szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A General Motors mihamarabbi lépésekre kényszerül a nehéz helyzetbe kerül európai leányvállalata az Opel/Vauxhall miatt. A legfrissebb hírek szerint a korábbi tervekhez képest két évvel korábban zárhatja be a márka egyik legfontosabb német gyárát Bochumban – írta az Automotive News.

A GM elnökségének vezetője Stephen Girsky az Opel szakszervezeti vezetőinek küldött levelében közölte, további költségcsökkentésre van szükség. „A helyzet az egész európai régióban továbbra is katasztrofális” – írta a vezetőségnek a kiszivárgott levélében. Girsky azt is hozzátette: nincs realitása azt gondolni, hogy az európai piac rövid úton rendbe jön. A GM vezetője tényként közölte azt is, hogy a korábban 2016-ra datált bochumi Opel-gyár bezárását előrehozzák 2014-re. Girsky a levélben jelezte, "még februárban megoldást kell találni", különben a bochumi gyárban már 2015. január 1-jén teljesen leáll a termelés. Ezt eredetileg 2016 vége felé tervezték. Megismételte azt is, hogy annak ellenére, hogy a gyárban készülnek új modellek, mint az Opel Mokka sor kerül a 3000 fős létszámleépítésre.

A GM vezetősége ma végigjárta a legtöbb német gyárat, sorra került Bochum, Eisenach, Kaiserslautern és Ruesselsheim is. 

Az Opel eladásai tavaly 16 százalékkal estek vissza, míg az európai piac 7.8 százalékot csökkent az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) statisztikái szerint. A GM bár kidolgozott egy válságtervet az Opel számára, azonban ebben sem várják, hogy az évtized közepéig visszaállhat a márka nyereségessége.

Ágazati becslések szerint az Opel a tavalyi év első felében minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el, ami az év egészében 1,4 milliárd euró működési veszteséget jelent. Az európai adósságválság közben ellehetetleníti az európai piacot. Az Opel kontinensen kívül viszont nem tud terjeszkedni, mert az anyavállalat nem hagyja, félve attól, hogy más márkáinak a piacai elől veszi el a levegőt. Az Opel egyébként nem egyedül van bajban, hasonló értékesítési gondokkal küzd Európában a Ford, a Peugeot és a Citroen is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!