Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Addig lehet módosítani a NAV által készített tervezeten, és addig lehet rendelkezni az adó 1+1 százalékáról is.","shortLead":"Addig lehet módosítani a NAV által készített tervezeten, és addig lehet rendelkezni az adó 1+1 százalékáról is.","id":"20250519_adobevallas-hatarido-ado-1-szazalek-NAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca.jpg","index":0,"item":"075ea27f-91df-43c8-90d2-351b2ed92ffb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_adobevallas-hatarido-ado-1-szazalek-NAV","timestamp":"2025. május. 19. 08:25","title":"Kedd éjfélkor jár le az adóbevallás határideje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06f39fbe-3410-45bc-b5df-251a80c5899b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Délelőtt szakszervezetek, délután influenszerek tiltakoznak az „átláthatósági” jogszabálytervezet ellen.","shortLead":"Délelőtt szakszervezetek, délután influenszerek tiltakoznak az „átláthatósági” jogszabálytervezet ellen.","id":"20250518_tuntetes-civil-szakszervezet-atlathatosagi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06f39fbe-3410-45bc-b5df-251a80c5899b.jpg","index":0,"item":"aac43c0c-684a-4d7c-882f-f16e82fcafc1","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_tuntetes-civil-szakszervezet-atlathatosagi-torveny","timestamp":"2025. május. 18. 09:09","title":"Több megmozdulást is tartanak vasárnap az üldözési törvény miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05d49c53-3b3f-45e4-adae-70213aef5ee3","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A Moszad titkos művelet során szállította Izraelbe az emlékeket.","shortLead":"A Moszad titkos művelet során szállította Izraelbe az emlékeket.","id":"20250519_izrael-sziria-eli-cohen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05d49c53-3b3f-45e4-adae-70213aef5ee3.jpg","index":0,"item":"fa3ec42e-62f3-454c-9158-25f8bf66d766","keywords":null,"link":"/elet/20250519_izrael-sziria-eli-cohen","timestamp":"2025. május. 19. 14:26","title":"Hatvan év után megtalálták a Szíriában kivégzett izraeli kém, Eli Cohen személyes tárgyait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1e97b84-bc62-4560-8c71-96aedfe7ab38","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az egészségkövető viselhető eszközök egyre népszerűbb képviselői az okosgyűrűk. Úgy tűnik, hogy a világ harmadik legnagyobb számítógépgyártója, az Acer is úgy gondolta, van mit keresnie ezen a piacon.","shortLead":"Az egészségkövető viselhető eszközök egyre népszerűbb képviselői az okosgyűrűk. Úgy tűnik, hogy a világ harmadik...","id":"20250518_computex-2025-acer-okosgyuru-freesense-ring","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1e97b84-bc62-4560-8c71-96aedfe7ab38.jpg","index":0,"item":"ee501c74-58e5-4dd4-ae44-1e493c8abd9f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_computex-2025-acer-okosgyuru-freesense-ring","timestamp":"2025. május. 18. 21:03","title":"Váratlan szereplő jelent meg az okosgyűrűk piacán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41fd0024-3b04-42d1-81dd-dab9f8e762c7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokkal összetettebb a Jupiteren látható sarki fény – és most a NASA egyik legfejlettebb űrteleszkópja segített jobban megérteni, miben más, mint a földi sarki fények.","shortLead":"Sokkal összetettebb a Jupiteren látható sarki fény – és most a NASA egyik legfejlettebb űrteleszkópja segített jobban...","id":"20250518_nasa-james-webb-urteleszkop-jupiter-sarki-feny-reszecskek-felvetelek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41fd0024-3b04-42d1-81dd-dab9f8e762c7.jpg","index":0,"item":"162215b2-9a6f-42d8-b145-7b63ebf57fa2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_nasa-james-webb-urteleszkop-jupiter-sarki-feny-reszecskek-felvetelek","timestamp":"2025. május. 18. 08:03","title":"Káprázatos felvételeket készített a James Webb űrteleszkóp a Jupiteren pompázó sarki fényről (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c4b378e-a5da-4c1d-b008-cd280292edfb","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Potenciazavarok, romló szexuális teljesítmény, meddőség: a férfiak számára legrémisztőbb gondok mögött sokszor egyetlen betegség, a prosztatagyulladás áll. A prosztatitisz nem ritka probléma, ez a férfiak egyik leggyakoribb betegsége, noha gyógyításához csak kevés esetben kérnek orvosi segítséget. Pedig ha már nagy a baj és a tünetek hónapok óta fennállnak, a terápia hosszú és nehézkes lehet. Ezért érdemes már az első panaszok jelentkezésekor szakorvos segítségét kérni. ","shortLead":"Potenciazavarok, romló szexuális teljesítmény, meddőség: a férfiak számára legrémisztőbb gondok mögött sokszor egyetlen...","id":"20250418_Ferfiak-nepbetegsege-prosztatagyulladas-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c4b378e-a5da-4c1d-b008-cd280292edfb.jpg","index":0,"item":"b6d47bb6-bd53-47d6-864d-c6d7347c9964","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250418_Ferfiak-nepbetegsege-prosztatagyulladas-proxelan","timestamp":"2025. május. 18. 19:30","title":"A férfiak népbetegsége: a prosztatagyulladás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"56f80dce-a2b6-41a3-a971-d9c29f382623","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kvagga kagyló óránként két deciliter vizet képes átszűrni, és rengeteg van belőle.","shortLead":"A kvagga kagyló óránként két deciliter vizet képes átszűrni, és rengeteg van belőle.","id":"20250519_kvagga-kagylo-balaton-tisztitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56f80dce-a2b6-41a3-a971-d9c29f382623.jpg","index":0,"item":"deff3546-bb98-469b-8adb-9df7be540d55","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_kvagga-kagylo-balaton-tisztitas","timestamp":"2025. május. 19. 10:42","title":"Hatékonyan tisztítja a Balaton vizét egy inváziós kagylófaj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27f884d3-8a37-483c-88b8-3f408474058a","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"A zene arra viszi a hallgatóját, amerre az előadó vezeti. Gerlóczy Zsigmond, az ifjú magyar zongorista bárhol jár is, zenei influencerek és a szabad rögtönzéseket kedvelő publikum szeretete kíséri. ","shortLead":"A zene arra viszi a hallgatóját, amerre az előadó vezeti. Gerlóczy Zsigmond, az ifjú magyar zongorista bárhol jár is...","id":"20250518_hvg-gerloczy-zsigmond-zongoramuvesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27f884d3-8a37-483c-88b8-3f408474058a.jpg","index":0,"item":"1edcc74d-4bc4-4256-99b2-7eb84df6e930","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-gerloczy-zsigmond-zongoramuvesz","timestamp":"2025. május. 18. 20:00","title":"Gerlóczy Zsigmond: Igyekszem a semmiből játszani, hogy ami elhagyja a kezemet, egyszeri és megismételhetetlen legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Erre szolgál a Copa elnevezés, csak tudnám, hogy ezzel melyik jelzőt lövik ki? A dinamikát vagy az emóciót? Szerintem az utóbbit, a tesztautó felszereltsége ráadásul nem is Copa, amely most akciós, hanem Style Copa. A stílusosság ára az 1,2 literes alapautóhoz képest 1,5 millió forint, de ebben benne van az erősebb motor és a DSG-váltó felára is. Az alapfelszereltséghez képest a Style Copa elektronikus klímaberendezést kínál, Bluetooth-kihangosítót, multifunkciós bőrkormányt rádió- és telefon kezelőszervekkel a kormány alatt, sötétített üvegezést a B oszloptól, könnyűfém keréktárcsákat, USB-csatlakozást, esőérzékelős ablaktörlő és automatikusan elsötétedő tükör, Copa logó az első ajtókon (csak a csomag kb. 170 ezer forintért választható más motorokhoz is).
bcs
Műszakilag tökéletes párosítás az 1,2 literes turbómotor és a hétsebességes duplakuplungos váltó - a VW-csoport két telitalálatos termékét hangolták össze a kis spanyol motorházteteje alatt. A 175 Nm-es csúcsnyomatékot már 1550-es percenkénti fordulatnál leadja, a maximális teljesítmény eléréséhez 5000-es fordulatra kell kergetni a motort.
Szereti a kicsike a pörgést, amíg le nem esett a hó, csak úgy cikáztam vele a sávok és a települések között. Bátorsággal ki lehet csalni belőle a kisördögöt, a lökhárító mögé bújtatott kipufogónak hangja azonban nincs. Hergelve még morog, S fokozatban azonban csak süvít a motor, lassuláskor pedig olyan a hangja, mintha trolibuszon ülnénk. Azt hittem először, hogy az akksikat tölti vissza, de nem, ilyen a gép hangja. Imádtam taposni a gázt, néha sok is volt, egyszer alig tudtam megállni a zebra előtt. Akkorát csúszott a kocsi, hogy utána kénytelen voltam visszafogni magam és normálisan közlekedni. (Csak ezért nem tapostam ki a belét.)
Hetedik fokozatban 90 kilométer/órás sebességnél kétezret, 100-nál 2200-at,110-nél 2400-at, 120-nál 2500-at, 130-nál 2800-at forog percenként a főtengely, 140-nél már háromezret. Hiányoltam (vagyis nem én, csak a bennem rejtőzködő környezetvédő) a start-stop rendszert, de a hamarosan érkező ráncfelvarrott Ibizában ehhez a konstrukcióhoz alapból adják majd.
A DSG-től féltem egy kicsit a havazásban, de finom gázadásra szépen kapcsolgat anélkül, hogy kihúzatná a motort, így dacára annak, hogy nem volt benne ESP eseménytelen volt a teszt. A kettős tengelykapcsolós sebességváltó nemcsak egy automatikus egység kényelmét kínálja, de gazdaságos is, a 440 kilométeres próba során a tesztautónk téli- és hajtós üzemben 7,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Ez az érték két literrel magasabb a gyári vegyes adatnál, de ezt már megszokhattuk.
A műszerfalhoz hasonlóan a kijelző órák grafikája is egyszerű, ám túl mélyen ülnek, esti megvilágításban nehezen olvasható le, épp mennyivel hajtunk. Az ülés közel van az úthoz, kényelmes. Hátul kisautóhoz mérten szűkös a hely és a csomagtartó sem lep meg hatalmas méreteivel.
Futóműve kemény, minden úthibát tudtunkra ad, a kormány precíz, a fékek erősek. Az Ibiza fordulóköre 15-ös kerékkel is nagy, ahol a hasonló méretű Fabiával könnyedén manővereztem, ott az Ibizával kínlódtam. Igaz, lehet, hogy a rutin az oka.
Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.
Nem szégyelli izmait a Leon Cupra R, és az sem ébreszt benne kisebbrendűségi érzést, hogy genetikailag közeli rokonai – a Golf R és az S3 – sokkal díszesebb öltözetben mutatkoznak és tapadásukról Haldex-összkerékhajtás gondoskodik. Egyáltalán nem érzi tehernek az első kerekekre zúduló 265 lóerőt, igaz, természete miatt padlógázhoz csak végső esetben ajánlatos folyamodni. Csak a legvégső esetben. Olyankor szelídségét levetkőzve Hulkként tépi szét az aszfaltot. Legény legyen ilyenkor a talpán, aki képes megzabolázni.
Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.
Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát. Bónuszként kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.
A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.
Good stuff, azaz jó cucc a neve a Seat Leon új felszereltségének. A Reference szintnél hetvenezer forinttal drágább, de hasznos és praktikus dolgokat tartalmaz, igazi cégautós csomag.
A Volkswagen-csoportnál nem vesztegették az időt, az új Sharan bemutatása után nem sokkal már az ikertestvérét, a Seat Alhambrát is kipróbálhattuk. A nemzetközi menetpróbán csak az volt a kérdés, hogy miért venné valaki inkább ezt az autót a kisebb presztízst hordozó emblémával.
A már bajnok Liverpool ugyan végül kikapott a Brightontól, de Szoboszlai Dominik később az Instagramon is megerősítette, hogy feleségével gyermeket várnak.