szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

A Chevrolet Cruze öt- és négyajtós változatban sem rossz vétel, ám a kombi új lendületet adhat népszerűségének. A kocsi fara ráadásul kifejezetten szép lett, ami feledteti az ötajtós ormótlanságát. Végre megérkezett a régóta beígért benzines turbómotor, a cégek 1,7 literes, takarékos dízelt is választhatnak. A szeptembertől megvásárolható Cruze Station Wagon 200 ezer forinttal drágább, mint az ötajtós.

2013-ra a Chevrolet Cruze átesett egy kisebb ráncfelvarráson, kapott egy kombi karosszériát és két új motort, valamint a legtöbb motorváltozat stop-startos. Szögletesebb a hűtőmaszkja, vízszintes lécekkel. Az első lökhárítóba süllyesztett ködlámpák új fészke sportosabb.

A 2009-ben bemutatott Cruze a Chevrolet legsikeresebb globális típusa, 2012 első negyedével bezárólag világszerte több mint 1,3 millió kelt el belőle. A kombit családosoknak kínálják, de nálunk inkább cégek veszik majd. A kocsi indulóára 1,6 literes benzinmotorral 3,599 millió forint, a kombi felára így 200 ezer forint az ötajtóshoz képest.

A Cruze kényelmes, egyszerű beltere áttekinthető, jól használható, a szövetszerű burkolatokkal teljesen kiűzték belőle az olcsóság szellemét. A fejtér 999 mm (hátul: 988 mm) az első/hátsó lábtér 1074/917 mm, a válltér pedig 1391/1370 mm. Kárpitozott csomagtartója alaphelyzetben 1024 milliméter hosszú, és az ablakvonalig 500 liter térfogatú, de ha lehajtjuk a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámlát, tetőig pakolva 1478 literre nő a raktér, ahová próbaképp egy 190 centis kolléga kényelmesen befért. A teherbírás motorváltozattól függően 530 kiló lehet.

Sok kép a galériában. Kattintson a fotóra!
Biró Csongor
A Chevrolet MyLinkkel (okostelefonok képességeivel ruházza el az autót) ellátott kocsik középkonzoljára héthüvelykes érintőképernyő kerül, az új alap- és középszintű rádiót tartalmazó 2013-as Cruze műszerfalát és klímapaneljét áttervezték. A stop-starttal felszerelt autók műszeregységében a gazdaságos vezetést segítő menü látható, a váltó mellett eco gomb található. A Cruze kulcs nélküli zárnyitó és motorindító rendszerrel is választható – az olcsótól a kényelmesig szélesíthető a paletta.
Biró Csongor

1,4-es benzines turbómotor, illetve 1,7-es dízel bővíti a kínálatot az eddig is kapható 1,6-os és 1,8-as benzines, valamint a kétliteres dízel mellett. A benzines turbós iránt nagy a kereslet világszerte, a kocsi viszonylag gyors vele, hatfokozatú váltóművel kombinálva 9,5 másodperc alatt gyorsítja száz kilométer/órás sebességre az autót. Rövid tesztünkön 7 liter körüli fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép.

Az 1,7-es, 130 lóerős (96 kW) dízel, töltőlevegő-hűtővel, alapfelszereltségű stop-starttal és elektromos szervokormánnyal 10,4 másodperc alatt gyorsítja száz kilométer/órára a kocsit, végsebessége 200 kilométer/óra – a német autópályán 180-nal is meghajtottuk. Maximális nyomatéka 300 Nm, amelyet 2000-2500 percenkénti fordulatnál adja le. A sajtóanyag szerint ez a legtakarékosabb Cruze, az ígért 4,5 literes átlag helyett 6,1 literes fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép az erőltetett menet végén.

A Cruze kombi elektromos szervokormánya (EPS) is segít a fogyasztás és az emisszió leszorításában. Több európai országban idén nyártól a 2.0 literes dízelmotorhoz is társítják az EPS-t és a stop-start rendszert. Kipróbáltuk ezt a változatot is, ez volt a legdinamikusabb (maximális nyomatéka 360 Nm), így valóban kompromisszum mentes az utazás, ha kell az erő és a nyomaték, hát van benne. A nagy dízel ennek ellenére nem fogyaszt sokat, 7,1 literes fogyasztásról számolt be a komputer.  

Az 1,4-es benzines turbóhoz, valamint az 1,7-es és kétliteres dízelmotorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó jár, míg az 1,6-os és 1,8-as benzinmotor ötfokozatúval működik együtt. Az 1,8-as benzineshez és a 163 lovas kétliteres dízelhez automata is rendelhető.

Futóművének jó tulajdonságait elöl MacPherson szerkezet, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztéssel magyarázhatjuk, súlypontja alacsony. Kanyarokban stabil, kormányzása, váltója pontos. Ütközéstől ütközésig kevesebb, mint hármat fordul a kormánykerék, a fordulókör átmérője járdák között 10,9 méter. Megkönnyíti a manőverezést a rendelhető parkoló radar. Aki navigációt vagy Chevrolet MyLink szórakoztató berendezést rendel a kocsijába, kap tolatókamerát is.

A Cruze kombi biztonsági felépítése szinte azonos a négyajtóséval, amely maximális, ötcsillagos értékelést kapott mind az EuroNCAP, mind az amerikai National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) tesztjén. Hat légzsák alapból jár, akárcsak az elektronikus menetstabilizáló, valamint a kipörgés- és négycsatornás blokkolásgátló. Alapfelszerelés az öt darab hárompontos biztonsági öv, az isofix gyermekülés-rögzítés a hátsó-külső helyeken és a kiakadó pedálsor.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Chevrolet Cruze teszt: cégautónak jó lesz

Műszakilag és méreteiben kísértetiesen hasonlít az új Opel Astrára a Chevrolet Cruze ötajtós változata. Mivel kicsivel olcsóbb, valódi versenytársa a németnek az amerikai emblémával feljavított koreai kompakt. 1,8-as benzinmotorral teszteltük városban és országúton, de igáslónak is bevált.

hvg.hu Autó

Vezettük a Chevrolet Cruze-t

Nagyon más, mint az eddigi Daewoo-klónok, a Cruze igazi európai autó, még akkor is, ha nemzetközi csapat fejlesztette Koreában. Ütős a formája, minőségi a beltere, jól felszerelt, kényelmes a futóműve, olcsó – csak kellene bele egy jó benzinmotor.

Biró Csongor Autó

Chevrolet Cruze teszt: flottások, figyeljétek!

Piaci bevezetése, 2009 óta világszerte egymillió Chevrolet Cruze talált gazdára, többségük amerikai. De hogy Nyugat-Európában is felkerüljön a slágerlisták élére, a Chevrolet bevetette a Golf-gyilkos ötajtóst. Kétféle motorral teszteltük az olcsó kompakt autót.

Biró Csongor Autó

Chevrolet Cruze teszt: nem minden arany, ami fénylik

Összehasonlító tesztnek indult. Egy fapados és egy csúcsmodellt vezettem volna egymás után, hogy képet kapjak a Chevrolet Cruze tulajdonságairól. A sors úgy hozta, csak a legjobban felszerelt 1,8-as automatát tudtam vallatóra fogni, így több lesz a kritika, mint a dicséret.