szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Végre Budapest is megismerkedhet a Nissan 100 százalékban elektromos autójával, a Leaffel, amely idén elnyerte a világ- és európai év autója díjat. A bemutatkozó roadshow-n kiderült, amit már korábban sejtettünk: a Leafet az európai gyártás megkezdése után 2013-ban bevezetik Magyarországon is. Ára állami támogatás nélkül 35 ezer euró lesz, az importőr a bevezetés évében 100 autó eladására számít.

A japán és észak-amerikai vevők már tavaly decemberben átvehették autóikat, idén az első negyedévében csatlakozhattak hozzájuk a portugál, az ír, a holland és a nagy-britanniai megrendelők. Kisméretű, rendkívül jó hatásfokú lítium-ion akkumulátoraival és erős villanymotorjával a Nissan Leaf 175 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, gyorstöltővel az akkumulátor 30 perc alatt 80 százalékig feltölthető. Az azonnali intenzív gyorsuláshoz 140 kilométer/órát meghaladó maximális sebesség társul.

A Nissan Leafet Japánban, az USA-ban és az Egyesült Királyságban fogják gyártani, a korszerű lítium-ion akkumulátorokat pedig Portugáliában és Franciaországban, valamint Japánban, az USA-ban és az Egyesült Királyságban állítják elő. A Renault-Nissan Szövetség az elektromos autók és a azokat meghajtó akkumulátorok legnagyobb gyártója lesz a világon, az éves kapacitást néhány éven belül 500 ezerre növelik.

©

Utasként is kipróbáltuk a Leafet, lenyűgöző a csend, ami körbevesz, a plüss ülések kényelmesek, a nagy kijelzőn hátul ülve is nyomon követhetjük az akkumulátor töltöttségét, a megtehető kilométerek számát, a navigáción pedig látjuk, hogy hatótávja révén akár a siófoki hekkesig eljuthatunk az aktuális töltéssel. Bár a hátsó ülések osztottan dönthetők, ennek ma még sok értelme nincs, mivel az ülés mögötti kiemelkedés akkumulátortartozékot rejt. Ez az akadály a 2013-as modelleknél eltűnik, azok már sík csomagtartó padlóval érkeznek.

B. Cs.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Biró Csongor Autó

Vezettük: Nissan Leaf

Bár többször megcsodáltam, sőt, a párizsi év autója díjátadón bele is ültem, nem vezettem még a Nissan Leafet. Genfben csak ráköszöntem, nem izgatott, hisz tudom, nálunk évtizedek múlva sem lesz tömegautó. A berlini Michelin Challenge Bibendumon aztán újra adott volt a lehetőség, ezúttal nem hagytam ki.

4,3-as erősségű földrengés volt Bécsújhelynél

4,3-as erősségű földrengés volt Bécsújhelynél

A záróbeszédekkel folytatódott a Floyd-ügy tárgyalása, elkezdődött az esküdtek tanácskozása

A záróbeszédekkel folytatódott a Floyd-ügy tárgyalása, elkezdődött az esküdtek tanácskozása

Brüsszelnek se lenne ellenére a társasági adó minimuma

Brüsszelnek se lenne ellenére a társasági adó minimuma