szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mostantól kapható az Opel Insignia cseppfolyós gázra (LPG) optimalizált 1.4 Turbo LPG ecoFLEX kivitelben is. Az Insignia mindhárom karosszéria-változatát – négyajtós, ötajtós és kombi – meg lehet rendelni gázautóként. Teljesítménye 103 kW/140 LE, fogyasztása papíron 7,6 liter 100 kilométeren.

Az LPG-kivitel részére megerősítették a szelepeket és szelepfészkeket, illetve megfelelően programozták a motorelektronikát. Az Insignia valamennyi karosszéria-változata hatfokozatú manuális sebességváltót kap. Azáltal, hogy a 42 liter hasznos térfogatú gáztartályt helytakarékosan, a pótkerék mélyedésében helyezik el, megmarad a teljes poggyásztér. Az egy tankolással elérhető hatótáv 500 kilométer, de a benzintartályt is kihasználva akár 1500-1700 kilométer érhető el. A cseppfolyós gáz betöltő csonkja közvetlenül a benziné mellett van, az Európa-szerte használható adaptert tartozékként adják a kocsihoz.

Benzinről LPG-üzemre teljesen egyszerűen lehet átváltani a műszerfali kapcsolóval; a benne elhelyezett fénydióda mutatja, hogy gázüzemben vagyunk, és azonnal kialszik, mihelyt benzinüzemre térünk át. Érthető a tartályokban levő mennyiséget mutató műszer is, amely mindkettőt mutatja.

Opel

A gyárilag beépített gázberendezés több előnyt hoz magával az utólag beszereltekkel szemben. Először is már a kifejlesztésekor elsődleges szempont volt a biztonság. Az Opel például külön törésteszteket hajtott végre a gáztartállyal és egyéb szerkezeti elemekkel. Azokat, amelyek karambolnak kitett területeken vannak elhelyezve, optimálisan integrálták a karosszéria-struktúrába.

 Mivel a gáztartály a pótkerék mélyedésébe került, ugyanannyit lehet pakolni az autóba. A kapcsolót és a kijelzőt takarékosan belefoglalták a műszerfalba. Így a korszerű autógáz-technikát az Opelre jellemző minőségben, közvetlenül a gyártól kapja a vevő – akárcsak a többi Opel LPG-modell esetében – a külön szériákra és járműmódosításokra szakosodott Opel Special Vehicles GmbH (OSV) leányvállalattól. Az OSV székhelye közvetlenül az Opel törzsüzeme mellett van, Rüsselsheimben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Opel Insignia teszt: élménykombi gyerekbetegségekkel

160 lóerő, dupla panorámatető, magyarul beszélő navigáció, hatalmas csomagtér, baráti fogyasztás, pazar kényelem, lenyűgöző technika, izgalmas dinamika. Ez az Opel más, mint a többi, és sokkal drágább is. Az Insignia még nem nőtte ki a gyermekbetegségeit.

Biró Csongor Autó

Opel Insignia teszt: megéri-e az alkoholos Insignia?

A megújult Opel eddigi legsikeresebb modelljét, az Insigniát ezúttal ferdehátúként, kétliteres turbómotorral és bioetanol meghajtással tettük próbára. Azt is mondhatnánk: fokoztuk az élvezeteket. Hogy megéri-e alkoholos változattal autózni, a tesztből kiderül. Annyi biztos, nagyon szereti a piát.

Biró Csongor Autó

Opel Insignia OPC teszt: menőbb, mint egy Ferrari

Nehéz ügy. Nem könnyű objektíven beszélni valamiről, ami imádat és rajongás tárgyává vált. A száraz tények unalmasak, a lila költői ömlengés nevetséges, középút pedig aligha van. A tesztalany ezúttal egy különleges autó, hogy versenyautó, sportautó vagy közlekedésre alkalmatlan eszköz, mindenki döntse el maga. Kuriózum a magyar piacon. Míg Astra OPC-t és Zafira OPC-t látni itthon, brutál Vectrát alig. Utódjából, az Insignia OPC-ből sem futhat sok itthon, talán a tesztautó az egyedüli. Jó hír, hogy hamarosan vezethetjük a kombit is, automatikus váltóval.