szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jövő héten lesz az év egyik legnagyobb autós seregszemléje, a 83. Genfi Autószalon. Március 5-én gyakorlatilag minden tízedik percben bemutatkozik valamilyen fontos újdonság. Összeszedtük a legizgalmasabbnak tűnő premiereket.

1. Rolls-Royce Wraith – a legdurvább arisztokrata

"Az erő kérdéséről annyit, hogy a Rolls-Royce sokáig azt válaszolta erre a kérdésre: ’Megfelelő, uram!’. A Wraith esetében úgy érezzük, hogy sokkal jobb még kifejezőbbnek lenni: ’Több, mint bőséges!’" – olvasható a patinás brit gyártótól az autóval kapcsolatban.  Minden bizonnyal nem túlzás ha a paraméterekre tekintünk. A Rolls-Royce Ghostban dolgozó 6,6 literes, V12-es erőforrást felerősítik, így az 563 helyett már 600 lóerős teljesítményre lesz képes.

Rolls-Royce

2. Chevrolet Stingray Cabrio – az amerikai ikon hetedik szériája, tető nélkül

"Eredetileg mindegyik Corvette nyitott autónak indul a rajzasztalon," - mondta Tadge Juechter, a Corvette főmérnöke egy kicsit fokozva az érdeklődést a kocsi premierje iránt. A Corvette Stingray nyitott tetős változata mind a design és a teljesítményében, bár nem adtak ki hivatalos infókat, nagy valószínűséggel ugyanazt fogja tudni mint a keménytetős változat. A C7-es kabrió is egy 6.2 literes, V8-ast kap 450 lóerős kiszerelésben. Hétfokozatú manuális és hatfokozatú automata váltóval.

Chevrolet

3. Alfa Romeo C4 – egy kicsi, de annál temperamentumosabb olasz

Úgy néz ki mostmár tényleg lesz valami az Alfa Romeo pillekönnyű újdonságából. Évek óta rendre felbukkant a hírekben az Alfa új kupéja, a 4C, amelyre első sorban az amerikai piacon reagáltak felfokozott érdeklődéssel.  "A kocsi, amely minden mást maga mögött hagy." - hirdetik az olaszok. A kocsi képességeiről már korábban kiszivárogtak adatok, így a 4C egy 1750 köbcentis 230 lóerős motorral lesz szerelve, amelynek erejét egy duplakuplungos tengelykapcsoló viszi tovább a kerekek felé. A 0-100 Km/h sprinthez, alig 5 másodperc kell, míg a kis Alfa végsebessége 250 km/h-nál lesz majd.

Alfa Romeo

4. Qoros GQ3 – kínai hadüzenet az európai autómárkáknak

2013 lehet a nagy fordulat éve a kínai autóiparnak Európában. A kifejezetten az itteni ízlésnek tervezett autóikat hamarosan bemutatják. A premierre váró kompakt szedán egy 4,6 méteres családi autó, valamelyest sportos kupé formával. Kétféle benzinmotort kínálnak hozzá azonos lökettérfogattal. Az 1.6 literes változó szelepvezérlésű erőforrás teljesítménye 126 lóerő, 155 Nm-es maximális nyomatékkal. A turbós változat 156 lóerős ugyanebben a méretben, de 210 Nm-es nyomatékkal. Mindkettőt alapból hatfokozatú manuális váltóval szállítják, de lehet rendelni duplakuplungos hatfokozatú automatával is. A hírek szerint a premiertől elérhető start-stoppos változatban is.

Qoros

5. Lamborghini Sesto Elemento – a hatodik elem egy Lambo lenne?

Idén ötven éves a márka, amely már több bejelentést is tett, hogyan képzeli megünnepelni félévszázados fennállását. Az egyik a Lamborghini Aventador egy speciális változata a Sesto Elemento lenne, amely csak zártpályás használatra készül.

Lamborghini

6. VW XL1 – irány a jövő

A Volkswagen megerősítette az XL1 szuperhatékony járművének gyártását. A gyártásba kerülő darabok elvileg 0,9 liter üzemanyaggal beérik 100 kilométeren. A VW-cégcsoport osnabrücki gyárában fog készülni a szivar alakú jármű. Köszönhetően a plug-in hibrid rendszernek a kétüléses kocsi 50 kilométeren keresztül tisztán elektromos hajtással is elboldogul. A kis fogyasztás érdekében a légellenállási tényezője 0,189 Cw értékű, amely a manapság átlagosnak tekinthető 0,25-0,27-es értékkel szemben kimagasló. A másik fontos elem tömege is rendkívül alacsony 795 kilogramm.

VW

7. BMW 3GT – főúri kényelem sportosan

A 3-as sorozat Grand Turismo változata hosszabb, szélesebb és magasabb is, mint az alapmodell kombija. A BMW célja egy olyan sportos igazán magas minőségű limuzin, amely praktikusan kihasználható. A GT 200 mm-rel hosszabb, mint a sima hármas kombija, amely 110 milliméteres belső többlet helyet jelent. A szalonokba Európában és az USA-ban is nyáron kerülhet a kocsi, az alapmodell ára 36 ezer euró magasságában lesz, ezzel a jelenlegi Touring (kombi) hármasnál 1800 euróval drágább.

BMW

8. Mercedes A45 AMG – a kis Merci legvadabb tagja

Az A45 négyhengeres motort kap elsőként Mercedes-Benz sportváltozatok történetében. Egyben a legerősebb négyhengerest jelenleg a világon. Az 1991 cm3-es turbófeltöltővel szerelt benzines 355 lóerő teljesítmény leadására képes 6000/perc fordulatszámon. A maximális 450 Nm-es forgatónyomatéka 2750 és 5000 fordulat/perc tartományban áll rendelkezésre. A modell összkerékhajtású változatába az új fejlesztésű 4MATIC-rendszer kerül beépítésre, hétfokozatú duplakuplungos automata-váltóval. Az A45 AMG egy valódi sportautó, szemben a Mercedes által a széria változatokhoz is kínált AMG-csomagokkal, amelyet tesztelünk is néhány hete.  Ezek leginkább feszesebb sportfutóművet, némi plusz spoilert és belső átalakítást jelentenek. Az A45 AMG-hez a motorok is kézzel készülnek a márka Affalterbach-i gyárában, követve az "egy ember, egy motor" filozófiát.

Mercedes

9. Suzuki S-Cross –  az új mi autónk

A japánok az S-Crossal nem csak a keleti piacokon hódítanának, hanem nyugaton is, amelyen az egyik legnépszerűbba kompakt városi-hobbiterepjárós forma. Az újdonságot Esztergomban gyártanak majd, várhatóan már a jövő év során eljuthat a szalonokba is. A kocsi vonalai jóval dinamikusabbak, mint korábbi hírek szerint elődjét jelentő Suzuki SX4. Azóta már kiderült az SX4 marad, mellette lesz majd a kínálatban az S-Cross is. Az S-Cross méreteit tekintve 4310 mm hosszúságú, 1840 milliméter széles és a tengelytávja 2600 milliméter. A gyár első modellje lesz, amely LED-es menetfényt, ködlápmpákat és hátsólámpákat kaphat.

Suzuki

10. McLaren P1 - van ennél jobb manapság?

Ahogyan azt a prototípus bemutatkozása óta mindig hangoztatták a McLarennél, a cél nem a legnagyobb tempó, hanem a legjobb, legélvezetesebb, akár a versenypályán is bevethető sportkocsi megalkotása volt. A hajtóerőről az MP4-12C típusjelű modellben megismert, középre illesztett 3,8 literes, duplaturbós, V8-as egység gondoskodik, amelyet tovább erősítettek: az erőforrás 737 lóerős, amelyet egy elektromotor told meg, így az összteljesítmény 903 lóerő. Mint a gyári közlemény rámutat: a végsebesség az elektronikus leszabályzás miatt 350 kilométer/óra, míg álló helyzetből százra 3 másodperc, kétszázra 7 másodperc, háromszázra pedig 17 másodperc alatt gyorsul fel.

McLaren

11. Ferrari F150 – szenzáció lenne

Az F150 minden idők legerősebb Ferrarija lesz: a V12-es, közvetlen befecskendezéses benzinmotorhoz hibrid rendszer csatlakozik majd, így az autó várhatóan több mint 900 lóerős teljesítményre lesz képes. Az F150 szénszálas karosszériája ugyanabból az anyagból készül, mint Fernando Alonso és Felipe Massa Forma-1-es versenygépe, ráadásul a gyártás is az F1-es csapat üzemében zajlik. Állítólag az autó ára 1,21 millió euró, azaz közel 360 millió forint lesz adókkal, s aki mostanáig nem rendelte meg, az már ne is csörtessen Maranello felé: a Fiat-Chrysler konszern elnöke, Sergio Marchionne nemrégiben elhintette, hogy már az összes példánynak megvan a gazdája.

Ferrari
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!