szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nyitott csúcsmodell bővítette az Audi A5 sorozatát szeptember elején, amelybe a motort a győriek adják.

A könnyű vászontetős kabrió 4.2-es FSI motorja V8-as konstrukcióként 331 kW (450 LE) teljesítményt produkál, s álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsítja fel az Audi új „élsportolóját” 100 kilométer/órás tempóra. A hatszögletű „singleframe” hűtőrácsot ez esetben matt alumínium keret szegélyezi, a fényes antracit tónusú, méhsejt-mintájú rácsozat „RS 5” emblémát hordoz.

A softtop gombnyomásra, teljesen automatikusan 15 illetve 17 másodperc alatt nyitható és zárható, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. Az RS 5 meghajtásáról egy V8-as atmoszférikus erőforrás gondoskodik, amely az FSI közvetlen benzinbefecskendezéssel működik. Az aggregát 4163 köbcentiméter összlökettérfogatából 8250 percenkénti fordulatszámnál 331 kW (450 LE) teljesítményt produkál, maximális forgatónyomatéka pedig a 4000 és 6000 fordulat közötti tartományon a 430 newtonmétert is eléri.

A 4.2 FSI motor – amely vörösre fényezett szelepfedeleivel a győri üzemben, jórészt kézi munkával készül – literteljesítménye 79,5 kilowattra (108,1 LE) adódik, s minden egyes lóerő csupán 4,267 kilogramm tömeg mozgatásáért felelős. Az Audi RS 5 Cabriolet álló helyzetből 4,9 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig csupán az elektronika korlátozza alapkivitelben 250 kilométer/órára, de kívánságra már gyárilag 280 kilométer/órára emelhető. A tekintélyes méretű V8-as átlagosan 10,9 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.

Audi
Az RS 5 Cabriolet számára a quattro állandó összkerékhajtás biztosítja a hatékony vonóerő-átadási képességek és a magas fokú stabilitás szempontjából döntő pluszt. A rendszer szíve koronakerekes központi differenciálműve, amely kimondottan kompakt és könnyű technika. Normál menetkörülmények között 40:60 arányban osztja el a motor felől érkező forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, ám igény szerint a nyomaték akár 70 százalékban előre, illetve maximum 85 százalékban hátra is irányítható.

A Cabriolet kínálatában az A5 család minden segédrendszere rendelkezésre áll. Az „adaptive cruise control” technikája önműködően tartja a nyitott négyüléses modell és az előtte haladó jármű közötti követési távolságot, s a fékezésben is segíti a vezetőt, 30 kilométer/óra alatt pedig szükség esetén önállóan maximális lassulást célzó vészfékezést generál.
Az „Audi side assist” a jármű mögötti terület folyamatos felügyeletével támogatja a biztonságos sávváltást, míg az „Audi active lane assist” az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását könnyíti. A „plus” parkolássegítő rendszer igény szerint tolatókamerával is bővíthető.

Audi


A forgalmazás csak jövőre kezdődik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!