Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"84f8993b-8da9-425f-9930-0020ce784fd7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A rendőrnek erre is van joga, de mérlegelnie kell a helyzetet. ","shortLead":"A rendőrnek erre is van joga, de mérlegelnie kell a helyzetet. ","id":"20250521_Meg-a-szirenazo-mentot-is-megallitottak-a-turk-delegacio-miatt-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84f8993b-8da9-425f-9930-0020ce784fd7.jpg","index":0,"item":"4c5afae9-7824-4398-892a-5e5989801def","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Meg-a-szirenazo-mentot-is-megallitottak-a-turk-delegacio-miatt-video","timestamp":"2025. május. 21. 14:58","title":"Még a szirénázó mentőt is megállították a türk delegáció miatt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbaaca58-856e-4f68-b70e-0a1d1ad10a78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hátsó gumikat gyötrő komoly teljesítmény és a szerény tömeg igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet.","shortLead":"A hátsó gumikat gyötrő komoly teljesítmény és a szerény tömeg igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet.","id":"20250521_vissza-a-jovobe-300-loeros-v6-az-apro-nissan-micra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbaaca58-856e-4f68-b70e-0a1d1ad10a78.jpg","index":0,"item":"1c27201d-f84c-475e-a76b-da8ea341d204","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_vissza-a-jovobe-300-loeros-v6-az-apro-nissan-micra","timestamp":"2025. május. 21. 06:41","title":"Vissza a jövőbe: 300 lóerős V6 az apró Nissan Micrában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36ec5060-2f5c-499c-b84f-59469bb80bee","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A volt igazságügyi miniszter inkább asztalosnak tanul, és már újságot sem olvas. ","shortLead":"A volt igazságügyi miniszter inkább asztalosnak tanul, és már újságot sem olvas. ","id":"20250522_Varga-Judit-nem-koveti-a-kozeleti-esemenyeket-ezert-az-ellehetetlenitesi-torvenyrol-sem-mond-velemenyt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36ec5060-2f5c-499c-b84f-59469bb80bee.jpg","index":0,"item":"a9e21657-8336-44bc-b530-a228c02d5d65","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_Varga-Judit-nem-koveti-a-kozeleti-esemenyeket-ezert-az-ellehetetlenitesi-torvenyrol-sem-mond-velemenyt","timestamp":"2025. május. 22. 12:29","title":"Varga Judit nem követi a közéleti eseményeket, ezért az ellehetetlenítési törvényről sem mond véleményt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb4c03cc-e23b-42cc-bb87-bd312d33873d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A rossz gazdasági helyzet miatt a dolgozók nincsenek annyira erős pozícióban, jó tisztában lenni a munkajogi szabályokkal. Egyebek mellett azzal, milyen lehetőségei vannak a munkáltatónak és a munkavállalónak, ha a dolgozó alkalmatlannak bizonyul az üzemorvosi vizsgálaton. Milyen feltételekkel lehet kirúgni egy dolgozót? Hogyan oszthatja be a munkáltató a munkavállaló munkaidejét? Ezekről a témákról is szó lesz a HVG Munkajog konferenciáján.","shortLead":"A rossz gazdasági helyzet miatt a dolgozók nincsenek annyira erős pozícióban, jó tisztában lenni a munkajogi...","id":"20250520_Megteveszto-az-alacsony-munkanelkuliseg-a-dolgozok-egyre-kiszolgaltatottabbak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb4c03cc-e23b-42cc-bb87-bd312d33873d.jpg","index":0,"item":"1945eb0d-a258-453c-a55b-14fc2b2675cf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_Megteveszto-az-alacsony-munkanelkuliseg-a-dolgozok-egyre-kiszolgaltatottabbak","timestamp":"2025. május. 21. 09:10","title":"Megtévesztő az alacsony munkanélküliség, a dolgozók egyre kiszolgáltatottabbak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1353c748-c19c-4f0d-b41a-dac87eaaf02f","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"A történészek nyersanyagot szállítanak a politikusoknak, de fel kell szólalniuk, ha üzeneteikben a tényeket eltorzítják – mondja Klaniczay Gábor történész, A múlt, ahogy parancsolja című, május 25-ig látható kiállítás egyik kurátora.","shortLead":"A történészek nyersanyagot szállítanak a politikusoknak, de fel kell szólalniuk, ha üzeneteikben a tényeket eltorzítják...","id":"20250521_hvg-klaniczay-gabor-tortenesz-allami-narrativa-ideologia-europa-es-nyugatellenesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1353c748-c19c-4f0d-b41a-dac87eaaf02f.jpg","index":0,"item":"d6ba1d3b-74e3-4b97-a0ef-150d2fca7cf9","keywords":null,"link":"/360/20250521_hvg-klaniczay-gabor-tortenesz-allami-narrativa-ideologia-europa-es-nyugatellenesseg","timestamp":"2025. május. 21. 18:00","title":"Nem egészséges nemzeti öntudat, hanem hamis páváskodás lesz a vége – Klaniczay Gábor a kormány emlékezetpolitikájáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f12bc31-b132-49e2-8c05-e2592a171f92","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult Toyota RAV4 legerősebb plugin hibrid verziója 304 lóerős teljesítményű.","shortLead":"Az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult Toyota RAV4 legerősebb plugin hibrid verziója 304 lóerős teljesítményű.","id":"20250521_100-kilometeres-villany-hatotavval-itt-a-vadonatuj-toyota-rav4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f12bc31-b132-49e2-8c05-e2592a171f92.jpg","index":0,"item":"17f4940c-ee2a-48ba-8fbc-452677183112","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_100-kilometeres-villany-hatotavval-itt-a-vadonatuj-toyota-rav4","timestamp":"2025. május. 21. 06:59","title":"100 kilométeres villany hatótávval itt a vadonatúj Toyota RAV4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130.jpg","index":0,"item":"bee13a1c-18ee-48ab-93c2-6064ddc8bc37","keywords":null,"link":"/kkv/20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","timestamp":"2025. május. 21. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Harcra fel, Lőrinc!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54717c47-2e6e-428c-9133-4711074c256f","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"A kör bezárult. Orbán Viktor az „átláthatósági” törvénnyel visszahívta az oroszokat Magyarországra. De a HVG-nek 2026 nem a végső összecsapás, csak egy évszám. Ez a május 22-én megjelenő hetilap hagyományos szerkesztői bejelentkezője, a Fülszöveg.","shortLead":"A kör bezárult. Orbán Viktor az „átláthatósági” törvénnyel visszahívta az oroszokat Magyarországra. De a HVG-nek 2026...","id":"20250521_atlathatosagi-torveny-hvg-foszerkeszto-Nem-elegszunk-meg-a-legkonnyebb-megoldassal-es-senkitol-meg-nem-riadunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54717c47-2e6e-428c-9133-4711074c256f.jpg","index":0,"item":"239a0506-6905-4c4a-884e-2dfc37b534a0","keywords":null,"link":"/360/20250521_atlathatosagi-torveny-hvg-foszerkeszto-Nem-elegszunk-meg-a-legkonnyebb-megoldassal-es-senkitol-meg-nem-riadunk","timestamp":"2025. május. 21. 12:37","title":"A HVG főszerkesztője: Nem elégszünk meg a legkönnyebb megoldással, és senkitől meg nem riadunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mazda cselesen újította meg legnépszerűbb autóját. Végrehajtotta a kötelező, láthatatlan faceliftet, amivel fenntartja az érdeklődést a hármas iránt, ám nem hozza kellemetlen helyzetbe azokat, akik az elmúlt években a korábbi arccal vitték haza kedvencüket. Az újdonság varázsa elillan, a forma és a tartalom lényegében változatlan. A Mazda 3-ast nem lehet elrontani - gondoltuk, amíg ki nem próbáltuk az 1,6-os dízelmotorral.
A Mazdák úgy frissülnek, mint tavaszról tavaszra a hóvirágok. Mi változott? Megújult az első lökhárítóburkolat. A formatervezett szegélyek hatékonyabban irányítják el a levegőt az első kerekek légterelőihez. Új helyre kerültek a kör alakú ködlámpák. Kissé módosult a hátsó lökhárító, új alumínium keréktárcsákat kapott az autó.
A belső tér alig módosult, akinek a szeme évek óta hozzászokott a Mazda fekete, minimalista műszerfalához, nem látja a változást, csak az tűnik fel, hogy egymás mellet két különböző méretű, tipográfiájú és hátterű kijelzőn kapjuk azokat az információkat, amelyeket egy helyről is beszerezhetnénk. Az audio- és a klímavezérlő elemeket ezüst foglalat szegélyezi immár. Kis hátsó szárnya és vaskos kipufogója ne tévesszen meg senkit, ez az autó nem sportos. Ha emlékszünk még a Mazda sportosságára, akkor mindenképpen benzinest válasszunk (1 millió forinttal olcsóbb), abból még nem ölték ki a dinamikát, az MPS-ről (természetesen jóval drágább a sportautó) nem is beszélve.
bcs
A Peugeot-származék dízel immár nem is 16 szelepes, hanem csak nyolc, bár papíron az elődnél 6 lóerővel és 30 Nm nyomatékkal erősebb, ezt nem érezzük, sőt még a 100-ban sem vagyunk biztosak. Hidegben hangosan korog a dízel, és amíg kék ikonnal jelzi a fedélzeti számítógép, hogy hideg a motor, ne is nyomjuk, fölösleges, sztrájkol és nem megy. Közvetlenül előtte egy 84 lovas dízel kisbuszt vezettem, abban több lendületet éreztem, pedig kétszer olyan lassan gyorsult 100 kilométer/órás sebességre papíron. A valóságban a dízel 3-as nagyon lomhán indul, de ha a nyomatékkal jól gazdálkodunk és bevonjuk a játékba a turbót is, autópályán, vagy országúton szépen kiautózhatjuk a tartalékait. Kilencven kilométer/órás sebességnél 1700-at forog percenként a főtengely, 100-nál 1900-at, 110-nél 2000-et, 120-nál 2200-at, 130 kilométer/óránál pedig 2500-at.
A sajtóanyag alapján azt gondolhatnánk, hogy legalább a fogyasztás kárpótol a megfontolt tempóért. Csalódnom kellett. Vagy a tesztautó nem volt megtankolva, amikor elhoztam, vagy a motor akkor is járt, amikor én éjjel aludtam. Az 5,3 literes átlag helyett - szinte kizárólag a városban vezettem az autót - 6,1 literes átlagot jelzett a fedélzeti számítógép, ám a tankolás utáni osztással-szorzással 9,4 literes átlag jött ki 100 kilométerenként. Igazságot tenni nem tudok, ezért összeadom a két értéket és az így megkapott 7,7 litert írom be mért fogyasztásnak.
A kuruttyoló erőforrás melegen elcsendesedik, olyankor jobban érezzük az erejét, de a turbólyuk akkor is észrevehető. Az egyes sebességfokozat nagyon rövid, így sokat kell egyensúlyozni a pedálokkal, hogy ne égessük a kuplungot, igazán erőt kettesben fejt ki a motor, onnan kihúzatva tudunk gyorsítani.
Az újnak mondott ülések egészen jók, kényelmesek, mélyek, jól tartanak, de kissé rövid az ülőlapjuk. Az ülésfűtés nem takarékoskodik a melegítéssel, izzik a gatyánk. Kényelmes hátul a Mazda, ám könyökben kicsi, két személynél több nem fér be. A négyajtós kialakítása jót tesz a fejtérnek, ám a kiszállás nehézkes. A hátsó ülések osztottan dönthetők, egy csúnya műanyag idom megakadályozza, hogy teljes terjedelmében hasznosítsuk az üreget. Ha erőszakosan tolunk be nagyobb tárgyakat, pl. deszkákat, akár le is szakíthatjuk ezt a kalaptartószerű burkolatot.
A tesztautó felszereltsége üzleti használatra teszi alkalmassá a Mazdát: Bluetooth, tolatóradar, multifunkciós kormány, tempomat - a csomagtartó kialakítása is inkább a céges utazások sporttáskáit nyeli el, semmint a babakocsit, gyerekbiciklit, rollert, vagy a bútoráruházak termékeit, de például nagybevásárlásra alkalmas a 430 literes mélyedés.
A Mazda 3-as ötcsillagos Euro NCAP minősítést kapott, a karosszéria kialakítása egy merev, hármas H szerkezetet mintáz, és a B oszlopok kiegészítő erősítést is kaptak, amely egy esetleges ütközéskor többletvédelmet nyújt. A blokkolásgátló fékrendszer és a dinamikus menetstabilizátor az alapfelszereltséghez tartozik, akárcsak az első, oldalsó és a függönylégzsákok. A vészfékezés-jelző rendszer a vészvillogók automatikus bekapcsolásával figyelmezteti a kocsinkat követő járművezetőket a hirtelen fékezésre. Az aktív fejtámlák kialakítása csökkenti az esetleges hátsó ütközésnél bekövetkező sérülések kockázatát, az összes biztonsági öv előfeszítős.
Túl sok vezetéstámogató rendszert nem hozott a facelift, konkrétan semmivel sem tud többet az előző változatnál. A térfigyelő rendszer (RVM) a 60 km/h vagy ennél nagyobb sebesség mellett történő sávváltásoknál hasznos. Az ajtókon lévő visszapillantó tükrökbe épített jelzők automatikus felvillanásukkal figyelmeztetik a vezetőt a hátulról közelítő járművekre.
Ha nem is tudunk megbékélni a hibáival, de azt el kell ismerni, hogy nagyon jó vezetni a Mazda 3-ast, úttartása, kormányozhatósága, a futómű hangolása, erős fékei és mindenekfelett precíz váltója kiemelkedik a mezőnyből, hozza a kötelező Mazda normát.
Nyugodt utazásokhoz családi autó, sietős üzleti tárgyalásokhoz ideális cégautó a megújult Mazda 6 kombi. Szép a formája, takarékos és erős a dízelmotorja, a puttonyába minden befér.
Ennél egyszerűbb és nagyszerűbb autót nem kívánhat senki. Egy mozdulattal hátradobjuk a tetőt, beröffentjük a motort, kövér gázzal és riszáló fenékkel nekiszaladunk a világnak. Ha nem lenne család és nem lenne munka, még mindig tartana a félmeztelen rohanás. Születésnapos a Mazda MX-5, ünnepeljük együtt.
Az autók között a Mazda MX-5 magányos szamuráj, amolyan rónin, de nem azzá lett, hanem született rónin. Örök magányra ítéltetett. Ura nincs, uralkodni nem lehet fölötte. Hajtani, repíteni, azt igen, de ha netán megpróbálnák megszelídíteni, utolsó csepp véréig harcolni fog.
Minden napra tartogatott egy meglepetést a ráncfelvarráson átesett Mazda 2. A jól felextrázott, 84 lóerős kisautó ugyanakkor a kategória átlagát képviseli, a mezőnyből csak minőségi megmunkálása, takarékos motorja és köztudott megbízhatósága emeli ki.
A Mazda MX-5 mindhárom generációját és kicsontozott versenyváltozatát is kipróbálhattuk az Euro-ringen, ahol szerencsére az idő is kedvezett a hancúrozáshoz. Az NA, NB és NC verziók mind-mind más ízét adták az MX-5 élménynek, a legizgalmasabbnak a második generáció tűnt, igaz, azt sperdiffivel is felvértezték. A februári velencei jubileumi Mazda-verseny főszereplője igazi csemege volt, sikerült a slick gumik és a kikapcsolt ESP közreműködésével a kavicságyat és a nedves füvet is megkóstolnunk.
Mi az: sportkocsi, két perc alatt megszokja az ember, kupés félszerzetségét mindenütt kedvesen megmosolyogják, 9 ezres fordulatig húzatható, miközben még pakolni is lehet bele? Igen, ez a Mazda RX-8. Nekrológ következik.
Eddig csak 260 lovas, aszfaltszaggató változatban volt kapható a Mazda hobbiterepjárója, a CX-7-es. Bár automatikus váltót még mindig nem rendelhetünk az autóhoz, újabb lökést adhat a sikerének, hogy izmos dízelmotorral is kapható. Tesztünk során kiderült, a Mazda nem áldozta fel a sportos vezetést a gazdaságosság oltárán, a CX-7 élményautó maradt és nem fogyaszt sokat.
Sóval hintené be a dicstelen múltú állami „kukaholding”, az NHKV Zrt. helyét a kormány, így a MoHu akkor sem tudná teljesíteni a törvényben foglalt felvásárlási kötelezettségét, ha akarná.
A Trump által okozott felfordulás jó esélyt ad Putyinnak, hogy odavágjon, és Európa az USA nélkül védtelen, írja kommentárjában Edward Lucas, a brit lap külpolitikai szerkesztője.