Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0bad638e-39d8-4f41-b134-1a3c4bd2b4bd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már nem kell sokat várnunk a második generációs Volkswagen T-Roc hivatalos bemutatójára.","shortLead":"Már nem kell sokat várnunk a második generációs Volkswagen T-Roc hivatalos bemutatójára.","id":"20250102_teljesen-megujul-az-egyik-legfontosabb-vw-t-roc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bad638e-39d8-4f41-b134-1a3c4bd2b4bd.jpg","index":0,"item":"40c150a2-1333-446f-b328-1b87e1e09dd9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_teljesen-megujul-az-egyik-legfontosabb-vw-t-roc","timestamp":"2025. január. 02. 09:21","title":"Teljesen megújul az egyik legfontosabb VW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1285511c-2be9-4c79-8151-5ddd2343b1e5","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Alig egy napot élt meg a Halászbástya elé felállított kordon, amivel a bevételeit növelte volna a Budavári Önkormányzat. A pesti panorámát gyászosan fekete leplekkel eltakaró lezárást akkora felháborodás övezte, hogy a felállításáról szóló önkormányzati javaslatot eredetileg jegyző Böröcz László I. kerületi polgármester egy nap után eltávolíttatta. De mivel járhatott volna, ha marad, és milyen problémákra hívja fel a figyelmet a történet?","shortLead":"Alig egy napot élt meg a Halászbástya elé felállított kordon, amivel a bevételeit növelte volna a Budavári...","id":"20250103_fizetos-halaszbastya-kordon-turizmus-budavari-onkormanyzat-idegenvezetok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1285511c-2be9-4c79-8151-5ddd2343b1e5.jpg","index":0,"item":"e54a8b81-74a5-4eba-aed7-53dbb3107474","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_fizetos-halaszbastya-kordon-turizmus-budavari-onkormanyzat-idegenvezetok-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 16:30","title":"Az Instagram-mennyországot fenyegette a Halászbástya kordonja, de hiába bontották le gyorsan, így is okozhatott károkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1159ce5-2dcb-4d37-92d5-0a15b6449f9f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Éves szinten 10 milliárd forintot fordít bérfejlesztésre 2025-ben a Spar, a pénztárosok és eladók alapbére havi bruttó 30 ezer forinttal nő. A részleg- és áruházvezetők legalább 455 ezer bruttót keresnek majd, de olyan is lesz, aki közel egymilliós bruttó havi bérrel számolhat.","shortLead":"Éves szinten 10 milliárd forintot fordít bérfejlesztésre 2025-ben a Spar, a pénztárosok és eladók alapbére havi bruttó...","id":"20250102_spar-magyarorszag-2025-os-beremeles-eladok-uzletvezetok-alapbere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1159ce5-2dcb-4d37-92d5-0a15b6449f9f.jpg","index":0,"item":"24954042-ad5e-41cf-b8e5-879cec87b4f1","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_spar-magyarorszag-2025-os-beremeles-eladok-uzletvezetok-alapbere","timestamp":"2025. január. 02. 11:52","title":"Spar: 395 ezer bruttó lesz 2025-ben a dolgozók alapbére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"edcff488-c8a9-4527-a6e8-fd6415f69aec","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Nagyon simán verte meg a döntőben Michael van Gerwent.","shortLead":"Nagyon simán verte meg a döntőben Michael van Gerwent.","id":"20250103_darts-vilagbajnoksag-donto-tortenelem-luke-littler-michael-van-gerwen-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/edcff488-c8a9-4527-a6e8-fd6415f69aec.jpg","index":0,"item":"66c684b2-86e5-4603-b13a-042a0d9c2318","keywords":null,"link":"/sport/20250103_darts-vilagbajnoksag-donto-tortenelem-luke-littler-michael-van-gerwen-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 20:55","title":"Luke Littler megcsinálta, ő lett minden idők legfiatalabb dartsvilágbajnoka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc0b6f43-8043-4035-bd82-fc9d2824b302","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Van, aki egyszerűen nem hajlandó megváltozni.","shortLead":"Van, aki egyszerűen nem hajlandó megváltozni.","id":"20250102_Negyvenegyszer-kaptak-el-egy-ausztral-autost-vezetes-kozbeni-mobilozasert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc0b6f43-8043-4035-bd82-fc9d2824b302.jpg","index":0,"item":"337a7d07-6cee-4f3e-baca-1e005200feb6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_Negyvenegyszer-kaptak-el-egy-ausztral-autost-vezetes-kozbeni-mobilozasert","timestamp":"2025. január. 02. 08:42","title":"Negyvenegyszer kaptak el egy ausztrál autóst vezetés közbeni mobilozásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23052f6e-9dca-4268-a773-0e8394ee6031","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Az elején voltak bennem furcsa érzések, a bulinegyedből például próbáltam minél gyorsabban eljönni, ha éppen oda kérték a fuvart” – mondta a Blikknek Ábrahám Györgyi, akinek a taxiját erőszakkal rabolta el egy ámokfutó még júliusban.","shortLead":"„Az elején voltak bennem furcsa érzések, a bulinegyedből például próbáltam minél gyorsabban eljönni, ha éppen oda...","id":"20250102_Sulyos-baleset-Arpad-hid-taxis-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23052f6e-9dca-4268-a773-0e8394ee6031.jpg","index":0,"item":"a4c1929c-6e5b-4716-9f81-9fd99309cf21","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Sulyos-baleset-Arpad-hid-taxis-gazolas","timestamp":"2025. január. 02. 13:16","title":"Újra dolgozik a taxis, akinek elrabolta az autóját az Árpád hídi ámokfutó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82f0c448-4193-41dd-b71c-79e9bac96b8b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az LG Electronics megkezdi a világ első átlátszó és vezeték nélküli 4K OLED tévéjének értékesítését. A 77 hüvelykes, azaz 196 centis képátlóval bíró LG Signature OLED T modell sorra jelenik meg világszerte az egyes piacokon. Nem olcsó. Drága.","shortLead":"Az LG Electronics megkezdi a világ első átlátszó és vezeték nélküli 4K OLED tévéjének értékesítését. A 77 hüvelykes...","id":"20250102_lg-signature-oled-t-atlatszo-tv-vezetek-nelkuli-oled-tevet-megjelenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82f0c448-4193-41dd-b71c-79e9bac96b8b.jpg","index":0,"item":"006065bb-33ba-44e2-936c-17bd201c69a0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_lg-signature-oled-t-atlatszo-tv-vezetek-nelkuli-oled-tevet-megjelenes","timestamp":"2025. január. 02. 08:03","title":"Elkezdték árulni az átlátszó, vezeték nélküli tévét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024 magyar a piacon, több kisebb céget is bekebeleztek a tőkeerős nemzetközi szolgáltatók. A közel hatezer automata több mint 80 százaléka két nagy szereplő kezében összpontosul. ","shortLead":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024...","id":"20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a.jpg","index":0,"item":"731b6d6d-1228-4ab7-8e9a-5440dabf86ac","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 10:48","title":"Rohamtempóban nő a csomagautomaták száma, mégis gyakoriak a fennakadások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bivalyerős, mégis környezetkímélő. Kevés ilyen autó van, az Audi Q5 hybrid sem az, bár tényleg izmos. Villanymotorja inkább áll az erő, mintsem a környezet szolgálatában, de kategóriájában legelső zöldebb autóként mindenképpen jár neki a taps.
Becsülendő, hogy ha későn is, de a németek is beszállnak a zöldautós bizniszbe. Sokáig vártak vele, de már három kocsi is van a kínálatukban. Ezek a hibrid fecskék azonban nem csinálnak hibrid tavaszt.
Nem túl nagy az akkumulátor kapacitása, ez nem előny, csak akkor, ha a visszatöltést nézzük: elég egy jó meredek lejtő (Szépvölgyi út), máris maximumra ugrik fel a mutató. Szándékos töltögetéssel nem megyünk semmire, a rendszer nálunk sokkal intelligensebb, ezért nem érdemes sokat nyomogatni az EV, azaz elektromos üzem kapcsolóját. Inkább a plusz lóerők lehetőségét használtam ki, úgy vezettem, mint egy élményautót, a sebesség és az erő bűvöletében próbáltam ki a benzines turbómotor, a nyolcgangos sportos váltó, a quattro összkerékhajtás és az elektromotor összhangját. A váltót kézzel is kapcsolhatjuk, sport módban a villanymotor teljes tartalékával támogatja a dinamikus vezetést pont mint a kers az F1-ben.
Az Audi ebben a modelljében mutatta be első piacérett hibridjét, amelynek belsőégésű erőforrása egy 2.0 TFSI (155 kW/211 LE), s elektromos motorjával (40 kW/54 LE) közösen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékot tud hadrendbe állítani. A váltóval egybeépített elektromos motor irányítását a legújabb generációs, kisméretű teljesítmény-szabályzó elektronika végzi, amely a jármű hátuljában elhelyezett lítiumion-akkumulátorból nyeri az energiát. A hajtásrendszer irányítását a motorszabályzásban működő hibridmenedzser-egység látja el, amely - a rendszer működési határain belül - minden menethelyzetben az éppen optimális hajtásrendszert aktiválja, egyben az egyes üzemállapotok közötti lágy átmenetekről is gondoskodik.
Az energiát tároló lítium-ion akkumulátorokat a csomagtartó padló és a hátsó tengely közé szerelték. A raktér nem bővíthető lefelé, pótkerék helyett defektjavító van az oldalzsebben. Az akksi 26 liter térfogatú, 36,7 kilogrammot nyom, 72 cellából áll, kapacitása 6,5 kWh. A cellák névleges feszültsége 266 volt, a hajtásrendszer teljes tömege 145 kiló.
bcs
A sajtóanyag szerint 6,9 literes átlagfogyasztással kellene számolnunk, ám a rövid, 200 kilométeres városi-elővárosi forgalomban teljesített teszt során 8,8 literes átlagot értünk el. Ez nem is rossz egy nehéz, összkerékhajtású, nyolcfokozatú automatikus váltóval szerelt luxus hobbiterepjárótól. Nem egy Prius, de kényelme, praktikuma és presztízse összehasonlíthatatlan. Aki egy Priust utolér, elismerően biccent, majd nagy gázzal lehagyja, aki egy Q5 hibridet utolér, meglesi, majd messze lemarad.
Egy hibridnél mindig fontos, hogy finom legyen az átmenet a villanymotor és a belső égésű motor között, az Audinál különösen vigyáztak erre. Ez eredmény nagyszerű, zökkenőmentes az átállás, a kocsi annyira csendes amúgy is, a hifi pedig olyan jól szól, hogy inkább bő hangerőn szólítjuk meg a rock nagyjait.
A Q5 hibrid akár 60 kilométer/óra sebességgel is haladhat - akár három kilométert is megtehet nulla emissziójú üzemben - tisztán elektromos hajtással akár a 100 kilométer/óra tempóra is képes. Sok az akár, de ezeket tényleg tudja az autó.
A fékezési és motorfék-fázisok során az elektromos motor generátorüzemre váltva alakítja a jármű mozgási energiájának egy részét elektromos energiává, amit a lítiumion-akkumulátor tárol. Ez az ingyen nyert energia azután az elektromotor üzemében, a légkondicionáláshoz vagy a jármű egyéb fogyasztónak ellátására használható fel. Motorféküzemben, amennyiben a jármű energiaigénye biztosított, a belsőégésű motor az adott szituáció függvényében le is állhat, s az Audi Q5 hybrid quattro károsanyag-kibocsátás nélkül, szinte zajtalanul vitorlázhat tovább. Ez 160 kilométer/órás tempóig aktiválódhat.
Az Audi Q5 hybrid quattro hosszúsága 4,63 méter, szélessége 1,90 méter, magassága 1,63 méter így kifejezetten sportos arányokat képvisel. Légellenállási együtthatója (cW) 0,32. Az Audi Q5 hybrid quattro külső megjelenésében a hátulján és oldalán látható feliratokról, magas fényű fekete bevonatot kapott hűtőrácsáról, 19 hüvelykes, egyedi, tízküllős könnyűfém keréktárcsáiról, valamint kipufogói krómozott végcsöveiről ismerhető fel. Fényszórói kívánságra LED-technikájú nappali világítással kiegészített alkalmazkodó xenon kivitelben is rendelhetők, ez esetben hátsó lámpáiban is fénykibocsátó diódák működnek. Tesztautónk ilyen volt.
Hosszú, 2,81 méteres tengelytávja bőséges belső teret ad, még öten is elférünk benne, négy embernek kifejezetten kényelmes, csomagtartója is négy emberre szabott. A hátsó ülések háttámláinak dőlésszöge szintén szabályozható, s különösen kényelmesen hajthatók le az ülőpárnára, mindehhez elegendő meghúzni a csomagtérben található karokat. A csomagtartó ezzel 460-ról 1480 literre bővíthető.
A teljes fart körülölelő csomagtér-ajtó és a motorházfedél egyaránt alumíniumból készül. Az Audi Q5 hybrid quattro karosszériájában nagy arányban szerepelnek a nagy- és legmagasabb szilárdságú acélfajtákból készült komponensek, amelyek a tömeg csökkentése mellett jelentősen növelik az ütközésbiztonság színvonalát, akárcsak a karosszéria merevségét, s lengéstechnikai tulajdonságait is javítják. Az első üléseken a biztonságiöv-előfeszítők és a légzsákok intelligens együttműködése fokozza a biztonságot.
Az elektromos vezetékek jól elszigeteltek, a sajtóanyag szerint az áramütés veszélye sem nőtt, a rendszer a biztonságiöv-előfeszítők vagy a légzsákok aktiválásakor a kocsi teljes nagyfeszültségű hálózatát automatikusan áramtalanítja.
A műszerfalon fordulatszám-mérő helyett 0-tól 100 százalékig terjedő skálán jelzi a rendszerteljesítmény alakulását. Az egyes üzemállapotok ezzel párhuzamosan az MMI kezelési rendszer nagyméretű monitorján is megjelennek.
Nem ajánlott a kocsi terepre, a légellenállás mérséklése érdekében karosszériáját 25 milliméterrel mélyebbre süllyesztették a tervezők. Kormányzása pontos, de túl könnyed a szervója. Az ötkaros első és a trapézkaros hátsó felfüggesztések túlnyomórészt alumíniumból készültek, az alacsonyra helyezett, elektromechanikus kormánymű pedig a kormányzási impulzusokat közvetlenül a kerekekre továbbítja. Az intenzív lassulásról 17 hüvelykes tárcsákkal ellátott fékek gondoskodnak, amelyek szériakivitelben 235/55 méretű gumiabroncsokkal szerelt, 19 hüvelyk könnyűfém keréktárcsák mögött teljesítenek szolgálatot.
Elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESP) új funkciókkal is bővült: felismeri a felszerelt tetőcsomagtartót, vagyis a kocsi tömegközéppontjának jóval magasabb pozícióját. A tetőterhelés a 75 kilogrammot is elérheti. Az ESP ekkor a menetdinamikai határhelyzetekben korábban avatkozik be, e differenciált működés pedig dinamikusabb alaphangolást tesz lehetővé a rendszer számára.
Alapfelszereltség a lejtmenet-asszisztens, amely 30 kilométer/órás tempó alatt önműködően tartja meg a korábban megadott tempót. Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és a blokkolásgátló (ABS) berendezés egyaránt külön terepes üzemmóddal is rendelkezik. Az ESP ekkor a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadásra összpontosítva működik, míg az ABS a talaj alapvető jellegét érzékelve választ a homokos, sóderes vagy köves út megfelelő szabályzási karakterisztikája között.
Az Audi eleve bőséges felszereltséggel látta el első hazánkban is kapható hibrid modelljét: automatikus a légkondicionálás, színes kijelzős a fedélzeti számítógéppel, a hajtásrendszer fő energiaáramlásait is megjelenítő, magyar nyelven kommunikáló szórakoztató és navigációs rendszerrel, valamint az jó minőségű hangrendszerrel. Merevlemezes tároló, DVD-meghajtó, Bluetooth és Google térkép is alap, de wifi hotspottal is felszerelhető.
Ha a kocsi árát nézzük, elszomorodunk, hisz 180 lovas Q5-öst kapunk már 11,55 millióért, 211 lovast 13,23-ért és a hibridhez hasonló teljesítményű, de kedvezőbb fogyasztású háromliteres dízelt is vihetjük 14,41 millióért. Ezzel szemben a hibrid indulóára 15,33 millió forint. Pár extrával felszerelve a tesztautóért 17,6 milliót kérnek (xenon, alkalmazkodó kanyarvilágítás, ülésfűtés, bőr, elektromos csomagtér-ajtó, parkoló radar, ülésfűtés).
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Nincs mese, ez ma a létező legjobb Audi. Senkit nem ismerek, akinek ne tetszene. Harmónia, kiegyensúlyozott méretek, kupészerű hobbiterepes forma, ultramodern technika, 20 hüvelykes kerekek, 240 lovas, izmos motor. Ára brutális, három hasonszőrű terepest is kapnánk érte. Igazi luxus.