szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Végre Budapest is megismerkedhet a Nissan 100 százalékban elektromos autójával, a Leaffel, amely idén elnyerte a világ- és európai év autója díjat. A bemutatkozó roadshow-n kiderült, amit már korábban sejtettünk: a Leafet az európai gyártás megkezdése után 2013-ban bevezetik Magyarországon is. Ára állami támogatás nélkül 35 ezer euró lesz, az importőr a bevezetés évében 100 autó eladására számít.

A japán és észak-amerikai vevők már tavaly decemberben átvehették autóikat, idén az első negyedévében csatlakozhattak hozzájuk a portugál, az ír, a holland és a nagy-britanniai megrendelők. Kisméretű, rendkívül jó hatásfokú lítium-ion akkumulátoraival és erős villanymotorjával a Nissan Leaf 175 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, gyorstöltővel az akkumulátor 30 perc alatt 80 százalékig feltölthető. Az azonnali intenzív gyorsuláshoz 140 kilométer/órát meghaladó maximális sebesség társul.

A Nissan Leafet Japánban, az USA-ban és az Egyesült Királyságban fogják gyártani, a korszerű lítium-ion akkumulátorokat pedig Portugáliában és Franciaországban, valamint Japánban, az USA-ban és az Egyesült Királyságban állítják elő. A Renault-Nissan Szövetség az elektromos autók és a azokat meghajtó akkumulátorok legnagyobb gyártója lesz a világon, az éves kapacitást néhány éven belül 500 ezerre növelik.

bcs

Utasként is kipróbáltuk a Leafet, lenyűgöző a csend, ami körbevesz, a plüss ülések kényelmesek, a nagy kijelzőn hátul ülve is nyomon követhetjük az akkumulátor töltöttségét, a megtehető kilométerek számát, a navigáción pedig látjuk, hogy hatótávja révén akár a siófoki hekkesig eljuthatunk az aktuális töltéssel. Bár a hátsó ülések osztottan dönthetők, ennek ma még sok értelme nincs, mivel az ülés mögötti kiemelkedés akkumulátortartozékot rejt. Ez az akadály a 2013-as modelleknél eltűnik, azok már sík csomagtartó padlóval érkeznek.

B. Cs.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Vezettük: Nissan Leaf

Bár többször megcsodáltam, sőt, a párizsi év autója díjátadón bele is ültem, nem vezettem még a Nissan Leafet. Genfben csak ráköszöntem, nem izgatott, hisz tudom, nálunk évtizedek múlva sem lesz tömegautó. A berlini Michelin Challenge Bibendumon aztán újra adott volt a lehetőség, ezúttal nem hagytam ki.