szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Jaguar történetének leggyorsabb, legerősebb szedánja: így írja le a hivatalos sajtóközlemény az XFR-S-t, amelyet az LA Auto Show keretein belül tárt a nyilvánosság elé az Ugró Nagymacska.

A patinás brit márka új, az XFR alapjaira épülő alkotásának szíve az 5 literes, V8-as, kompresszoros erőforrás, amely 550 lóerős teljesítményt és 680 Nm nyomatékot biztosít: ez 40 lóerővel és 50 Nm-rel több, mint amire az XFR képes, ugyanakkor a Jaguarnál hangsúlyozzák, hogy a teljesítménynövekedéssel párhuzamosan a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás nem lett magasabb.

Az XFR-S álló helyzetből százra 4,6 másodperc alatt gyorsul fel, míg a végsebessége az elektronikus korlátozással 300 kilométer/óra.

Jaguar XFR-S - fotók
Jaguar

A váltó nyolcfokozatú Quickshift-egység: automata üzemmódban figyeli a gyorsulást, a fékezést, a kanyarodási erőket, valamint a gáz- és fékpedál állást is, így a sofőr vezetési stílusához leginkább illeszkedő módon kapcsolja a fokozatokat. A kanyarokban a váltó megtartja a legideálisabb fokozatot, ha pedig a sofőr hosszabb előzési manőverbe kezd, alacsonyabb fokozatban marad. Kézi váltás esetén a sofőr a kormány mögött található fülekkel kapcsolhat, ilyenkor a váltás még gyorsabb, ráadásul visszakapcsolásnál az elektronikus vezérlés gázfröccsel segít.

Finomítottak az adaptív futóművön is, amely elől és hátul egyaránt 30 százalékkal feszesebb lett, ráadásul az aktív differenciálmű és a Dynamic Stability Control nevű menetstabilizáló rendszer is segíti a sportosabb vezetési stílust. A Jaguar mérnökei nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamika optimalizálására, valamint szénszálas anyagok használatával a súlyra is.

Jaguar XFR-S - fotók
Jaguar

Úgy hírlik, hogy az amerikai színre lépés után Európában a Genfi Autószalonon lesz látható az XFR-S, amelynek forgalmazása nyáron veszi kezdetét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!