Nyolc tévhit a takarékos vezetésről

Számtalan teória él a gépkocsitulajdonosok fejében, hogy milyen praktikákkal, csodaszerekkel lehet csökkenteni az autó fogyasztását. Ezek közül azonban jó néhány nem állja meg a helyét, sőt, van olyan is, amellyel többet ártunk, mint amennyit használunk, ha nem kellő körültekintéssel járunk el. Az alábbiakban felsorolunk néhány sokat hangoztatott állítást, melyekről már bebizonyosodott, hogy nem sok közük van a valósághoz.

  • unknown unknown
Nyolc tévhit a takarékos vezetésről

1. Kisebb autó kevesebb üzemanyaggal is beéri
2. Kéziváltóval mindig alacsonyabb a fogyasztás, mint automatával
3. Több üzemanyagot elpazarol az indítózás, mint ha alapjáraton menni hagyjuk a motort
4. A motort indulás előtt be kell melegíteni
5. Ahogy idősebb lesz az autó, jelentősen csökkenni fog a fogyasztása
6. Légszűrőcsere után sokat javul a fogyasztás
7. Extra adalékanyagokkal takarékos lesz a motor
8. Kedvezőbb lesz a fogyasztás, ha prémium üzemanyagot tankolunk

A részletes magyarázatokat az Autómenedzser.hu autós portálon olvashatják.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.