szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Audi R8 e-tron olyan időt futott a Nürburgringon, amely rekordnak számít az elektromos hajtású szériamodellek körében. A tisztán elektromos hajtású nagyteljesítményű sportkocsi volánjánál Markus Winkelhock ült, aki 8:09,099 perc alatt teljesítette a 20,8 kilométeres távot.

Jól mutatja a 8:09,099 perces köridő szakmai értékét a sorozatgyártású modellekkel eddig elért legjobb idővel való összevetés. A rekordot itt jelenleg 7:11,57 perccel az 515 kilowattos (700 LE) Audi motorral hajtott Gumpert Apollo Sport tartja.

Az Audi R8 e-tron, amellyel Markus Winkelhock a Nordschleifén felállította e rekordot, hajtásrendszere minden elemében a szériamodellnek felel meg, amely a tervek szerint az év végére érkezik a piacra. Két elektromos motorja összesen 280 kW teljesítménnyel és 820 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál, a hátsó kerekeken pedig szinte már közvetlenül az indulástól 4.900 newtonméter jelenhet meg. Az Audi R8 e-tron álló helyzetből mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, 200 kilométer/óra végsebességét pedig a rekordkísérletre 250 kilométer/órára növelték a tervezők.

Audi

Az R8 e-tron lítiumion-akkumulátora 49 kWh energia tárolására alkalmas, ami mintegy 215 kilométeres hatótávra elegendő. T-alakja révén a középső alagút alatt, illetve az utastér és a hátsó tengely között kapott helyet, s a fékezési és motorfék-fázisok során rekuperációs energia-visszatáplálás tölti. Az Audi R8 e-tron ultrakönnyű karosszériája túlnyomórészt alumínium, illetve szénszál-erősítésű műanyag (CFK) elemekből épül fel, s nagy szerepe van abban, hogy a nagyteljesítményű sportkocsi saját tömege méretes akkumulátora ellenére is mindössze 1.780 kilogrammra adódott.

Az R8 e-tron szériaérettségét és hajtásrendszere képességeit bizonyítandó, az Audi a Nordschleifén elért kiváló köridőn túl egy további rekordot is felállított. Közvetlenül az elsőt követően ugyanis Markus Winkelhock egy másik, 200 kilométer/órára limitált végsebességű R8 e-tron volánja mögött teljesített két gyors kört, s 8:30,873 illetve 8:26,096 perces időkkel mindkettőben bőven a kilencperces határ alatt végzett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Élvezettel vezettük: Audi A6 hybrid

A Q5 hybrid quattro után az Audi második sorozatgyártású hibridmodellje a szintén párhuzamos hibridrendszerrel működő Audi A6 hybrid. Az A6 Avant bemutatóján wasabi habbal emelték pallosra a leginnovatívabb Audit, mi meg lecsaptunk rá.

Biró Csongor Autó

Audi Q3 teszt: életmentő összkerékhajtás

Kupészerű formája ellenére az Audi Q3 egyértelműen a Q-család tagja: robusztus, agresszív és nagyon feltűnő. Megbámulják, a tekintetekben a csodálat és az értetlenség vegyesen megjelenik. Az emberek hozzászoktak az Audihoz, de a megszokottól eltérő formát, látványt kicsit nehezen fogadják be. Sokan a tesztautó színétől is sokkot kaptak, én sem emiatt szerettem meg a Q3-ast. Riasztó fényezése azt jelzi, hogy veszélyes méregzsák, dögös kis bestia, amellyel nem illik packázni.

Biró Csongor Autó

Audi S8 teszt: néha a bika győz

Jövő tavaszig kell várniuk a bikaerőkre kiéhezett ingatlanfejlesztőknek, frakcióvezetőknek, fitneszbajnokoknak az új, immár harmadik generációs Audi S8-asra. Jó, ha legalább 39 milliót félretesznek. Míg más csak álmodozik róla, mi már vezettük. Még versenypályán is.

Biró Csongor Autó

Vezettük az új Audi A3-ast

A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott autó első két generációjából 2,5 milliót adtak el világszerte. A harmadik sorozat csúcstechnikájával, élményszerű vezetésével és prémium minőségével írja be magát az Audi történetébe. Nyertes csapaton ne változtass! Ennek a felismerésnek a jegyében látszólag alig változott az új Audi A3-as miközben valójában egy teljesen új autót építettek a németek. Teszteltük az újdonságot.

Biró Csongor Autó

S4: vezettük a legtökösebb Audit

Az Audi A4 39 éve az Audi szekértolója, a kocsiból eddig mintegy tízmillió példány talált gazdára. Kipróbáltuk a megújított négyest, teszteltük dízel kombi és legerősebb S4 változatát.

Biró Csongor Autó

Audi A6 teszt: szavazz rám!

Tovább kellene gurítani ezt az autót a politikus jelző árnyékából! Az Audi A6 többet érdemel, mint levitézlett honatyák és jól megtömött minisztériumi alkalmazottak cégautójaként porosodni a köztársaság garázsában.

Biró Csongor Autó

Teszteltük az új kombi Audi A4-est

Ha tökéletesre játszik, ha mindig négy ász van a kezében, ha sosem téved, ha milliárdos felmenői vannak, ha nem szereti a váratlan dolgokat, ha mindenben biztosra megy, akkor ez az ön ideális autója. Hibátlan, de érzelemmentes, nagyon német, precíz és odaadó. Nem hivalkodó, a LED-es fénysor már kötelező tartozék, extrából csak annyi van, amennyi muszáj, lóerőből még több is a kelleténél.

Biró Csongor Autó

Audi Q5 teszt: hibridugrás

Bivalyerős, mégis környezetkímélő. Kevés ilyen autó van, az Audi Q5 hybrid sem az, bár tényleg izmos. Villanymotorja inkább áll az erő, mintsem a környezet szolgálatában, de kategóriájában legelső zöldebb autóként mindenképpen jár neki a taps.