szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Volt némi irányváltás az Audinál az elektromos koncepcióban. A gyár az eredeti generátoros megoldás helyett inkább a szokásos párhuzamos hibridhajtást fejleszti. Az A3 e-tron kap egy jó benzinmotort és egy erős hátózatról is tölthető elektromotort.

A négykarikás márka a 2013-as Genfi Autószalonon mutatja be Audi A3 e-tron modelljét, amelynek 150 kW (204 LE) rendszerteljesítménye és 350 newtonméter forgatónyomatéka. Az A3 e-tron álló helyzetből mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig a 222 kilométer/órát is eléri.

A hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtásokra vonatkozó átlagosan 1,5 liter benzinnel megelégszik 100 kilométerre, ami kilométerenként 35 gramm széndioxid-kibocsátásnak felel meg. Tisztán elektromos üzemmódjában az Audi A3 e-tron 130 kilométer/óra csúcssebességet érhet el, hatótávja e hajtásmódban mintegy 50 kilométert.

Audi A3

A belsőégésű erőforrás szerepét egy megfelelően átdolgozott, 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.4 TFSI aggregát tölti be, amely egy tengelykapcsolón keresztül áll összeköttetésben a 75 kilowattos elektromos motorral.  A tárcsa alakú elektromos egység az új fejlesztésű e-S tronic sebességváltóba integráltan kapott helyet, amely a hibridrendszer teljesítményét az első kerekek felé továbbítja.

A két hajtás révén az elektromotor indulástól mintegy 2000-es percenkénti fordulatszámig adja a  forgatónyomatékát, míg a TFSI-erőforrás nyomatéki görbéje az 1.750 és 4.000 percenkénti fordulat közötti tartományban halad csúcsértékén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!