Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f1897bc1-9343-49c1-8c9f-f0816abe6e71","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha igazán utánafordulós kékvérű brit luxusterepjárója vágynánk.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha igazán utánafordulós kékvérű brit luxusterepjárója vágynánk.","id":"20250312_szemkapraztato-gigantikus-felnikkel-debutalt-a-legujabb-biturbo-v8-as-range-rover","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1897bc1-9343-49c1-8c9f-f0816abe6e71.jpg","index":0,"item":"fbe93662-22a8-421c-8105-1116909ca328","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_szemkapraztato-gigantikus-felnikkel-debutalt-a-legujabb-biturbo-v8-as-range-rover","timestamp":"2025. március. 12. 06:41","title":"Szemkápráztató gigantikus felnikkel debütált a legújabb biturbó V8-as Range Rover","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71d77a4e-e460-420f-9fd5-b6adbd7e953d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Toyota C-HR most először belsőégésű motor nélküli új verziója háromféle kivitelben debütált.","shortLead":"A Toyota C-HR most először belsőégésű motor nélküli új verziója háromféle kivitelben debütált.","id":"20250312_itt-a-tisztan-elektromos-vadonatuj-toyota-c-hr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71d77a4e-e460-420f-9fd5-b6adbd7e953d.jpg","index":0,"item":"d848abdc-c64c-4252-a384-45a6a889dccb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_itt-a-tisztan-elektromos-vadonatuj-toyota-c-hr","timestamp":"2025. március. 12. 06:51","title":"Itt a tisztán elektromos vadonatúj Toyota C-HR+","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"293aa7bf-0d43-42a0-94bc-a6baeea348a4","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"A párthű szolgák magukban semmire sem képesek. Szükség van azokra is, akik megvetik őket, párttal együtt. A lojális gárda nevetséges fércműveket tudott összehozni, a piacképes termékhez már kellett az is, aki szerint Fuck NER. ","shortLead":"A párthű szolgák magukban semmire sem képesek. Szükség van azokra is, akik megvetik őket, párttal együtt. A lojális...","id":"20250312_Tota-W-Arpad-Fuck-NER","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/293aa7bf-0d43-42a0-94bc-a6baeea348a4.jpg","index":0,"item":"7757d441-e7b5-40ac-aae7-71ae3532ee68","keywords":null,"link":"/360/20250312_Tota-W-Arpad-Fuck-NER","timestamp":"2025. március. 12. 09:36","title":"Tóta W. Árpád: Fuck NER, ilyen a szuverenitás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d430298b-f2eb-46fd-8738-57af41abef3a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már a Microsoft is tud arról a hibáról, ami gyakorlatilag ellehetetleníti a nyomtatást Windows 10 és 11 alatt. Javítás lesz, de hogy mikor, azt nem tudni.","shortLead":"Már a Microsoft is tud arról a hibáról, ami gyakorlatilag ellehetetleníti a nyomtatást Windows 10 és 11 alatt. Javítás...","id":"20250313_microsoft-windows-nyomtatas-hiba-halandzsa-nyomtatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d430298b-f2eb-46fd-8738-57af41abef3a.jpg","index":0,"item":"1654d095-d521-4b8a-b4a0-e9f2346f34f5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_microsoft-windows-nyomtatas-hiba-halandzsa-nyomtatasa","timestamp":"2025. március. 13. 09:03","title":"Szöveg helyett halandzsa – újabb hiba van a Windowsban, a nyomtatókat érinti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c18d442e-79d0-47c1-84a5-0078cf3c8147","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Reformok kritikus tömegével lehetne pénzügyileg fenntartható és beruházásvezérelt növekedési pályára vinni a gazdaságot. Szükséges, de nem elégséges feltétel a jogállam visszaépítése. Anélkül nem lesz felzárkózás – véli Bokros Lajos, az 1995-ös stabilizációs program egyik kidolgozója.","shortLead":"Reformok kritikus tömegével lehetne pénzügyileg fenntartható és beruházásvezérelt növekedési pályára vinni...","id":"20250312_hvg-bokros-lajos-bokros-csomag-1995-evfordulo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c18d442e-79d0-47c1-84a5-0078cf3c8147.jpg","index":0,"item":"13b529fe-8410-4f31-8e5b-229add835654","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-bokros-lajos-bokros-csomag-1995-evfordulo-interju","timestamp":"2025. március. 12. 06:30","title":"Bokros Lajos: Ha folytatták volna, amit elkezdtem, a magyarok már osztrák színvonalon élhetnének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"934f5697-a06d-4dec-83ea-65e15b557fe1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az ügyészség indítványozta a vezetéstől való eltiltását.","shortLead":"Az ügyészség indítványozta a vezetéstől való eltiltását.","id":"20250312_ugyeszseg-vademeles-puspokladany-ittas-vezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/934f5697-a06d-4dec-83ea-65e15b557fe1.jpg","index":0,"item":"f21c894a-84a4-444c-93e4-446d1aa1152e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_ugyeszseg-vademeles-puspokladany-ittas-vezetes","timestamp":"2025. március. 12. 09:26","title":"Két hónapos jogosítvánnyal kaptak ittas vezetésen egy 17 éves fiút Püspökladányban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9d57dd9-42a0-4596-be4f-c585de562e5c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újabb bizonyítékot találtak a kutatók arra, hogy az élet még extrém körülmények között, például óriási nyomás alatt is képes virágozni.","shortLead":"Újabb bizonyítékot találtak a kutatók arra, hogy az élet még extrém körülmények között, például óriási nyomás alatt is...","id":"20250312_mariana-arok-vizsgalat-uj-fajok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9d57dd9-42a0-4596-be4f-c585de562e5c.jpg","index":0,"item":"497d9927-d381-4e1d-b5e1-00ea48bc8d00","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_mariana-arok-vizsgalat-uj-fajok","timestamp":"2025. március. 12. 08:03","title":"7000+ új fajt találtak a tudósok a világ legmélyebb pontján, a Mariana-árokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef2c9905-4af0-4eeb-9330-172eee898664","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az apjától elidegenedett Vivian Wilson azt állítja, a szülei fizettek azért, hogy ő fiúnak szülessen. ","shortLead":"Az apjától elidegenedett Vivian Wilson azt állítja, a szülei fizettek azért, hogy ő fiúnak szülessen. ","id":"20250312_elon-musk-transznemu-lanya-lombik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef2c9905-4af0-4eeb-9330-172eee898664.jpg","index":0,"item":"fc3685cf-b952-4dc6-a352-6efece0aa501","keywords":null,"link":"/elet/20250312_elon-musk-transznemu-lanya-lombik","timestamp":"2025. március. 12. 14:13","title":"Elon Musk transznemű lányának van egy elmélete arról, hogy miért lombikkal fogant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A külföldi rendszámú autók magyarországi használatának szabályai is változhatnak a közlekedési tárgyú törvények módosítása révén, amelynek általános vitáját kedden kezdte meg a Ház.
Változhatnak a külföldi rendszámú autók magyarországi használatának szabályai a közlekedési tárgyú törvények módosítása által: a jövőben hat hónapon belül összesen 30 napig lehet ezekkel közlekedni az országban – mondta expozéjában Fónagy János államtitkár.
Az öt, közlekedési szempontból meghatározó jelentőségű jogszabály módosítását tartalmazó előterjesztés a közlekedés biztonságosabbá tételét is célozza, emellett uniós jogharmonizációs kötelezettségeknek is eleget tesz – közölte. A közutak kezelői már január óta ellenőrizhetik, hogy a járművek túlsúlyosak-e, a módosítás nyomán a jövőben ezt a tevékenységet egységes elvek mentén végezhetik.
A kamionok pihenőhelyre terelése segít megelőzni a forgalmi dugók kialakulását hirtelen jött csapadék esetén – számolt be egy másik módosításról az államtitkár. A javaslat aktualizálja a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztését, de módosít a vasúti közlekedés törvényi szabályozásán is.
Az európai uniós irányelveknek megfelelően elkészülnek azok az úgynevezett referenciadokumentumok, amelyek a vasúti járművek üzembe helyezésével és üzemeltetésével kapcsolatos szabályokat tartalmazzák, a tevékenység ellenőrzését pedig a közlekedési hatóság látja el a jövőben.
A szocialista Józsa István szerint a salátatörvény elfogadható részei mellé lobbiérdekeket szolgáló fejezetek is kerültek; bár a hangoztatott célok elfogadhatóak, a javaslat azonban ezekről szól a legkevésbé. Bírálta például azt, hogy bár a kerékpárút-építés hangsúlyosan szerepel az előterjesztésben, az önkormányzatok ehhez nem kapnak forrásokat, így kérdéses, miből valósulhatnának meg ezek a fejlesztések.
Úgy vélte: a módosítás a pénzbeszedésről szól, hiszen bővíti a bírságolás lehetőségét és törvénybe kerül az is, hogy 1 millió forinttal sújthatók a műszakivizsga-állomások.
A szintén MSZP-s Göndör István indokolatlannak nevezte, hogy egy szabálysértés miatt hat hónapig őrizzék az autós adatait, és kifogásolta azt is, hogy két évig kell megőrizni az autópálya-matricát. A képviselő pozitívnak tartja a járműbontással kapcsolatos szigorúbb szabályozást, ugyanakkor a reklámtáblák korlátozásával kapcsolatban pontosításokat javasolt.
Nyitrai Zsolt (Fidesz) azt mondta: az élet megkönnyítését szolgáló praktikus módosításokat is tartalmaz a javaslat. Üdvözölte a külföldi rendszámú autók használatával kapcsolatos szabályok változását és fontos momentumnak minősítette, hogy lehetőség lesz a tehergépjármű-forgalom korlátozására a rendkívüli időjárási körülmények között.
Közölte azt is: a vasúttársaságok adminisztratív és pénzügyi terheit csökkenti a járművek üzembe helyezésével kapcsolatos szabályok változása. Frakciótársa, Manninger Jenő vitába keveredett ellenzéki képviselőkkel arról, hányszor szabható ki egy napon belül parkolási bírság egy autósra. A politikus azt hangsúlyozta, ez csak egyszer lehetséges, míg a szocialista felszólalók ezt vitatták.
Bödecs Barna és Korondi Miklós, a Jobbik politikusai egyaránt támogatandónak tartották a pótdíj egyszeri kiszabásával kapcsolatos javaslatot. Korondi Miklós a zavaró és figyelemelvonó reklámtáblák korlátozásáról szóló résszel is egyetértett, míg párttársa ezzel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy a törvényjavaslat indoklása ellentétes a jogszabályban foglaltakkal.
Bödecs Barna és Kiss Sándor egyaránt aggályosnak nevezték, hogy a javaslat a vasúti átjárók esetében a helyi önkormányzatok feladatául szabja a gyalogos és kerékpáros átkelőhelyek kialakítását, hiszen ennek komoly anyagi vonzata van. A Jobbik a közúti ellenőrök szerepét is kifogásolta. Korondi Miklós hangsúlyozta: közúti ellenőrzésnél csak állami szerveket tartanak elfogadhatónak.
Kovács Tibor (MSZP) elismerte, utólag nehezen védhető több, a szocialista kormányzatok alatt felhúzott autópálya-felüljáró, például az M7-es viaduktjának megépítése, ugyanakkor – bár a viadukt és egy az M3-ason álló felüljáró esetében is – más megoldások sorozatát ajánlotta fel a beruházó, azokat az érintett önkormányzatok annak idején elutasították.
Kitért arra is, hogy a szocialisták a közúti közlekedés ellenőrzése kapcsán adott jogszabályi felhatalmazásokat meglehetősen túlzónak és az adatkezelés szempontjából is aggályosnak tartják. Ezt követően Balczó Zoltán levezető elnök elnapolta az általános vitát, amelyet a keddi ülésnap végén zárnak majd le.