Tetszett a cikk?

Megújul a Forma-1 biztonsági autója a hétvégi Szingapúri Nagydíjra: a Mercedes sirályszárnyú SLS AMG-jének GT-változatára épülő modell erősebb lett és irányíthatósága is kifinomultabbá vált.

Meglepőnek legkevésbé sem nevezhető, hogy a Mercedes épp a villanyfényes szingapúri futamra időzíti a megújult sirályszárnyú csoda bevetését. A távol-keleti városállam utcáin 2008 óta vendégszerepel a száguldó cirkusz, s azóta minden egyes összecsapáson járt a pályán a Safety Car.

Mint arra a csillagos márka közleménye rávilágít: a GT-változat alapjaira épített járgány elődjéhez képest erősebb lett, 6,3 literes, V8-as hajtóműve már 591 lóerős teljesítményre képes. A külsőre is látványos autó súlypontját alacsonyabbra helyezték, irányíthatósága az új AMG Ride Control sportfutómű-rendszernek köszönhetően javul, ráadásul a stuttgarti mérnökök optimalizálták a váltás sebességét is.

Mercedes SLS AMG GT Safety Car - fotók
Mercedes

Százra álló helyzetből 3,7 másodperc alatt gyorsul fel az SLS AMG GT, amely a kétszázas tempót 11,2 másodperc alatt képes elérni. Bernd Mayländer ex-autóversenyző, a Safety Car állandó pilótája a Mercedes kommünikéje szerint áradozott új munkaeszközéről, amelyről annyit mondott: „Ez a legjobb autó, amit valaha vezettem!”

A 2012-es szezon során a Safety Car eddig hat alkalommal volt bevetve a Forma-1-es futamokon, a különleges Mercedes összesen 138,1 kilométeren át vezette a királykategória mezőnyét. A leghosszabb biztonsági autós fázisra Sepangban, a Malajziai Nagydíjon került sor, ahol az esőzés miatt Mayländer 8 körön át repesztett a versenyautók előtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!