Rémálom, amikor egy utoléréses balesetben a személyautó egy teherautó alá csúszik. A megoldás nem több, mint 100 euró autónként.
hvg.hu
Évente körülbelül 40 ember hal meg amiatt Németországban, hogy autója kamion alácsúszik egy karambol során. Egy ilyen balesetben még viszonylag alacsony 56 km/h-s sebesség esetén is majdnem a hátsó ajtóig levágja a kocsi tetejét a kamion.
Éppen ezért 2006 óta érvényben van egy rendelkezés, amely előírja, hogy a kamionok végén lennie kell egy aláfutást megakadályozó szárnak. Most az ADAC bizonyította, a jelenlegi előírás semmit nem ér. Igazolták ugyanakkor azt, milyen egyszerűen orvosolható lenne az életveszélyes helyzet.
A megoldás nagyon egyszerű, a keresztszárat lejjebb és a kocsi végéhez közelebb kellene szerelni és a jelenlegi kétpontos rögzítés helyet hárompontos rögzítést kéne előírni. A megoldás biztosítaná, hogy a kocsit ne tudja lenyomni a teherautó vége, ezzel valóban frontálissan érkezzen az erő, amelyet a légzsákok képesek elnyelni.
Ennek révén, elméletük szerint akár 50 százalékkal kevesebb halálos kimenetelű ilyen karambol történne és 2/3-adával kevesebb lenne a súlyos sérülés. Az ADAC az unióhoz fordult és bemutatta megoldási javaslatát.
A nemzeti kisebbségek közötti feszültségek kiaknázását nevezik hamis zászlós hadműveletnek, régi eszköze ez az orosz/szovjet háborús eszköztárnak. Buda Péter nemzetbiztonsági szakértő véleménye.