szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mint lenni szokott, az álmok és a valóság közt jelentős űr tátong. A magyarok anyagi lehetőségei mellett már a kínálat sem megfelelő.

A Használtautó.hu internetes portálon a harmadik negyedévben lefuttatott 48,8 millió keresés adatai alapján pontosan meghatározható, milyen személyautót képzel el magának a legtöbb honfitársunk. A többség ötévesnél fiatalabb autót keres, kétharmaduk a dízelmotorokat preferálja. Az öt legnépszerűbb típus kivétel nélkül német autómárka.

Az autósok 55 százaléka 2007-ben, vagy azt követően gyártott autókat keres, ugyanakkor az eladni kívánt autók átlagéletkora eléri a 11 évet.

Különösen az 1-3 éves autók kínálatában tátong hatalmas űr, ami nem meglepő, hiszen az előző néhány évben zuhant töredékére az utánpótlást biztosító újautó-eladások száma. Ezt a hiányt az idén jelentősen megélénkülő használtautó-import két okból sem képes pótolni: egyrészt a behozott autók aránya a hazai használtautó-forgalomnak még mindig csak a nyolcadát teszi ki, másrészt – nyilván anyagi okokból – a behozott járművek fele legalább kilenc esztendős.

A januári jövedékiadó-változások hatására az év jelentős részében a dízel üzemanyag ára meghaladta a benzinárat, a különbség hosszú hetek óta eléri vagy meghaladja a 20 forintot. Ennek ellenére az autósok közel kétharmada továbbra is dízelautót keres, hiszen ezek a járművek azonos motorméret, illetve teljesítmény mellett 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.

Miközben 33 százaléknyian benzinüzemű motorra keresnek rá, marginális az alternatív üzemanyagok iránti kereslet. Hibrid hajtású autót például a keresések 0,41, míg elektromos meghajtást mindössze 0,15 százalékban állítottak be az érdeklődők.

hasznaltauto.hu

Bár a keresési paraméterek közül az autók színe jóval kevésbé fontos szempont a használt autót keresők számára, az időszak során közel 200 ezer keresésben szerepelt ez a tényező is, ami megfelelő képet ad a színek szerinti preferenciákról is. Az adatokból jól kivehető, hogy legtöbben a fekete és a fehér autókra keresnek rá, ez a két szín teszi ki az összes színre szűrés 45 százalékát. Gyártmány szerint is vizsgálva kiderül, hogy a nagyobb presztízsű márkák esetében e két szín keresettségi aránya még tovább nő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!