szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy közút-vasút kereszteződésben egy M43-as mozdony ütközött össze egy szabálytalanul a sínen álló személygépjárművel. Szimulációs bemutatót tartott a MÁV.

A MÁV, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) közösen egy szimulált helyzettel kívánta felhívni a figyelmet arra, hogy egy nem nagysebességgel közlekedő mozdony is képes az ütközéskor szinte teljesen szétroncsolni egy átlagos személyautót.

A szimuláció során egy futóképes, leselejtezésre váró mozdony és egy üzemképtelen autó ütközött egy forgalom elől elzárt vágányon. A színlelt helyzetben a mozdony vezetője észlelte, hogy egy személygépkocsi vesztegel a síneken egy közúti átjárónál. A mozdonyvezető azonnal vészfékezett és figyelmeztető jelzést adott, de az autó a kürthang ellenére sem mozdult, így az ütközést már nem lehetett elkerülni. A mozdony – alacsony, 30 km/h haladási sebessége ellenére is – nekicsapódott a járműnek. A vonat eleje az autó első felét elsodorta, körülbelül 130 méteren át maga előtt tolta, majd a gépkocsi a mozdony alá gyűrődött.

Kattintson képeinkért!
MÁV Zrt.

Dr. Túrós András, a MÁV Zrt. biztonsági igazgatója a sajtótájékoztatón beszámolt arról, hogy közel 60 százalékkal, a tavalyi az első három negyedévi 59-ről 36-ra csökkent az útátjárós balesetek száma és – ugyanezt az időszakot vizsgálva – fele annyian, 22 fővel szemben, 10-en haltak meg augusztus végéig. A balesetek megelőzését szolgáló fejleszésekre az Új Széchenyi Tervben elkülönített 50 milliárd forintból a MÁV 12,4 milliárdot fordíthat közlekedésbiztonsági fejlesztésekre - hangzott el a tájékoztatón.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!