Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"318adb53-e521-4480-b433-7f42108fd3e1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A remek orgánumú 5 hengeres turbómotorban a jelek szerint sikerült még találni némi extra teljesítményt és nyomatékot.","shortLead":"A remek orgánumú 5 hengeres turbómotorban a jelek szerint sikerült még találni némi extra teljesítményt és nyomatékot.","id":"20250411_510-loerovel-hodit-a-legujabb-audi-rs3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/318adb53-e521-4480-b433-7f42108fd3e1.jpg","index":0,"item":"daa9f603-a3a3-46c5-8dca-dc0317b08957","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_510-loerovel-hodit-a-legujabb-audi-rs3","timestamp":"2025. április. 11. 07:59","title":"510 ordító lóerővel hódít a legújabb Audi RS3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9db30d66-7cdb-4d7d-9ed6-b059e6f1448a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A képviselők az igazságszolgáltatás függetlenségét, a média szabadságát, a civil társadalom helyzetét és az LMBTQI-jogokat is megvizsgálják.","shortLead":"A képviselők az igazságszolgáltatás függetlenségét, a média szabadságát, a civil társadalom helyzetét és...","id":"20250411_europai-parlamenti-kepviselo-latogatas-alapveto-jogok-helyzete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9db30d66-7cdb-4d7d-9ed6-b059e6f1448a.jpg","index":0,"item":"d3698c61-b571-4b6c-841d-edba4519acd4","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_europai-parlamenti-kepviselo-latogatas-alapveto-jogok-helyzete","timestamp":"2025. április. 11. 16:25","title":"EP-képviselők jönnek Magyarországra, hogy vizsgálják az alapvető jogok helyzetét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"549f89c4-fb53-40a1-b34d-44a606d8eb0b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy korábbi, önkéntes kilépési ajánlatot követően százas nagyságrendben mondott fel munkavállalóinak a Google.","shortLead":"Egy korábbi, önkéntes kilépési ajánlatot követően százas nagyságrendben mondott fel munkavállalóinak a Google.","id":"20250411_google-elbocsatas-chrome-android-pixel-platformok-eszkozok-reszleg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549f89c4-fb53-40a1-b34d-44a606d8eb0b.jpg","index":0,"item":"3478502f-acb5-45b9-a96c-cf795ccb401a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_google-elbocsatas-chrome-android-pixel-platformok-eszkozok-reszleg","timestamp":"2025. április. 11. 17:03","title":"Elbocsátások a Google-nél, érintettek a Chrome és az Android fejlesztői is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e18b8daf-8c12-4eba-8aa6-60528f9edd34","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Néhány napon belül hivatalossá válhat Pavel Stanchev távozása.","shortLead":"Néhány napon belül hivatalossá válhat Pavel Stanchev távozása.","id":"20250412_Sajtohirek-szerint-tavozik-a-TV2-vezerigazgatoja-Vaszily-Miklos-valthatja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e18b8daf-8c12-4eba-8aa6-60528f9edd34.jpg","index":0,"item":"c2a6fde3-f88a-475e-b1f3-7a8899fb408a","keywords":null,"link":"/elet/20250412_Sajtohirek-szerint-tavozik-a-TV2-vezerigazgatoja-Vaszily-Miklos-valthatja","timestamp":"2025. április. 12. 16:06","title":"Sajtóhírek szerint távozik a TV2 vezérigazgatója, Vaszily Miklós válthatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de2770b8-d0a6-470b-8040-4d4d29f95501","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Európa autóipara máris megtorpant, de a gazdasági kapcsolatai új erőre kaphatnak a világ két legnépesebb ázsiai hatalmával – egyelőre ennyit ért el Donald Trump a szövetségesével szemben.","shortLead":"Európa autóipara máris megtorpant, de a gazdasági kapcsolatai új erőre kaphatnak a világ két legnépesebb ázsiai...","id":"20250411_hvg-vamhaboru-trump-europa-vilagkereskedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de2770b8-d0a6-470b-8040-4d4d29f95501.jpg","index":0,"item":"6bc301e9-9cc2-45b1-8773-a4e191b851cf","keywords":null,"link":"/360/20250411_hvg-vamhaboru-trump-europa-vilagkereskedelem","timestamp":"2025. április. 11. 06:30","title":"Vámháború: Trump és Európa is megtette tétjeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9e08589-7431-474e-9c26-97307848ff1f","c_author":"Gyükeri Mercédesz - Lakos Gábor","category":"kkv","description":"A hajdúsági „hugyos homok” aranya a torma: tucatnyi faluban, több száz gazda termeli meg itt az európai fogyasztás háromnegyedét. Eddig azonban inkább csak elszállították a válogatott gyökereket, feldolgozással szinte senki nem próbálkozott, pláne nem nagyüzemi szinten. Egy vállalkozás most megpróbálkozik a lehetetlennel, náluk jártunk Újlétán.","shortLead":"A hajdúsági „hugyos homok” aranya a torma: tucatnyi faluban, több száz gazda termeli meg itt az európai fogyasztás...","id":"20250412_tormaricum-torma-feldolgozat-ujleta-riport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9e08589-7431-474e-9c26-97307848ff1f.jpg","index":0,"item":"88ff25f1-0eef-4780-ab0f-70530c4d1d73","keywords":null,"link":"/kkv/20250412_tormaricum-torma-feldolgozat-ujleta-riport","timestamp":"2025. április. 12. 17:00","title":"A „hugyos homoktól” különleges magyar tormáért egész Európa sorban áll, de épp a lényeg hiányzott az igazi sikerhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d522326b-4b36-4087-89e7-03a8a9ca799a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kósa Lajos – aki annak idején kijelentette, hogy a jegybanki alapítványokba tolt pénz „nem közpénz” – most, hogy botrány van az alapítványok körül, úgy látja, érezték, hogy valami nem stimmel, de nem tehettek semmit, mert az Európai Központi Bank nem hagyta. Ezzel együtt úgy látja, most alaposan ki kell vizsgálni, mi történt, és ha valóban loptak a közből, az illetőt el kell ítélni, mert lopni tilos. ","shortLead":"Kósa Lajos – aki annak idején kijelentette, hogy a jegybanki alapítványokba tolt pénz „nem közpénz” – most...","id":"20250411_Kosa-Lajos-az-MNB-botranyrol-el-kell-kapni-el-kell-itelni-akarhogy-hivjak-Matolcsy-Adam-vagy-mas-mert-lopni-tilos-kozbol-meginkabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d522326b-4b36-4087-89e7-03a8a9ca799a.jpg","index":0,"item":"faa5bc33-6b2a-4693-8a07-c005f7b407f9","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Kosa-Lajos-az-MNB-botranyrol-el-kell-kapni-el-kell-itelni-akarhogy-hivjak-Matolcsy-Adam-vagy-mas-mert-lopni-tilos-kozbol-meginkabb","timestamp":"2025. április. 11. 12:45","title":"Kósa Lajos az MNB-botrányról: „El kell kapni, el kell ítélni, akárhogy hívják, Matolcsy Ádám vagy más, mert lopni tilos, közből méginkább”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06426658-4c19-4d3f-94d6-c651c19a7c06","c_author":"Szabó M. István","category":"360","description":"Új vezérigazgatót nevezett ki a néhány éve államiból egyetemi alapítványi vagyonelemmé tett Grand Tokaj Zrt. élére a kuratórium. Egyelőre nem látni, hogy mi a meghirdetett újabb paradigmaváltás értelme.","shortLead":"Új vezérigazgatót nevezett ki a néhány éve államiból egyetemi alapítványi vagyonelemmé tett Grand Tokaj Zrt. élére...","id":"20250411_grand-tokaj-ismet-uj-irany-szolosgazdak-bajban-vezerpancsolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06426658-4c19-4d3f-94d6-c651c19a7c06.jpg","index":0,"item":"83b2dc0d-98fa-4290-980c-969db1f7416d","keywords":null,"link":"/360/20250411_grand-tokaj-ismet-uj-irany-szolosgazdak-bajban-vezerpancsolas","timestamp":"2025. április. 11. 09:30","title":"Sok milliárd forint elégetése után, egy fura kinevezettel venne ismét új irányt a tokaji borvidék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy olyan ikont, mint a Jeep Grand Cherokee, komoly elvárásokkal viszünk el sarazni. Mi magunk félve vállalkoznánk egy 20 milliós terepjáró siratófalas vallatására, de ha ezt helyettünk megszervezik, egye-fene, nyomassuk.
Olyan keveset vezettem eddig a "nagycsirkét", hogy nem sikerült megértenem, miért vannak odáig és vissza tőle a népek. Az elődmodell kiöregedésével az újgazdagok az utóbbi időben már alig vették (az újból már 25-öt eladtak az első pár hét alatt), de markáns megjelenésére mégis összefut a nyál a számban. Most adott volt a lehetőség, hogy legalább egy-két órát eltöltsek egy piliscsévi játszótéren ezekkel a sportos mamutokkal. Kedvemre való volt a parti. Túlzásba nem vittem, de a megelégedettséghez elég élményt gyűjtöttem, már kezdem kapisgálni a túlfűtött dzsipes rajongást.
bcs
A 2011-es Jeep Grand Cherokee-n megmaradt a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk, a kerek fényszóró és a trapéz alakú kerékív. A Grand Cherokee kétféle 4x4-es rendszerrel rendelhető. A 3,0 literes CRD dízelmotorral szerelt Cherokee modellekhez alapfelszerelés a Quadra-Trac II 4WD rendszer, a választható (Overland felszereltséggel alapára) fejlettebb Quadra-Drive II 4WD elektronikus, részleges önzáró hátsó differenciálművével lenyűgöző erőátvitelre képes.
Az elöl-hátul független kerékfelfüggesztésnek és az opciós, terepviszonyokhoz alkalmazkodó erőátvitel-szabályozó rendszernek (öt üzemmód automata, homok/sár, sport, hó és szikla kapcsolható) köszönhetően nincs akadály, a tesztelésre épített pálya laza homokja a hobbiterepjárókon kifogna.
A légrugózás ötféle beállítást (parkolás, aero, normál hasmagasság, terep 1 és terep 2) kínál. Ha kell, akár 10,2 centiméternyit emel a kocsin. A maximális szabad hasmagasság 25,9 centiméter lehet. Az összes keréknél alkalmazott légrugók minden egyenetlenséget kisimítanak. Az izgalmas tereppályán légrugós kocsival zsonglőrködtem, úgy haladtam át a domborzaton, mint kés a vajon. Nem kellett trükközni, ott is átléptem a bakháton, ahol a Jeep Wranglerrel kanyarogni kellett. A hepehupás, komoly dőlésszögekkel nehezített pályát felezővel teljesítettük. A dőlésszög-érzékelővel felszerelt ereszkedés-szabályozó finoman, kevés zajjal hoz le a hegy tetejéről. A rendszer önműködően, külön-külön fékezi az egyes kerekeket, amennyiben úgy érzékeli, hogy a meredek lejtőn haladva kisebb sebességre van szükség. A visszagurulás-gátló akkor segít a vezetőnek, ha meredek emelkedőn kell elindulnia: ilyenkor a fékpedál felengedése után rövid ideig még fenntartja a fékrendszerben a nyomást.
A Grand Cherokee háromféle motorral rendelhető. A 3,0 literes V6 CRD motor erősebb változata változó geometriájú turbófeltöltőjével 241 lóerő teljesítményt és 550 Nm forgatónyomatékot ad le, a 3,6 literes Pentastar V6-os benzinmotor teljesítménye 286 lóerő, nyomatéka 347 Nm, míg a felfrissített 5,7 literes V8-as benzinmotor 352 lóerős teljesítményt és 520 Nm forgatónyomatékot biztosít ötfokozatú automatikus váltó útján.
Passzív és aktív biztonsági rendszerei között megtalálható a többfázisú, vezető- és utasoldali légzsák, a menetstabilizáló elektronika, valamint a terepfelismerő funkcióval felvértezett, négy kerékre ható ABS fékrendszer. A 2011-es modellév újdonsága a vezető és az első utas ülésébe beépített, csípőt és testet védő légzsák, amely a Grand Cherokee minden kivitelén alapfelszerelés. Az oldallégzsákok fokozott védelmet nyújtanak a felsőtestnek, és a függönylégzsákokkal együtt hatékony védelmet nyújtanak a vezetőnek és első utasának oldalirányú ütközés, vagy borulás esetén. A légzsákok nyitását egyesével vezérli a rendszer, így balról érkező ütközés esetén csak a bal oldali légzsák, jobbról érkező ütésnél a jobboldali légzsák nyílik ki.
A Grand Cherokee balesetmegelőző funkciói között megtalálható a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, az adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő. A négy tárcsafékkel szerelt, blokkolásgátlós fékrendszer terepfelismeréssel, vészfékrásegítéssel és minden sebességtartományban működő kipörgésgátlóval rendelkezik, és a kerekek blokkolását megelőzve intenzív lassítás közben, illetve csúszós úton is megőrzi a jármű irányíthatóságát. A Grand Cherokee-hez kínált összes 4x4 rendszer automatikusan reagál a kerekek megcsúszásakor, ezzel segítve a jármű stabilizálását. A Grand Cherokee akár 3357 kiló vontatására képes (megfelelően felszerelve). Az utánfutó-stabilizáló rendszer érzékeli, ha kileng a vontatmány, és automatikusan kellő mértékű fékezést alkalmazva segít helyreállítani az egyensúlyt.
Különböző üléselrendezéseivel a családnak és a csomagoknak egyaránt helyet ad. Ledöntött hátsó üléssorral bőséges, 1,93 köbméteres csomagtartó áll rendelkezésre, de az üléseket visszaállítva is 1030 liternyi hellyel gazdálkodhatunk.
A V8-as, illetve háromliteres dízel modelleken 8,9 centi átmérőjű, krómozott, dupla csőben végződik a kipufogórendszer. A padló alatt elhelyezett hangtompítót és a kettős rezonátort csendes üzemre hangolták, ám ha a vezető teljes gázt ad, teli torokból harsogva ébred a kipufogó – ez inkább a Hemi motorokra igaz, a többiek halványan keltik csak a zavart.
13,99 millióért kapjuk a legolcsóbb Grand Cherokeet (190 lovas dízellel), a 241 lovas erősebbért két millióval kérnek többet, igaz, mellé Limited felszereltséget kapunk (egyebek mellett bőrüléseket kapunk ülésfűtéssel, parkoló radarokat, elektromosan állítható kormáynoszlopot, tolatókamerát, mélynyomós hifit). Az 5,7-es csúcsmodell Overland felszereltséggel (fejlettebb összkerékhajtás, légrugózás, navigáció, dupla napfénytető, holttérfigyelő, adaptív tempomat, ráfutásra figyelmeztető, nappa bőr, sport futómű, ülésszellőztetés, fűthető kormány, elektromosan nyíló csomagtér) 22,23 millió forintba kerül.
Képek a bemutatóról az Autómenedzser.hu autós portálon.
Európának készült, európai motorral, mégis vérbeli Jeep a Patriot. Masszív hummeres tekintete tökéletesen passzol a hét hűtőlyukú Jeep-családba. Commander jelmezbe bújt Compass.
Life is simple: eat, sleep, Jeep. Ezzel a jelmondattal lehetne összefoglalni azt a menetpróbát, amely a Szigetközben, egy elmosott pályán terepjárókkal, quaddal, traktorral és szabadidő-autókkal zajlott.