Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"04b30712-1bb9-4e83-a122-bb41bd82b1fc","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Meglátszik a Szerencsejáték Zrt. 2024-es teljesítményén, hogy tavaly nyáron foci-Európa-bajnokság és olimpia is volt.","shortLead":"Meglátszik a Szerencsejáték Zrt. 2024-es teljesítményén, hogy tavaly nyáron foci-Európa-bajnokság és olimpia is volt.","id":"20250529_Szerencsejatek-Zrt-ceges-beszamolo-Nagy-Marton-100-milliard-forint-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04b30712-1bb9-4e83-a122-bb41bd82b1fc.jpg","index":0,"item":"89644673-8ffe-46c6-9cd0-e3b77ac8fb17","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_Szerencsejatek-Zrt-ceges-beszamolo-Nagy-Marton-100-milliard-forint-osztalek","timestamp":"2025. május. 29. 15:29","title":"Annyi pénzt szerencsejátékoztunk el tavaly, hogy Nagy Márton 100 milliárd forint osztalék kifizetését rendelte el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74903045-c931-44da-b318-e547bce9dd5b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kommentek hatnak az emberre. Olyannyira, hogy a színész nemrégiben egy erdélyi túráját is lemondta az online gyalázkodás miatt. Lengyel Tamással Kacskovics Mihály Béla beszélgetett.","shortLead":"A kommentek hatnak az emberre. Olyannyira, hogy a színész nemrégiben egy erdélyi túráját is lemondta az online...","id":"20250530_Fulke-podcast-Lengyel-Tamas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74903045-c931-44da-b318-e547bce9dd5b.jpg","index":0,"item":"3c004c7d-adec-4ad8-808a-648a1f8e863d","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Fulke-podcast-Lengyel-Tamas-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:10","title":"Lengyel Tamás a Fülkében: Összetartozunk, ez az országunk, együtt csináljuk ezt az egészet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fcf17a7-5d6f-4c50-b057-5b184b180463","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének kivitelezése, amelyek szükségesek lennének a próbagyártás startjához.","shortLead":"A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének...","id":"20250530_CATL-Debrecen-akkumulator-akkugyar-cellagyartas-egy-ev-csuszas-szennyviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fcf17a7-5d6f-4c50-b057-5b184b180463.jpg","index":0,"item":"b71d00ea-524f-43d7-9415-bfedc8a6e178","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_CATL-Debrecen-akkumulator-akkugyar-cellagyartas-egy-ev-csuszas-szennyviz","timestamp":"2025. május. 30. 10:22","title":"24.hu: Egy évet is csúszhat a cellagyártás indulása a debreceni CATL-akkugyárnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad659071-18db-4492-a980-4d7d7f62434b","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Akkora hévvel hirdetett csatát a Fidesz az online térben, hogy akadhatnak harcosai, akik ezt felhatalmazásként értve a valódi életben is kimutatják agressziójukat. Miért nagyobb ennek a valószínűsége most, mint a menekültek elleni hergelés idején? Kik kerülhetnek célkeresztbe? Fel van készülve a magyar társadalom az erőszakra?","shortLead":"Akkora hévvel hirdetett csatát a Fidesz az online térben, hogy akadhatnak harcosai, akik ezt felhatalmazásként értve...","id":"20250529_hvg-zaszlo-zaszlo-okol-politikai-agresszio-offline-pofonok-feszultseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad659071-18db-4492-a980-4d7d7f62434b.jpg","index":0,"item":"ab2f3bcb-cf7d-4e6c-a06a-3093905a0da3","keywords":null,"link":"/360/20250529_hvg-zaszlo-zaszlo-okol-politikai-agresszio-offline-pofonok-feszultseg","timestamp":"2025. május. 29. 11:32","title":"Zászló, zászló, ököl: mikor csap át valódi erőszakba a végsőkig pörgetett szájkarate?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5937f51b-9294-4dfe-a7b5-c66fca7b37d9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kissé szokatlan bejelentés érkezett szerdán a Google-től: a cég azt közölte az Android-felhasználókkal, hogy az Instagram kiadott egy frissítést, ami javít egy, az akkumulátort komolyan érintő hibát.","shortLead":"Kissé szokatlan bejelentés érkezett szerdán a Google-től: a cég azt közölte az Android-felhasználókkal...","id":"20250529_google-android-kozlemeny-instagram-alkalmazas-frissitese-akkumulator-problemak-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5937f51b-9294-4dfe-a7b5-c66fca7b37d9.jpg","index":0,"item":"d9ce4c8a-e945-406f-8445-9e9b7f837f3e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_google-android-kozlemeny-instagram-alkalmazas-frissitese-akkumulator-problemak-javitas","timestamp":"2025. május. 29. 13:03","title":"Ezért merülhet nagyon a telefonja mostanában – és így oldhatja meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8eb1a4e-b6f6-431a-97e2-e413aee16a7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter szerint három hasonló előterjesztés volt a közgyűlésben, a Tisza azt szavazta meg, amely számára szakmailag és politikailag megfelelő volt.","shortLead":"Magyar Péter szerint három hasonló előterjesztés volt a közgyűlésben, a Tisza azt szavazta meg, amely számára...","id":"20250529_Karacsony-is-javaslatot-tett-az-ellehetetlenitesi-torveny-elitelesere-ezt-mar-sem-a-Fidesz-sem-a-Tisza-nem-tamogatta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8eb1a4e-b6f6-431a-97e2-e413aee16a7b.jpg","index":0,"item":"89a98a80-9f82-4306-959a-fcced5dd3d60","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Karacsony-is-javaslatot-tett-az-ellehetetlenitesi-torveny-elitelesere-ezt-mar-sem-a-Fidesz-sem-a-Tisza-nem-tamogatta","timestamp":"2025. május. 29. 10:08","title":"Karácsony is javaslatot tett az ellehetetlenítési törvény elítélésére, ezt már sem a Fidesz, sem a Tisza nem támogatta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f630584-7965-4a24-a608-68d6f6cf19ed","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A szaúdi király a fiát küldte Iránba, hogy átadja a figyelmeztetést az ország államfőjének.","shortLead":"A szaúdi király a fiát küldte Iránba, hogy átadja a figyelmeztetést az ország államfőjének.","id":"20250530_iran-szaudi-targyalas-figyelmeztetes-usa-atomalku","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f630584-7965-4a24-a608-68d6f6cf19ed.jpg","index":0,"item":"fd2b126f-4c20-4779-bb10-c254561dcba2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_iran-szaudi-targyalas-figyelmeztetes-usa-atomalku","timestamp":"2025. május. 30. 16:59","title":"Rijád megüzente Teheránnak, hogy kössék meg az atomalkut Trumppal, különben egy izraeli támadást kockáztatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b030679b-cf90-4b47-9cc0-66d34f20e68d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összesen csaknem 17 millió forintot bukott az a férfi, aki egy befektetési csalás áldozata lett. Mutatjuk, hogyan néz ki az átverés, és mire kell figyelnie.","shortLead":"Összesen csaknem 17 millió forintot bukott az a férfi, aki egy befektetési csalás áldozata lett. Mutatjuk, hogyan néz...","id":"20250530_hamis-befektetes-rendorseg-figyelmeztetes-csalas-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b030679b-cf90-4b47-9cc0-66d34f20e68d.jpg","index":0,"item":"1ce3fb8c-b33e-4e19-b6e9-00f3f30bd0ec","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_hamis-befektetes-rendorseg-figyelmeztetes-csalas-telefon","timestamp":"2025. május. 30. 15:44","title":"Ha ilyen számról hívják, fel se vegye – aki megtette, attól 17 millió forintot loptak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A céges autóflották jelentős vagyont képviselnek. Kérdés, mennyire vigyáznak a tulajdonosok erre a vagyonra, vagy inkább csak a szerencsére bízzák magukat – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.
Az elmúlt évtizedben az autólopások száma folyamatosan csökkent (csupán 2010-ben állt le ez a folyamat, amikor is személyautóból szinte ugyanannyit tulajdonítottak el, mint 2009-ben). Az alacsonyabb lopásszámok megnyugtatóan hatnak az autótulajdonosokra, így a flottaüzemeltetőkre is, pedig változatlanul igaz: minden autónak megvan a tolvaja, még a legolcsóbbnak és a legritkábbnak is.
A lopás elleni felkészülés rendszerint az autóválasztásnál kezdődik. Bár a rendőrség nem készít típusra-márkára bontott statisztikát, független szervezetek – például az autolopasok.hu internetes honlap – megteszik. Ott megnézhetők a tolvajok által előszeretettel eltulajdonított típusok. Ebből kiderül, hogy a presztízsmárkák közül a BMW a legveszélyeztetettebb. Nagy átok ez a márkának, főleg hogy tíz éve éppen az ellenkező irányba haladtak: a jól sikerült elektronikus gyári védelem által autói lényegében csak úgynevezett trükkös lopással vagy rablással voltak eltulajdoníthatók. A BMW-lopások sikerességének a kulcsa, hogy a gyári kódok kikerültek az alvilág kezébe, információink szerint Oroszországban, onnan terjesztik egyebek között Magyarországon is.
A másik lopássegítő autóipari fejlesztés a kulcs nélküli indítás, amely nem csupán a BMW-t használókat érinti, hanem a többi márkáéit is (bár ez a komforteszköz is jellemzően a drágább, jobban felszerelt autók sajátja). Nagyot fejlődtek ugyanis a tolvajok eszközei is: míg tíz éve még egy autóba szerelt készlet volt szükséges ahhoz, hogy az illetéktelenek is észleljék és megfejtsék a kulcsok-riasztóvezérlők küldött jeleket, ma egy zsebben is elfér a „nyitónak” nevezett eszköz, amelynek a használata sem feltűnő (antennáit fülhallgató zsinórnak álcázzák). A tolvajok nincs más dolga, mint megtalálni a kívánt autót, kivárni, míg a tulajdonos megjön, kocsit nyit, tehát kódot küld, majd követi a járművet, és az alkalmas pillanatban átül bele. Ha a kocsi kulcs nélküli indítással rendelkezik, a nyitó jelének vételére az autó „megadja” magát, azt hiszi, minden rendben, és működik. Ha nem kulcs nélküli az indítás, akkor a kocsi kinyitása-feltörése után további munka vár a tolvajra, például a vezérlőegység cseréje. Ez persze egyre nehezebb, mert például az Audi–VW–Skoda–Seat márkákban a vezérlőegységet letörőfejű csavarokkal rögzítik, tehát a motorvezérlő kibontásához ütni-vágni kell – a vezérlőegység kiszerelése nélkül annak a csatlakozó stekkere sem húzható le.
A lopásgyakorisági statisztikák elemzéséhez figyelembe kell venni az adott márkából-típusból futó járművek számát is. Például több Fordot kötnek el, mint a BMW-t, csakhogy sokkal több Ford fut az útjainkon, így aztán lopási gyakorisága mégiscsak alacsonyabb. Vagy például noha típus szerint a legtöbbet Suzuki Swiftből lopják, mégsem biztos, hogy veszélyeztetettebb egy Swift, mint egy Mercedes. A lopásvédelemben tehát a típusválasztás is segít, sőt azon belül például a színválasztás is. A ritka színek kevésbé „kelendőek”, főképp az átlagtípusok körében. A kisebb értékű autókat elsősorban szétszerelésre, alkatrésznek lopják, a ritka színű karosszériaelemek nehezebben értékesíthetők – persze ha pont olyanra van megrendelése az alvilágnak, pech. A cégautókat védheti a dekorációjuk is, amely a kocsit feltűnővé teszi, lopás után nagyobb vele a lebukási kockázat, és a dekorált elem nem is értékesíthető.
[[ Oldaltörés (Hogyan lehet védekezni? ) ]]
Az autólopásokat befolyásolják a kocsihasználat körülményei. A garázsból garázsba közlekedő autó mindenképp védettebb, mint az utcán éjszakázó vagy a sokat mozgó, sok helyen parkoló. Érdemes tudni – leginkább a főnöki presztízsautók esetében –, hogy a rendezvények, felkapott éjszakai éttermek és szórakozóhelyek környéki őrizetlen parkolók kedvelt vadászterületei az autótolvajoknak.
Az sem mindegy, hol használják az autót. A legveszélyesebb város továbbra is Budapest, ezen belül pedig sorrendben a XI., a XIII., majd a II. kerület. Az értékesebb autókra jellemzően a presztízs-kerületekben vadásznak, az átlagkocsik fellelhetősége-elköthetősége a lakótelepekkel megszórt körzetekben a valószínűbb. Jellemző, hogy a drága autók ellopásáért a bűnözők többet vállalnak, akár tettlegességre is sor kerülhet, vételkor és használatkor tehát ezzel is ajánlatos számolni.
Ésszerű lopásmegelőzési lépésnek tűnne, hogy a veszélyeztetett márkájú vagy útvonalú autókat GPS-védelemmel lássák el, főleg hogy a beszerzés, telepítés, üzemeltetés költsége ma már negyede a bevezetéskori áraknak. Csakhogy a nehéz időkben a cégek autóflottáik felszereltségén is igyekeznek spórolni. Mindenesetre a LeasePlan statisztikái szerint az általuk kezelt járműflotta alig 3 százalékába került GPS-alapú nyomkövető, s ezek többségének sem a járművédelem a célja, hanem a gépjárműkövetés (a GPS-rendszerekkel igen gyorssá és könnyűvé válik például az útvonalnaplók készítése, könnyen ellenőrizhető a gépkocsihasználatra jogosult munkavállalók mozgása, kiszűrhetők a magáncélú utak, a maszek fuvarok.
A HVG Cégautó 2011 különszámból kiderül, hogy a legnagyobb flottakezelőnél csökkentek a lopások: 2009-ben 47, 2010-ben 42 autójukat tulajdonították el, az idei első negyedévben ötöt – azaz állományuk átlagosan fél százaléka lesz lopások áldozata. Igaz, ez az arány magasabb, mint az országos átlag (durván 0,2 százalék), ám ebben vélhetően közrejátszik, hogy gépjárműparkjukban az országos átlagnál több a vonzó, hat évnél fiatalabb, illetve presztízsautók aránya, márpedig az alvilági autópiacon is többet ér egy fiatalabb, illetve egy prémium autó, miközben a kockázat, a bűncselekményért kapható büntetés mértéke lényegében azonos.
A LeasePlan-statisztikákból az is kiviláglik, hogy nyáron több a lopás, mint télen, valamint hogy egyik lopás helyszínén sem találtak üvegszilánkot vagy más, erőszakos behatolásra utaló nyomot. Tehát az autókat az elektronika segítségével, a fentebb leírt módon vihették el. A LeasePlan-flottára jellemző, hogy utólagos eszközöket ritkán építenek be, az ellopott kocsik 10 százalékában volt váltózár, kormányzár alkalmazásáról nem tudnak, és utólagos risztóbeépítésről sem.
Némileg ellentmond a LeasePlan-tapasztalatoknak a KBC Autolease flottakezelő tapasztalata. Az általuk kezelt autóparkokban érezhetően megnőtt a lopások száma, különösen a felső, prémium kategóriában. Így náluk egyre inkább előtérbe kerülnek a GPS-technológiával működő nyomkövető és más, akár a fizikai védelem elvén alapuló lopásgátló rendszerek. A cégautóflották közös jellemzője, hogy a kocsik 95 százaléka teljes körű casco-biztosítással rendelkezik.
Eddig csak lopásról esett szó, holott a feltöréssel is nagy károkat lehet okozni. Főképp az olyan céges autók esetén, amelyekben készletet, bemutatókellékeket is szállítanak. Az autófeltörők rendszerint a látható dolgokra lépnek: laptoptáska, kézi navigációs eszköz, kabát. De óvatosan kell bánni a csomagtartó tartalmával is: ha valaki oda szeretne értékesebb dolgot – akár egy bőrkabátot – helyezni, jobb, ha a célállomás előtt félreáll, és berakja a kocsi farába a holmit, hogy ne tudják kifigyelni. Mindez jól mutatja, hogy az autóhasználati szokásokkal is sokat lehet tenni a kocsilopások és –feltörések ellen. Nem badarság tehát az ősrégi elővigyázatosság: éjjelre lámpa alá, lakott ház elé parkolni, nem telipakolni a kocsit holmival, sőt, ha üres a csomagtartó, érdemes az azt takaró rolót is kinyitni – látjátok, nincs itt semmi érdekes.
A nagy- vagy nehézteherautó-piacon 2010 őszétől következett be kedvező változás, azaz a válság két évig tartott. A javulás nagyon lassú. 2010 első felében kevés üzletet kötöttek a kereskedők, havonta száz jármű talált gazdára. Az év második fele lényeges emelkedést, szinte duplázást hozott az előző évi alacsony bázisadatokhoz képest. Novemberben már 285 járművet jelentettek le a forgalmazók a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE). Így a teljes tavalyi évet nézve 36 százalékos volt a növekedés a 2009-es évhez képest: akkor 1467, 2010-ben már 1994 volt a magyarországi képviseletek által értékesített nagy teherjárművek száma. A legtöbbet a DAF tudta eladni, 468-at, a dobogóra a Volvo 413, a Scania pedig 372 járművel került fel.
"Operatív célokra" használja majd az ügyészség azt a terepjárót, amelyet 12,5 millió forintért vásárolnak közbeszerzési eljárásban. A Legfőbb Ügyészség szóvivője szerint az autót nem egy embernek szánták, bármely szervezeti egység használhatja, ha szüksége van rá.
A céges parkokban 2010-ben a Ford, a Skoda és az Opel a legnépszerűbbek. A LeasePlan statisztikái szerint a Focus, az Octavia és az Astra különösen kedvelt. A LansonCom vezetője is ugyanezen márkákat említi elsőként, ha az ügyfelek a tanácsát kérik – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.
2011 első hét hónapjában a Datahouse adatai szerint 32 348 jármű (26 804 személyautó és 5544 kishaszonjármű) kapott magyar rendszámot, ez 5,88 százalékkal (3,49, illetve 19,17 százalékos növekedés) jobb eredmény, mint tavaly ilyenkor. Bizakodásra azonban nincs ok, sőt inkább szomorkodhatnak a piaci szereplők, júliusban 4439 járművet helyeztek itthon forgalomba, ami a legrosszabb tavalyi év azonos időszakához képest 14,86 százalékkal kevesebb.
A HVG Cégautó 2011 különszámban feltérképeztük az állami autóparkot, megvizsgáltuk, mennyi pénzt költött az állam az adófizetők pénzéből kocsik fenntartására, beszerzésére. Az év elején az állami vezetői autók zöme Audi volt. Ma a miniszterek többsége Skodával jár.
A HVG Cégautó 2011 különszámból kiderül, a magyar döntéshozók számára egyelőre nem kiemelten fontos kérdés a környezettudatosság. Némi változás mindenesetre már látszik: egy kormányrendelet szerint áprilistól a jármű károsanyag-kibocsátása és energiahatékonysága is bírálati szempont a közbeszerzéseknél.
Általános tapasztalat, hogy míg a 3–15 autóból álló flottillákat rendszerint közvetlenül szerzik be a cégek, a nagyobbak üzemeltetésére igénybe vesznek flottakezelőt, ez pedig nem kis szám, legalább 30 ezer járműt gondoznak flottakezelők – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.
2010-ben 703 millió forintba került az adófizetőknek az állami autóflotta fenntartása. Eközben idén csak a frissítésre 600 milliót fordít a kocsikat üzemeltető Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság, korábbi nevén Központi Szolgáltató Főigazgatóság (KSZF). Négykerekűekre a legtöbbet a Miniszterelnöki Hivatal és a Közigazgatási Minisztérium költ, a terrorelhárítók pedig szeretik a luxust. Az EU soros elnöksége az állami Audikat és Saabokat szaporította.
Az autók üzemeltetésével kapcsolatban szigorúbb szabályokat vezettek be a cégek 2010-ben - derül a ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Ezek arra irányulnak, hogy a kocsik állaga ne romoljon, a fogyasztásukat alacsony szinten tartsák. Hanyag autókezelés esetén általában komoly az értékcsökkenés.
Autót szeretne lízingelni? Ez esetben érdemes a vásárolni kívánt autó maradványértékével egy kicsit komolyabban foglalkozni mielőtt aláírja a szerződést. Németországi források és számítások alapján az Autómenedzser.hu összeszedte és táblázatba foglalta a nyolc legfontosabb járműkategóriánként az öt legértékállóbb járműmodellt.