szerző:
Biró Csongor

Rengeteg autót vezetek, a hétköznapi kocsikra meg sem rebben már a szemem, immunis vagyok a lóerőkre, a gumicsikorgásra, a terepszögekre, a benzinszagra és kék bálnát is benyelő puttonyra. A Nissan Qashqai mégis megfogott. Elsőkerék-hajtással és egy kiváló dízelmotorral csábít.

Bárhogy is frissítik a Qashqait, nem tudják elrontani, a Nissan ebből él, szerencsére nálunk is sikeres. Szerencsések, akik megvették - a svájci frankos hiteleseknek, bocs -, jó kocsi. Egy alacsony kibocsátású, de izmos dízelmotor hiányzott még a kínálatról, ezt a Renault közreműködésével pótolták a japánok.

Az 1,6 literes dCi motor érkezése elnyomta a 360 fokos, extraként kínált, korábban az Infinitikből megismert felülnézeti parkolókamera megjelenését, tesztautónkban pont nem is volt, így csak a fogyasztás megfigyelésének szentelhettük az értékes közös perceket.

©

A 130 lóerős, 320 newtonméteres dCi motor hasonló teljesítményszintet nyújt, mint a korábbi, a modellválasztékban legnagyobb 2,0 literes dCi, de alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és jelentősen takarékosabb fogyasztással. Bár a sajtóanyag automatikus start-stop rendszerről ír, tesztautónk nem kapcsolt le a lámpánál, ez a tulajdonság valószínűleg ott lesz hasznos, ahol anyagilag is elismerik a zöld mivoltát egy autónak (2012-es gyártástól széria a honlap szerint). Így nálunk még elméletben sem fogyaszthat 4,5 litert száz kilométerenként az autó, viszont az 500 kilométeres tesztelés során elért 5,5 literes átlag elégedettségre adhat okot. Mégiscsak egy doboz formájú, SUV-ról van szó.

Hatosban 90 kilométer/óránál 1800-at forog percenként a főtengely, 100-nál 1950 fordulat környékén áll meg a mutató, 110-nél 2050-et, 120-nál 2250-et 130-nál 2500-a forog. Sík úton nagyon rugalmas, a nyomatékot megdöbbentően alacsony fordulaton leadja, hatosban eltötyög 1100-1200-as fordulaton 60-70 kilométer/órás sebességgel és tudok innen gyorsítani is. Csupán 60 alatt könyörög a visszaváltásért, 50-nél 1000-et forog a főtengely, innen váltás nélkül gyorsítok 100 kilométer/órás sebességre - sík úton. Emelkedőn más a helyzet, ott érdemes visszakapcsolni időben, különben felsülünk.

Induláskor, hidegen hangosan kerreg a motor, de bemelegedve, országúton vezetve már nem hallunk zavaró zajokat. Váltója, kormánya precíz és határozott, ezekkel kiemelkedik a mezőnyből. Az összkerékhajtás hiányát a tél elmúltával nem érezzük, a hasmagassága jól jön a mindennapokban, lásd padkák, vagy mezei utak.

Beltere egyszerű, funkcionális és ergonomikus, egyedül a navigáció kijelzője van túl lent, azt én felcserélném a levegőbefújókkal. Ülései kényelmesek, bár oldalról behatároltak, azaz túl nagy feneket, hátat nem tudnak befogadni.

Legolcsóbban 6,19 millióért juthatunk a 130 lovas dízellel szerelt Qashqaihoz, tesztautónk részben I-Way felszereltséggel büszkélkedett (18 hüvelykes kerék híján), így a listaára a Nissan Connect multimédiás (USB, tolatókamera, Bluetooth, navigáció) rendszerrel, elektromosan árnyékolható panorámatetővel, elektromos tükrökkel, kétzónás automatikus légkondícionálóval 7,39 millió forintra rúg.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Biró Csongor Autó

Nissan 370Z Roadster teszt: nem férfi, aki nem fordul utána

Kevés autóról lehet határozottan állítani, hogy férfiautó. A 370Z olyan kemény kocsi, hogy a nők nem is látják, azt hiszik, hogy ütvefúró. Olyan férfit nem láttam az egyhetes teszt során, aki ne fordult volna meg a kocsim után. Ha akadtak volna is ilyenek, na, ők nem voltak férfiak. Kemény a kuplung, teherautós a gázpedál, csattog a váltó és zakatol a szív. Üvölt a motor, dörög mögöttünk a kipufogó, 170 kilométer/óra fölött elsötétül az ég, és a kocsi úgy riszálja a fenekét, mint egy kubai táncosnő. És pont olyan izmos. Ennél vadabb autót elképzelni sem tudok: kihívás minden kanyarvétel, minden elfordulás.

Biró Csongor Autó

Vezettük: Nissan Leaf

Bár többször megcsodáltam, sőt, a párizsi év autója díjátadón bele is ültem, nem vezettem még a Nissan Leafet. Genfben csak ráköszöntem, nem izgatott, hisz tudom, nálunk évtizedek múlva sem lesz tömegautó. A berlini Michelin Challenge Bibendumon aztán újra adott volt a lehetőség, ezúttal nem hagytam ki.

Biró Csongor Autó

Bemutató: 2013-ban érkezik hozzánk az elektromos Nissan

Végre Budapest is megismerkedhet a Nissan 100 százalékban elektromos autójával, a Leaffel, amely idén elnyerte a világ- és európai év autója díjat. A bemutatkozó roadshow-n kiderült, amit már korábban sejtettünk: a Leafet az európai gyártás megkezdése után 2013-ban bevezetik Magyarországon is. Ára állami támogatás nélkül 35 ezer euró lesz, az importőr a bevezetés évében 100 autó eladására számít.

Újfajta kereső jön a Gmailbe, hamarabb megtalálhatja a leveleit

Újfajta kereső jön a Gmailbe, hamarabb megtalálhatja a leveleit

Megírta a YouTube, miért törölte másodszor is a Pesti Srácok csatornáját

Megírta a YouTube, miért törölte másodszor is a Pesti Srácok csatornáját

Meghalt egy vásárló az üzletben, mégsem zárt be a temesvári Lidl

Meghalt egy vásárló az üzletben, mégsem zárt be a temesvári Lidl

Rákos megbetegedések kezelésére dolgoztak ki új módszert szegedi kutatók

Rákos megbetegedések kezelésére dolgoztak ki új módszert szegedi kutatók

A magyar szennyezést nem váltja ki Orbánék erdősítése

A magyar szennyezést nem váltja ki Orbánék erdősítése

Hatalmas szarvasvonulás volt Tolnában - Videó

Hatalmas szarvasvonulás volt Tolnában - Videó