szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rémálom, amikor egy utoléréses balesetben a személyautó egy teherautó alá csúszik. A megoldás nem több, mint 100 euró autónként.

Évente körülbelül 40 ember hal meg amiatt Németországban, hogy autója kamion alácsúszik egy karambol során. Egy ilyen balesetben még viszonylag alacsony 56 km/h-s sebesség esetén is majdnem a hátsó ajtóig levágja a kocsi tetejét a kamion.

Éppen ezért 2006 óta érvényben van egy rendelkezés, amely előírja, hogy a kamionok végén lennie kell egy aláfutást megakadályozó szárnak. Most az ADAC bizonyította, a jelenlegi előírás semmit nem ér. Igazolták ugyanakkor azt, milyen egyszerűen orvosolható lenne az életveszélyes helyzet.

A megoldás nagyon egyszerű, a keresztszárat lejjebb és a kocsi végéhez közelebb kellene szerelni és a jelenlegi kétpontos rögzítés helyet hárompontos rögzítést kéne előírni.  A megoldás biztosítaná, hogy a kocsit ne tudja lenyomni a teherautó vége, ezzel valóban frontálissan érkezzen az erő, amelyet a légzsákok képesek elnyelni.

Ennek révén, elméletük szerint akár 50 százalékkal kevesebb halálos kimenetelű ilyen karambol történne és 2/3-adával kevesebb lenne a súlyos sérülés. Az ADAC az unióhoz fordult és bemutatta megoldási javaslatát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!