szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Ford okos marketinget talált ki kicsi háromhengeres egységének promótálására. Persze nem elég csak beszélni.

Az 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott Formula Ford versenyautó a legendás Nürburgring versenypályán bizonyított. A gép a 11. leggyorsabb köridőt futotta és a 7 perc 22 másodperces eredmény jobb, mint a 600-nál is több lóerőt felvonultató szupersportkocsik – például a Lamborghini Aventador, a Ferrari Enzo és a Pagani Zonda – eredménye.

A köridőhöz hasonlóan az üzemanyag-fogyasztás is meglepő: a nem hitelesített adatok szerint az autó fogyasztása 56 km/órás sebességnél 2,4 l/100 km, 120 km/óránál pedig 5 l/100 km volt. A Formula Ford 180 lóerős, 1,6 literes EcoBoost motorját kicseréljék a vállalat új, globális 1,0 literes EcoBoost blokkjának, 205 lóerős változatára a versenygépben. Az autót is átépítetteték, így a jármű akár a közúti forgalomban is részt vehet: a járműre dísztárcsákat, első- és hátsó világítást, irányjelzőket, áramvonalas külső visszapillantó tükröket és dudát szereltek. A hatfokozatú manuális váltóművel felszerelt autó közúti közlekedésre alkalmas gumiabroncsokkal lépett pályára. A versenyautó 255,5 km/órás csúcssebességet ért el, és kevesebb mint négy másodperc alatt gyorsult fel 0-100 km/órás tempóra.

Ford

Az 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt Formula Ford gyorsabb köridőt futott, mint a 700 lóerős Lamborghini Aventador LP700-4, a 660 lőerős Ferrari Enzo, vagy a 602 lőerős Pagani Zonda. A Ford ezen motorja a gyár modelljeinek szinte mindegyéikében helyet kap a jövőben. Egészen a kicsi Fiestatól a közép kategóriás B-maxig vagy a zászlóshajó Mondeóig. Abban azért a 125 lóerős erősebb változatban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!