Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Kioktató stílusú levélben indokolta a francia kormánynak a Titan International elnök-vezérigazgatója, hogy cége miért nem akarja újraindítatni a Goodyear bezárt abroncsgyárát az észak-franciaországi Amiens-ben.
"Többször is jártam ebben a gyárban. A francia alkalmazottak magas fizetést kapnak, de csak napi három órát dolgoznak. Egy órájuk van a pihenésre és az ebédre, három órán át dumálnak és három órát dolgoznak" - írta Maurice M. Taylor Arnaud Montebourg gazdaságfejlesztési miniszterhez intézett levelében, amelyet szerdán tett közzé a Les Échos című gazdasági napilap.
"Megmondtam ezt a francia szakszervezeti vezetőknek is. Azt válaszolták, hogy ez így működik Franciaországban" - tette hozzá az elnök-vezérigazgató a február 8-i keltezésű levelében, amely válasz volt a miniszternek az egy héttel korábban írt javaslatára. Abban Montebourg újabb tárgyalásokat javasolt a Titannak a bezárásra ítélt abroncsgyár újraindítása és a munkahelyek megmentése érdekében.
"Azt hiszi, hogy ennyire ostobák vagyunk? A Titannak pénze és tudása van abroncsot gyártani. És mi van az őrült szakszervezetnek? Nekik csak a francia kormány van" - hangsúlyozza Taylor a levélben. "A Titan egy kínai vagy indiai gyártól fog majd abroncsot venni, amelynek kevesebb, mint egy eurót fizet óránként és a Franciaország számára szükséges valamennyi abroncsot importálni fogja. A francia paraszt is olcsóbb abroncsot szeretne. Nem érdekli, hogy az Kínából vagy Indiából jön" - fogalmaz a cég elnöke. A levél végén pedig azt írta: "Megtarthatja magának az úgynevezett munkásokat. A Titant nem érdekli az amiens-i gyár".
A gazdaságfejlesztési miniszter nem kívánta kommentálni a kijelentéseket. Hallgatását azzal indokolta, hogy "nem akar ártani Franciaország érdekeinek". Azt viszont jelezte, hogy írásban fog válaszolni az amerikai tulajdonosnak.
Najat Vallaud-Belkacem kormányszóvivő, "anélkül, hogy tovább feszítené a húrt", arra emlékeztetett, hogy "az amerikai befektetések elsőszámú célpontja Európában Franciaország".
Mickael Wamen, a Goodyear franciaországi gyára többségi szakszervezetének, a CGT-nek a vezetője "hatalmas sértésnek" minősítette a levelet. Szerinte az amerikai cégcsoport elnöke már közel van "az elmegyógyintézethez".
Taylor egyébként a levelében azt is prognosztizálta, hogy a Michelin francia abroncsgyárra szomorú jövő vár és öt év múlva "nem fog több abroncsot gyártani Franciaországban".
A Titan elnöke szerda este megerősítette, hogy "egy nem túl rózsás" választ küldött Montebourg javaslatára. "Azt írta, hogy kezdjük újra a tárgyalásokat, én pedig azt válaszoltam neki, hogy maga őrült" - mondta Taylor, aki kizárta annak a lehetőségét, hogy tárgyalóasztalhoz üljön a gyár megmentése érdekében. "Egyedül mi akartunk pénzt tenni ebbe a gyárba" - hangsúlyozta. Szerinte "Franciaországban hamarosan nem lesz több munka és mindenki a kávéházakban fogja tölteni a napját, vörösbort iszogatva".
A Goodyear január végén jelentette be, hogy bezárja az 1173 főt foglalkoztató gyárát Amiens-ben. A gazdasági válság következtében több mint 120 ezer munkahely szűnt meg négy év alatt a francia iparban, az elmúlt hónapokban a francia híradásokban vezető hírként szerepelnek a PSA-Peugeot-Citroen, a Renault, a Doux, a Sanofi, a Merck, a Kronenbourg, vagy a Coca Cola sorozatos gyárbezárásai, amelyek miatt egyre kínosabb helyzetbe kerül a munkahelyek megmentésért küzdő illetékes miniszter.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.