrésze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hadházy Ákos szerint a Fidesz úgy áldozza be Matolcsyékat, mint a kínai kommunisták. A képviselő nem lepődne meg, ha a Matolcsy-klán vagyona Tiborcz Istvánhoz kerülne. ","shortLead":"Hadházy Ákos szerint a Fidesz úgy áldozza be Matolcsyékat, mint a kínai kommunisták. A képviselő nem lepődne meg, ha...","id":"20250329_matolcsy-adam-felesege-kepek-hadhazy-akos-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051.jpg","index":0,"item":"bfc56856-9af9-4630-a18c-f34d96066351","keywords":null,"link":"/itthon/20250329_matolcsy-adam-felesege-kepek-hadhazy-akos-ebx","timestamp":"2025. március. 29. 10:12","title":"Matolcsy Ádám feleségének luxuséletéről osztott meg képeket Hadházy Ákos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6d9759b-2af5-4b10-b63c-1c2672e9c127","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A magánszemély havi 2,5-7 százalék közötti hozamokat ígért.","shortLead":"A magánszemély havi 2,5-7 százalék közötti hozamokat ígért.","id":"20250328_mnb-azonnali-tiltas-engedely-nelkuli-penzugyi-tevekenyseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6d9759b-2af5-4b10-b63c-1c2672e9c127.jpg","index":0,"item":"abeea5a0-96ac-44f8-a38d-99e702319a02","keywords":null,"link":"/kkv/20250328_mnb-azonnali-tiltas-engedely-nelkuli-penzugyi-tevekenyseg","timestamp":"2025. március. 28. 15:29","title":"Engedély nélkül forgatta a pénzt, és irreális hozamokat ígért tőzsdei befektetésekre, lekapcsolta az MNB","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"448be6a4-7997-42c0-9edb-1b3d44b3c0c3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A volt külügyminiszter szerint a katonai erőnek ésszel kellene párosulnia, aminek része a diplomácia és a fejlesztési segélyek.","shortLead":"A volt külügyminiszter szerint a katonai erőnek ésszel kellene párosulnia, aminek része a diplomácia és a fejlesztési...","id":"20250328_hillary-clinton-signal-botrany-cikk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/448be6a4-7997-42c0-9edb-1b3d44b3c0c3.jpg","index":0,"item":"bd5106ab-316b-4921-b30c-61655cd3f547","keywords":null,"link":"/vilag/20250328_hillary-clinton-signal-botrany-cikk","timestamp":"2025. március. 28. 12:32","title":"Hillary Clinton reagált a Signal-botrányra, szerinte Trump tönkreteszi Amerikát, és odalöki Kínának a világot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"852f15c7-cf21-4f96-a728-a084c02efbc0","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Nem is az alvásra van igazán szükségünk, mint inkább az álomra – derül ki Rahul Jandial agysebész új könyvéből, amiből azt is megtudjuk, mi a hasznuk a rémálmoknak és az erotikus álmoknak, és miért nem kell miattuk aggódnunk. ","shortLead":"Nem is az alvásra van igazán szükségünk, mint inkább az álomra – derül ki Rahul Jandial agysebész új könyvéből...","id":"20250329_hvg-alomkutatas-alvas-Rahul-Jandial-agysebesz-Miert-almodunk-alszanak-ra-egyet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/852f15c7-cf21-4f96-a728-a084c02efbc0.jpg","index":0,"item":"b22e44f5-8398-4279-b8fe-74fde1c6057c","keywords":null,"link":"/360/20250329_hvg-alomkutatas-alvas-Rahul-Jandial-agysebesz-Miert-almodunk-alszanak-ra-egyet","timestamp":"2025. március. 29. 13:00","title":"Megcsalta a párját egy erotikus álomban? Ez nem szégyen, hanem az agyműködés csodája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f35f6de6-e5c5-4bf4-a2e0-577e53620152","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kiadták az első fotókat a kocsiról. ","shortLead":"Kiadták az első fotókat a kocsiról. ","id":"20250328_sportositott-villanyauto-Skodatol-Elroq-RS","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f35f6de6-e5c5-4bf4-a2e0-577e53620152.jpg","index":0,"item":"bda55ce1-140c-4b0b-b664-c074a1ba9576","keywords":null,"link":"/cegauto/20250328_sportositott-villanyauto-Skodatol-Elroq-RS","timestamp":"2025. március. 28. 11:23","title":"Jön az újabb sportosított villanyautó a Skodától, az Elroq RS","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20cc7b87-3f7f-4a54-a6ed-26563a3cafc4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi azt sérelmezte, hogy az üzlete előtt kezdtek pultozni a tiszások.","shortLead":"A férfi azt sérelmezte, hogy az üzlete előtt kezdtek pultozni a tiszások.","id":"20250328_magyar-peter-nepszavazas-budapest-pult-tamadas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20cc7b87-3f7f-4a54-a6ed-26563a3cafc4.jpg","index":0,"item":"a89b80b0-6614-4c85-8235-f9ece3cfaff9","keywords":null,"link":"/itthon/20250328_magyar-peter-nepszavazas-budapest-pult-tamadas-ebx","timestamp":"2025. március. 28. 08:33","title":"„Ne magyarázzá’, mert megbaszlak, te!” – Magyar Péterék pultját most Budapesten támadta meg egy férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cd87b3a-d448-4c17-a72e-a748c2bcc6ba","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Felszabadult, de azt sem titkolja, hogy a visszavonulás anyagi áldozattal is jár. ","shortLead":"Felszabadult, de azt sem titkolja, hogy a visszavonulás anyagi áldozattal is jár. ","id":"20250328_Verebes-Istvan-visszavonul-Kadarkai-Endre-musor-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cd87b3a-d448-4c17-a72e-a748c2bcc6ba.jpg","index":0,"item":"f990a2eb-e55c-4447-a3cf-c9b400d64aee","keywords":null,"link":"/elet/20250328_Verebes-Istvan-visszavonul-Kadarkai-Endre-musor-bejelentes","timestamp":"2025. március. 28. 13:47","title":"Verebes István befejezte a színházi pályáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A céges parkokban 2010-ben a Ford, a Skoda és az Opel a legnépszerűbbek. A LeasePlan statisztikái szerint a Focus, az Octavia és az Astra különösen kedvelt. A LansonCom vezetője is ugyanezen márkákat említi elsőként, ha az ügyfelek a tanácsát kérik – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.
Fontos tudni, milyen feladatra kellenek a kocsik. Egy területi képviselő számára például a korábban már említett 1,6-os dízel Fabiát ajánlják, mivel a Skodának jó a flottapolitikája, a szervizellátottsága, és a kocsi is megbízható és stabil. Ugyanebben a kategóriában az 1,3-as Opel Corsa is jó választás lehet. Középvezetői szinten általában Focust javasolnak. Az Astra esetében nehézség, hogy az 1,7-es dízelmotorral szerelt változat után 15 ezer forint cégautóadót kell fizetni havonta, míg 1600 köbcentiméteres motortérfogat alatt csak 7 ezret. Az utóbbi időben már előfordul, hogy ajánlják francia és olasz gyártók modelljeit is, a PSA csoport HDi motorjairól például kimondottan jó a szakemberek véleménye. A menedzsment számára választott autók között már nagyobb a szórás, egyebek között a céges belső szabályokon múlik, ki mit választ. Ebben a kategóriában hagyományosan erős a Mondeo és a Passat, de az Audi A4 is népszerű. Természetesen a határ a csillagos ég. Bár céges Bugatti Veyronról egyelőre nem tudunk, a LeasePlan flottájában mindenesetre akad egy Jaguar XJ.
Ford
A HVG Cégautó 2011 különszám tapasztalatai alapján úgy tűnik, hogy a cégautópiac fenntartásában a kereskedőházak járnak az élen. A Metro tavaly flottája 90 százalékát cserélte le, új flottakezelőt választott, egyúttal bővítette az autóparkját. A területi képviselők is cégautókat kaptak, a kétszáz kocsit meghaladó flotta Fordokból és Fiatokból állt fel. A Tesco éppen most váltotta flottáját, a tendert májusban zárták. Ez is nagy falat, hiszen csak személyautóból 760-at futtatnak, amelyek maximális futásteljesítményét 180 ezer kilométerben határozták meg. Úttörő a Tesco abban is, hogy a „lejárt” autókat nem feltétlenül adják le, lehetőséget teremtettek, hogy dolgozóik megvehessék az addig általuk használt járműveket – ez a flottaüzemeltetők gyakorlatában inkább csak a vezetők kiváltsága.
Az energiaipar is kitartó, a Mol tavaly lecserélte a személyautó-állományát, az idén a kisteherautókat váltják. Ez is komoly tétel az autókereskedelemben. A Shell is tendert írt ki, majd cserélte is a flottáját tavaly, de az üzemeltetett autók számán nem módosított. Az Eon tavaly haszonjárműcseréket vállalt be, a személykocsik beszerzését lényegében leállították – csak elkerülhetetlen vásárlásokat hajtottak végre. 2011-re sem terveznek nagy beszerzéseket, továbbra is a lelakottabb haszonjárművek cseréjét tervezik, de nem a jó években megszokott darabszámban, csupán a felében. Csökkent is a flotta, a személyautók darabszáma 7 százalékkal karcsúsodott, ugyanis hatékonysági mutatók alapján bizonyos szint alatt nem rendelhető még vezetői autó sem. Emellett a kulcsos flottát is csökkentették, törekednek a meglévő állomány jobb kihasználtságára (az egy irányba igyekvő munkatársakat összeültetik), illetve új munkamódszerekkel, video- és telefonkonferencia bevezetésével csökkentik a kulcsos autók iránti igényeket.
Fiatok a T-Comnál
Stiller Ákos
A 300 autós flottával rendelkező Telenor racionalizálta ugyan a flottáját, de ez nem hozott jelentős darabszámváltozást. A cég egyébként munkaautóként Suzukikat és Fordokat vet be, a vezetők autóparkja változatos, Audi, Saab, Volvo, Toyota egyaránt megtalálható benne. Nagy flottacserét nem terveznek, gyakorlatuk szerint a meglévő kocsikat folyamatosan cserélik, ahogy a futásteljesítményük vagy a koruk indokolja.
A gyógyszeripar vállalatai óvatosan költekeznek. A Phoenix Pharma szépen cserélgeti le a kifutott autókat – náluk négy év vagy 150 ezer kilométer a kocsik szolgálati ideje. Teljes flottacserét nem terveznek, mert a jelenlegi gyakorlattal folyamatos az állományfrissítés. Közben se nem bővítettek, se nem szűkítettek, és tavaly nem változtattak az autóhasználati szabályokon sem. Többen alkalmazzák ezt a „lassú csere” módszert, leginkább ott, ahol maguk kezelik a flottát.
A KBC Autolease flottakezelő szakértői szerint a cégek jelentős része az elmúlt években halasztotta az autók cseréjét, de tovább már nemigen húzhatják, hiszen a válság előtt beszerzett kocsik lassan öt-hat évesek, magas futásteljesítménnyel, egyre növekvő szervizköltséggel, csökkenő üzembiztonsággal. Így 2011-re a céges autóbeszerzések további mérsékelt növekedését várják. Ezt az optimizmust erősítheti az is, hogy egyes iparágakban már a fellendülés jelei látszanak, ami a flottákra is kihathat.
Az autók üzemeltetésével kapcsolatban szigorúbb szabályokat vezettek be a cégek 2010-ben - derül a ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Ezek arra irányulnak, hogy a kocsik állaga ne romoljon, a fogyasztásukat alacsony szinten tartsák. Hanyag autókezelés esetén általában komoly az értékcsökkenés.
Tavaly több nagy cégautóflotta megújult, és 2011-re is egyre többen terveznek nagyobb méretű autóvásárlást – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Bár a cégautópiac fellendült, a lassú gyarapodás csak az ésszerűség és a takarékosság keretei között történik – még nem heverték ki a válságot a hazai vállalkozások.
Általános tapasztalat, hogy míg a 3–15 autóból álló flottillákat rendszerint közvetlenül szerzik be a cégek, a nagyobbak üzemeltetésére igénybe vesznek flottakezelőt, ez pedig nem kis szám, legalább 30 ezer járműt gondoznak flottakezelők – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.