Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fenntarthatóan finanszírozható külkereskedelmi hiány, amely ellen Trump küzd, valójában idilli állapot, azt jelenti, hogy az amerikaiak többet képesek fogyasztani és beruházni, mint amennyit termelnek. Ezt az teszi lehetővé, hogy Amerika olcsón tud forrásokat bevonni, míg magas hozamokkal fektet be külföldön.","shortLead":"A fenntarthatóan finanszírozható külkereskedelmi hiány, amely ellen Trump küzd, valójában idilli állapot, azt jelenti...","id":"20250417_Az-USA-idilli-allapotban-volt-aztan-jott-Donald-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8.jpg","index":0,"item":"fd250ca0-9061-4dd9-9eb0-16c9bb489f56","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Az-USA-idilli-allapotban-volt-aztan-jott-Donald-Trump","timestamp":"2025. április. 17. 07:39","title":"Az USA idilli állapotban volt, aztán jött Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Korábban már az Erzsébet hídra sem akarták őket felengedni. A képviselő nem nyugodott bele a tiltásba.","shortLead":"Korábban már az Erzsébet hídra sem akarták őket felengedni. A képviselő nem nyugodott bele a tiltásba.","id":"20250418_hadhazy-akos-tuntetes-rendorseg-tiltas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"73100c92-70fb-41b3-b875-bf1da2122f7a","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_hadhazy-akos-tuntetes-rendorseg-tiltas-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 11:10","title":"Letiltotta a rendőrség Hadházyék Ferenciek terére tervezett tüntetését is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33903eab-00fc-4f38-8f54-d3bb0d965461","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy igencsak bizarr ötlettel állt elő a Meta vezérigazgatója pár éve: az ismerősök évenkénti törlésével rázta volna fel a Facebookot. És nem ez lett volna az egyetlen érdekes gondolata.","shortLead":"Egy igencsak bizarr ötlettel állt elő a Meta vezérigazgatója pár éve: az ismerősök évenkénti törlésével rázta volna fel...","id":"20250416_mark-zuckerberg-meta-targyalas-facebook-ismerosok-torlese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33903eab-00fc-4f38-8f54-d3bb0d965461.jpg","index":0,"item":"e3de4b31-c0b9-4730-a832-71027d89310b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_mark-zuckerberg-meta-targyalas-facebook-ismerosok-torlese","timestamp":"2025. április. 16. 19:03","title":"Mark Zuckerberg komolyan felvetette, hogy évi egyszer mindenki ismerőseit törölni kéne a Facebookon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adcfc930-ceb4-4953-a066-0175b3c72e32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszter szerint következhet a jólét és a normalitás programja. ","shortLead":"A miniszter szerint következhet a jólét és a normalitás programja. ","id":"20250417_Ulesezett-a-kormany-Lazar-Janos-szerint-vegeztek-a-nagytakaritassal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adcfc930-ceb4-4953-a066-0175b3c72e32.jpg","index":0,"item":"43d12816-e69b-4f4e-9799-da1ddc6ed780","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_Ulesezett-a-kormany-Lazar-Janos-szerint-vegeztek-a-nagytakaritassal","timestamp":"2025. április. 17. 12:18","title":"Ülésezett a kormány, Lázár János szerint végeztek a nagytakarítással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek az okosnak mondott autókat. ","shortLead":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek...","id":"20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5.jpg","index":0,"item":"a334ac39-6127-4b58-a718-5e152eefd6a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","timestamp":"2025. április. 17. 12:45","title":"Megelőzi a nagyobb bajt Kína, tilos lesz önvezetőnek hirdetni az autókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2275638-b829-4c2a-a194-b6ea35e58b14","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az amerikai elnöktől. Semmi sem kínosabb a szuverenisták számára, mint hogy egy külföldi nagyhatalomtól függenek.","shortLead":"Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az amerikai elnöktől. Semmi sem kínosabb...","id":"20250416_hvg-trump-eu-szuverenistak-orban-le-pen-meloni-weidel-salvini-wilders","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2275638-b829-4c2a-a194-b6ea35e58b14.jpg","index":0,"item":"d3f0829d-88ad-4759-8e25-efdd91cab66a","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-trump-eu-szuverenistak-orban-le-pen-meloni-weidel-salvini-wilders","timestamp":"2025. április. 16. 15:30","title":"Nagyot koppant a Trumpot megváltóként váró európai szélsőjobb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","shortLead":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","id":"20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835.jpg","index":0,"item":"5da3fd97-fc76-483a-b7c1-3989a04ac160","keywords":null,"link":"/cegauto/20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","timestamp":"2025. április. 16. 20:20","title":"58 kilométerenként kér új abroncsokat a Bugatti Bolide és egy szett közel 3 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4a9362e-4ed2-4676-b533-84b34d61cb1a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kecskeméti egyetem elbukhatja az új campusára és a tudásvárosra kapott állami pénzt – mondták a kecskeméti polgármesternek, de ő leleplezte, hogy a kérdező szivárványos pólóban van.","shortLead":"A kecskeméti egyetem elbukhatja az új campusára és a tudásvárosra kapott állami pénzt – mondták a kecskeméti...","id":"20250416_kecskemet-polgarmester-MNB-alapitvany-szivarvanyos-polo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4a9362e-4ed2-4676-b533-84b34d61cb1a.jpg","index":0,"item":"3aa66fb7-a4d5-4f78-83b8-79048ff4fae2","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_kecskemet-polgarmester-MNB-alapitvany-szivarvanyos-polo","timestamp":"2025. április. 16. 14:02","title":"A kecskeméti polgármester szerint nem az MNB alapítványa, hanem a szivárványos póló veszélyes az oktatásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A múlt héten a General Motors bejelentette, hogy a közlekedés zöldítésére, a kibocsátások csökkentésére irányuló erőfeszítéseit ezután konkrétabb területekre fókuszálja. Az amerikai óriás a jövőt a plug-in hibridekben és az elektromos autókban látja, ezzel kimondatlanul is a hibridek piacát vezető Toyota babérjaira tör.
A General Motors több területen is végez fejlesztéseket és kutatásokat a motorok hatékonyabbá és körenyzetbarátabbá tételéért, azonban ez igencsak költséges dolog, így az évek óta veszteségekkel küzdő vállalat egy szűkebb fejlődési pályát jelölt ki magának.
A GM új elektrifikációs stratégiája a hibrid technológia két végletét célozza, a „mild” hibrideket, ahol az elektromos motor csak rásegít a benzinmotorra, illetve a plug-in hibrideket, az otthon is tölthető, bizonyos távolságot csak elektromos hajtással is megtenni képes autókat. A vállalat ugyan fontosnak tartja a hagyományos hibridek piacát, saját jövőjét azonban nem ebben látja. E döntésben valószínűleg fontos szempont, hogy a hagyományos hibrid technológiát és a piacot régóta a japán Toyota modelljei uralják.
A mild hibridek a hibrid technika legegyszerűbb megoldását jelentik, ezekben az autókban az elektromos motor csak segít a benzinmotornak, főleg gyorsításkor. A megoldás legnagyobb előnye viszonylagos olcsósága, így már pár éven belül e technológia jelentheti a belépőt az e-autók világába, akár az olcsóbb típusok esetében is. E piacnak már most sok szereplője van, például az ugyancsak japán Honda, melynek majdnem minden modellje elérhető ilyen motorral. A GM e-autó értékesítéseinek is mintegy felét teszik ki az ilyen autók.
A hagyományos és elektromos autók határterületét jelentő plug-inek esetében sem dőlt még el a verseny. A Toyota csak idén hozta ki első otthon is tölthető modelljét, a plug-in Priust, miközben már a GM is árulja a hasonló elveken működő Chevrolet Voltot, illetve annak európai klónját, az Opel Amperát.
AP / Frank Augstein
A legtöbb gyártó e technológiában látja a jövőt, illetve az átmenetet az elektromos autók világába. A General Motors 2017-re 500.000 e-autót szeretne eladni, a Ford úgy számol, hogy 2020-ra az eladásaik negyedét az ilyen járművek teszik majd ki, a Nissan szerint pedig kizárólag az elektromos autók képesek lesznek lefedni a piacuk 10 százalékát. Az amerikai gyártókat ráadásul nagyban támogatja a haldokló autóipart újjáéleszteni próbáló politika. Az Obama kormány a jelenlegi 7500 dollárról 10 000 dollárra növelné az elektromos autók utáni adójóváírást és a főbb utakon már jövő év folyamán megkezdik a gyorstöltőhálózat kiépítését.
A vezető nemzetközi tanácsadó Boston Consulting Group szerint a következő 8 évben a plug-in hibridek és az elektromos autók a piac 5 százalékát fogják lefedni, ami a legtöbb autógyártó számára már akkora piac, amivel érdemes foglalkozni. A nagy kérdés, hogy a világ két legnagyobb autógyártója, a General Motors és a Toyota, illetve kisebb versenytársaik mekkora szeleteket képesek kihasítani a tortából. A Toyota nagy előnye évtizedes tapasztalata a hibridek terén, a GM mögött viszont az amerikai piac áll. Lehetséges persze, hogy nevető harmadikként egy nem várt szereplő aratja le a babérokat, például rohamtempóban fejlődő Kína egy ma még talán ismeretlen gyártója.
Szerző: WWF Magyarország - Benkő Dániel és Ahsbahs Krisztina