Az utasvédelem területén kiváló eredményt ért el az új Golf, melynek során frontális és oldalirányú ütközési tesztet végeztek, az oldalról oszlopnak csapódást vizsgálták, illetve a hátsó ütközések során a nyakcsigolyákra ható terhelést mérték („Whiplashtest”).
A szériafelszereltségét bővítő másodlagos ütközésvédelem, valamint az opcióként rendelhető proaktív utasvédelem mellett az új Golf igény szerint a követési távolság automatikus ellenőrzésének funkciójával, a városi vészfék-asszisztenssel kiegészített „Front Assist” rendszerrel, fáradtságérzékelő funkcióval, illetve a sávtartást segítő „Lane Assist” rendszerrel is felszerelhető. Az új Golf kínálatában ezzel összességében már hét vezetői segédrendszer szerepel.

A Golf 7 karosszériája, extra merevítésekkel.
VW
Az ADAC „Sárga Angyal” innovációs díjával kitüntetett másodlagos ütközésvédelem a járművet - a súlyos balesetet követően - önműködően lassítva segít mozgási energiája mielőbbi mérséklésében, jelentősen enyhítve, vagy akár meg is előzve az esetleges további ütközéseket. Baleseti statisztikák szerint a balesetek mintegy negyede végződik másodlagos ütközésekkel, amelyek azért is különösen veszélyesek, mivel az utasok ekkor már nem részesülnek a légzsákok és a biztonsági övek erőhatárolói nyújtotta védelemben.