Immáron hivatalos, hogy a McLaren várva várt új közúti sportkocsija, a P1-es márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be végleges formájában. A wokingi gyártó közzétett egy friss videót is, amely első ízben enged bepillantást a belső térbe, igaz, csak a műszerfal digitális kijelzőjét mutatja meg.
hvg.hu
A P1-esről már eddig is számos fotó és videó keringett a világhálón, ám ezeken rendszerint álcaszínezetben volt megfigyelhető az új szupersportkocsi. Mint a friss videóból kiderül: az autót ’Race’ üzemmódban is lehet majd használni.
„A ’Race’ üzemmód kiválasztásakor működésbe lép az ’aktív’, két elemből álló hátsó szárny, amely aerodinamikai tekintetben optimális pozíciót vesz fel. Ebben az üzemmódban a kijelzőn megjelenik egy fénycsík, amely előbb zöld, aztán piros és végül kék színnel világit. Akárcsak a Forma-1-es autóban, ez sebességváltás-jelzőként funkcionál” – áll a McLaren közleményében.
McLaren P1
McLaren
Műszaki adatokat továbbra sem közölt a brit márka, így csak a korábbi pletykákra lehet hagyatkozni, amelyek szerint a P1-est az MP4-12C-ben is használt 3,8 literes, V8-as erőforrás módosított változata repíti majd, amely 800 lóerős teljesítményre lesz képes és nem hiányzik majd a fékezés közben keletkező energiát újrahasznosító KERS-rendszer sem, ami további 160 plusz lóerőt biztosít.
Az első prototípus tavalyi, párizsi bemutatkozása óta tudni lehet azt is, hogy a McLaren fő célja az újdonsággal az F1-es alakulat révén szerzett aerodinamikai tapasztalatok hasznosítása. A szélcsatornában és CFD-szimulációkkal töltött számos munkaóra hatása állítólag 600 kilogrammnyi leszorítóerőben nyilvánul majd meg.
Érdekesség, hogy a napokban kiszivárgott: a 700 ezer fontot kóstáló, várhatóan mindössze 500 példányban készülő autó iránt óriási az érdeklődés és a rendelési lista valószínűleg már be is telt.
„A cél nem az, hogy a mienk legyen a legmagasabb csúcssebesség, hanem az, hogy a mienk legyen a leggyorsabb és a legjobb sorozatban gyártott utcai autó” - nyilatkozta tavaly, a tanulmányváltozat párizsi bemutatóján Antony Sheriff, a McLaren közúti autós részlegének ügyvezető igazgatója, aki hangsúlyozta: reményeik szerint a P1 "minden idők legkülönlegesebb szupersportkocsija" lesz.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja.