szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Valójában kevéssé meglepő igazságokat derített ki egy német kutatás, miszerint, az élet igazságtalan. Akinek jobb egzisztenciája van, az jobb kocsit is hajt. Legalábbis a németeknél.

A rosenheimi egyetem egy online alkuszcég ügyfélkörét elemezte ki. A 60 000 szerződés kellően reprezentatív volt ahhoz, hogy következtetéseket is levonjanak, ki milyen kocsit preferál. A 30 legnépszerűbb szakmához tartozóan az építészektől a fogorvosi asszisztensekig, az átlaghoz képest, mely márkák felülreprezentáltak.

Összesésségében megállapították, hogy a Volkswagen tényleg népautó, szinte valamennyi szakmát tekintve előkelő helyen szerepel. Ugyanakkor egyértelműen kirajzolódnak fogyasztói csoportok, amelyeket tipikusnak is nevezhetünk és egy-egy konkrét márkát preferálnak. Ennek alapján a szobafestők vagy a lakatosok körében az abszolút „Number One” az Opel. Az ilyen foglalkozásúak 17,5 százaléka ezt a márkát választja, amellyel 70 százalékkal gyakoribb körükben az opelesek aránya, mint az átlagban.

Az egyes szakmákhoz tartozó eltérés az átlaghoz képest.
transparo

A kisvállakozók képezik tehát a leginkább márkaorientált csoportot, mögöttük vannak az orvosok BMW-ikkel, 14,6 százalékos részaránnyal, míg a cég teljes ügyfélkörében a BMW-k aránya 10,3 százalék. Ezzel 45 százalékkal gyakoribb, hogy egy orvos BMW-t választ, mint az átlag autós.

Az irodai dolgozók és a fogászati asszisztensek kedvelik az olasz és francia márkákat a leginkább. Az asszisztensek 7,4 százaléka Fiattal jár, míg a fogászati segéderők körében 7,5 százalék az olasz kocsik aránya.

A tanárok kedvence a Citroen 3,4 százalékkal, amely ugyan nem jelent egyeduralkodói státuszt, viszont az átlaghoz képest így is őket érdemes megszólítania a francia márkának, mert körükben 70 százalékkal gyakoribb a márka.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!