szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korábbi évekhez hasonlóan 2010-ben is az ár-érték arány határozta meg a munkacégautók rangsorát. A zömében kis- és alsóközépkategóriás autókból álló kategóriát továbbra is a Ford Focus és az Opel Astra vezeti, a Suzuki azonban lekerült a dobogóról. Helyét a feltörekvő, ráncfelvarráson átesett Skoda Fabia foglalta el. A toplista első tíz helyén új belépő a Renault Fluence, a tavalyi 26. helyről tört fel a Hyundai i30 - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából.

MunkacégautóCégautók száma 2010-benCéges az összesből
1. Ford Focus265486%
2. Opel Astra200363%
3. Skoda Fabia83671%
4. Renault Mégane81064%
5. Suzuki Swift62570%
6. Renault Fluence59167%
7. Fiat Grande Punto53759%
8. Hyundai i3043975%
9. Suzuki SX436950%
10. Ford Fiesta35342%

Top 20 munkaautók az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Mesterházy is szolgálati "luxuskocsival" furikázik

Bár az ellenzéki MSZP napok óta élesen bírálja a kormány legutóbbi autóbeszerzését, a párt elnöke és frakcióvezetője maga is egy felsőkategóriás gépkocsit használ a képviselőcsoport finanszírozásában.

Autó

Mi a helyzet a teherautó-piacon?

A nagy- vagy nehézteherautó-piacon 2010 őszétől következett be kedvező változás, azaz a válság két évig tartott. A javulás nagyon lassú. 2010 első felében kevés üzletet kötöttek a kereskedők, havonta száz jármű talált gazdára. Az év második fele lényeges emelkedést, szinte duplázást hozott az előző évi alacsony bázisadatokhoz képest. Novemberben már 285 járművet jelentettek le a forgalmazók a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE). Így a teljes tavalyi évet nézve 36 százalékos volt a növekedés a 2009-es évhez képest: akkor 1467, 2010-ben már 1994 volt a magyarországi képviseletek által értékesített nagy teherjárművek száma. A legtöbbet a DAF tudta eladni, 468-at, a dobogóra a Volvo 413, a Scania pedig 372 járművel került fel.

Biró Csongor Autó

Pontosított a kormány: Audik helyett Skodákkal járnak a miniszterek

A HVG Cégautó 2011 különszámban feltérképeztük az állami autóparkot, megvizsgáltuk, mennyi pénzt költött az állam az adófizetők pénzéből kocsik fenntartására, beszerzésére. Az év elején az állami vezetői autók zöme Audi volt. Ma a miniszterek többsége Skodával jár.

Biró Csongor Autó

Hogy is van a Posta autóival?

A Blikk augusztus 24-én arról számolt be, hogy lecseréli flottáját a Magyar Posta. Utánajártunk, milyen szerződések alapján, milyen autókkal közlekednek ezentúl a Magyar Posta dolgozói és vezetői. A társaság tíz százalékkal csökkentette az állományban tartott gépjárművei számát, és a flottaösszetétel a kisebb értékű járművek javára változott.

Biró Csongor Autó

Melyek a legnépszerűbb cégautómárkák Magyarországon?

A Magyarországon forgalomba helyezett új személyautók száma 2010-ben negatív rekordot döntött: alig több mint 43 ezer új személyautót helyeztek forgalomba. Ez 72 százalékos visszaesés a válság által már részben érintett 2008-as évhez képest és 28 százalékos a 2009-es adathoz képest. A magyar cégautópiac a válság évei alatt átrendeződött. Új márkák kerültek az élvonalba, a korábbi egyeduralkodók, mint például a Suzuki, hátracsúsztak. A Hyundai három és fél éve még a 22. volt a rangsorban, 2011 első negyedéve végén már a 9. helyen állt. A piac annyira kicsi, hogy két-háromszáz darabos beszerzések képesek teljesen felborítani a sorrendet. Ma azon márkáknak fut a szekér, ahol odafigyeltek a flottapiacra.

Autó

Mennyire lopják a cégautókat?

A céges autóflották jelentős vagyont képviselnek. Kérdés, mennyire vigyáznak a tulajdonosok erre a vagyonra, vagy inkább csak a szerencsére bízzák magukat – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.

Autó

Megéri használt cégautót vásárolni?

Az autópiacon az új flottavásárlások dominálnak, de a kevésbé tőkeerős, főleg az induló vállalkozásoknál bevett gyakorlat a néhány éves négykerekűek beszerzése – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.