szerző:
hvg.hu

Továbbra is az egymillió forint alatti kategória a legkeresettebb, de kezdenek kopni a valótlan óraállások.

Az enyhén növekvő eladások és a lassan formálódó szemléletváltozás miatt a sok kilométert futott autók térnyerése jellemzi idén a hazai használtautó-értékesítést a LeasePlan Hungária Zrt. használt autókat értékesítő cég szerint.

Az elhúzódó gazdasági válság és a hitelfelvételek csökkenése ellenére kis mértékben, folyamatosan emelkedik a gazdára találó használt autók száma. A statisztikák alapján megállapítható, hogy változatlanul a jóval egymillió forint alatt kínált - hitel nélkül is kigazdálkodható vételárú - gépkocsik a legkeresettebbek. E szegmensben jelentős az importból származó, vagyis a kevéssé átlátható előéletű autók aránya.

A hazai szabályozás 2012. január 1-től előírja, hogy a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítsék. A külföldről származó autók esetében azonban az első kilométeróra-állás rögzítése a magyarországi forgalomba helyezéskor történik, és ez az adminisztráció nem jelent feltétlen garanciát az adat megbízhatóságára.

©

Megfigyelhető, hogy a hirdetésekben gyakran irreálisak a kilométeradatok, feltűnően sok autót a lélektaninak számító 100 ezer kilométeres futásteljesítmény alatt szerepeltetnek. Ezen autók megvásárlása közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes lehet, hiszen a megadott adatok nem mindig tükrözik a kopó-forgó alkatrészek valódi életkorát és elhasználtságát.

Zsidi András, a LeasePlan Hungária Zrt. használtautó-értékesítési vezetője szerint ugyanakkor lassú, de pozitív szemléletváltozás figyelhető meg a használt autók iránt érdeklődők körében. Idén már igazán „jó vételnek” számított a vevők körében sok – a korábbi lélektani határ feletti – 120 és 150 ezer kilométerfutással meghirdetett, de vezetett szervizkönyvvel rendelkező 3-4 éves flottaautó – mondta el a szakember.

Az összes magyarországi használtautó értékesítést tekintve a 2010-es 4%-ról már közel háromszorosára emelkedett az országba behozott import autó aránya, amelyeknél két kategória dominál. Az Euro 5-ös motorral rendelkező prémium autók és a pár százezer forintos látszólag jó állapotú járművek. A prémium kategóriáknál lehet alacsonyabb regisztrációs és forgalombahelyezési költségekkel kalkulálni, így versenyképes kínálatot jelentenek a hazai használtautó-piacon. Megtévesztheti azonban a vevőt a bizonytalan hitelességű kilométeróra-állás és az is, hogy a külföldi papírokkal rendelkező autók hirdetői sokszor nem tüntetik fel hirdetéseikben a fizetendő regisztrációs adó összegét.

A LeasePlan szerint összességében a piac tisztulása, a vásárlói attitűd lassú átalakulása látható. Az erős árverseny közepette is keresettebbekké válnak a 100 ezer kilométernél többet futott, de vezetett szervizkönyvvel rendelkező, szakszervizben karbantartott gépkocsik, amelyek körében a használt flottaautók igazi favoritok.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Szovjet villanyautó, íme a több mint 40 éves elektromos Lada - videó

Szovjet villanyautó, íme a több mint 40 éves elektromos Lada - videó

Tiszta ráfizetés Putyinnak az öt éve elfoglalt Krím, de semmiért sem adná vissza

Tiszta ráfizetés Putyinnak az öt éve elfoglalt Krím, de semmiért sem adná vissza

100 köbméternyi szemét gyűlik egy falu határában

100 köbméternyi szemét gyűlik egy falu határában

Ami ötször drágább, az ötször jobb is? Kipróbáltuk a csuklónkkal

Ami ötször drágább, az ötször jobb is? Kipróbáltuk a csuklónkkal

Bartók élőben – a Budapesti Fesztiválzenekar koncertje a hvg.hu-n

Bartók élőben – a Budapesti Fesztiválzenekar koncertje a hvg.hu-n

Rossi elmondta, szerinte mi volt a különbség a szlovákok és a horvátok elleni meccs között

Rossi elmondta, szerinte mi volt a különbség a szlovákok és a horvátok elleni meccs között