szerző:
hvg.hu

Nagyjából tízpercenként mutatnak be egy-egy újabb autót Genfben, az immár 83. kiállításon. Csaknem ezer lóerővel érkezett a Ferrari, házi csúcsot döntött a Rolls-Royce is, bemutatták a száz kilométeren egy litert fogyasztó Volkswagent, és nagy bemutatóra készült az esztergomi Suzuki is. Sétáljon körbe!

LaFerrari

Bemutatkozott a várva várt Enzo-utód, az F150 vagyi hivatalosan mostantól a LaFerrari, minden idők legerősebb Ferrarija. A V12-es, közvetlen befecskendezéses benzinmotorhoz hibrid rendszer csatlakoztattak, így az autó 963 lóerős lett. A motorok egyébként egy 6,26 literes V12-es benzinesből (800 LE) és a hozzá csatolt 120 kW-os (163 LE) elektromos részből állnak. Az F150 szénszálas karosszériája ugyanabból az anyagból készül, mint Fernando Alonso és Felipe Massa Forma-1-es versenygépe, ráadásul a gyártás is az F1-es csapat üzemében zajlik. Állítólag az autó ára 1,21 millió euró, azaz közel 360 millió forint lesz adókkal, s aki mostanáig nem rendelte meg, az már ne is csörtessen Maranello felé: a Fiat-Chrysler konszern elnöke, Sergio Marchionne nemrégiben elhintette, hogy már az összes példánynak megvan a gazdája.

©

Rolls-Royce Wraith

Megérkezett a valaha volt legerősebb Rolls-Royce is, a Wraith. Mit is jelent mindez? Egy olyan 6,6 literes V12-es motort, amely 624 lóerős. Mindezzel a hatalmas jószág 4,4 másodperc alatt van 100-on. A Rolls-Royce Ghost kupé változata a legdinamikusabb az angol arisztokrata márka történetében – mondta el Torsten Müller-Ötvös a márka főnöke. A sportosabb felépítés jegyében a Wraith, amelynek neve egy a harmincas években gyártott modellre emlékezik, 18 centivel rövidebb, viszont 4 centivel szélesebb nyomtávon gurul, mint a Ghost.

©

Bentley New Fying Spur

A Bentley Continental GT 2010-es bemutatkozása óta váratott magára a négyajtós változat. Megérkezett az eddigi legerősebb Bentley limuzin formájában. A New Fying Spur orra olyan, mint a Continental sorozat már megújult típusaié, a hűtőrács nagyobb lett, az alsó légbeömlő pedig a Mulsanne-t idézi. Az összhatás minden kétséget kizáróan sportosabb, az utastérben pedig – ahogyan arra számítani lehetett – a Bentley még magasabb színvonalú anyagokat használt. Flying Spur egy duplaturbós 6,0 literes W12-es erőforrással elérhető, amelyet a Continental GT Speedtől kölcsönöztek. A 616 lóerő már elég egy 4,3 másodperces 100 km/h-s gyorsulásra.

©

Lamborghini Veneno

Hétfő óta a Venenóról szólnak a hírek, egyelőre a kocsi elhomályosít bármi mást, ami az autószalonnal kapcsolatos. A tegnap kiszivárgott képek mellé ugyanis néhány paramétert is közzétettek: 6,5 literes V12-es motor, 740 lóerővel a sima Aventador 700-a helyett. A gép csúcssebessége 354 km/h. A rossz hír, hogy az elvileg három darabos széria összes példánya már régen elkelt, az elképesztő 3,6 millió eurós ár ellenére. Valójában van egy negyedik is, de azt az olasz gyár megtartja magának.

©

VW XL1

A Volkswagen megerősítette az XL1 szuperhatékony járművének gyártását. A gyártásba kerülő darabok elvileg 0,9 liter üzemanyaggal beérik 100 kilométeren. A VW-cégcsoport osnabrücki gyárában fog készülni a szivar alakú jármű. Köszönhetően a plug-in hibrid rendszernek a kétüléses kocsi 50 kilométeren keresztül tisztán elektromos hajtással is elboldogul. A kis fogyasztás érdekében a légellenállási tényezője 0,189 Cw értékű, amely a manapság átlagosnak tekinthető 0,25-0,27-es értékkel szemben kimagasló. A másik fontos elem tömege is rendkívül alacsony, 795 kilogramm.

©

Chevrolet Stingray Cabrio

"Eredetileg mindegyik Corvette nyitott autónak indul a rajzasztalon" – mondta Tadge Juechter, a Corvette főmérnöke egy kicsit fokozva az érdeklődést a kocsi premierje iránt. A Corvette Stingray nyitott tetős változata mind a design és a teljesítményében, bár nem adtak ki hivatalos infókat, nagy valószínűséggel ugyanazt fogja tudni, mint a keménytetős változat. A C7-es kabrió is egy 6,2 literes, V8-ast kap 450 lóerős kiszerelésben. Hétfokozatú manuális és hatfokozatú automata váltóval.

©

McLaren P1

Egy kocsi, amelynél egyértelmű a Forma-1-es rokonság. A hajtóerőről az MP4-12C típusjelű modellben megismert, középre illesztett 3,8 literes, duplaturbós, V8-as egység gondoskodik, amelyet tovább erősítettek: az erőforrás 737 lóerős, amelyet egy elektromotor told meg, így az összteljesítmény 903 lóerő. Mint a gyári közlemény rámutat: a végsebesség az elektronikus leszabályozás miatt 350 kilométer/óra, míg álló helyzetből százra 3 másodperc, kétszázra 7 másodperc, háromszázra pedig 17 másodperc alatt gyorsul fel.

©

Mercedes A45 AMG

Az A-osztály legerősebb tagját Usher mutatta be a szalonon. Az 1991 cm3-es turbófeltöltővel szerelt benzines jelenleg a legerősebb négyhengeres motor a világon. 355 lóerő teljesítmény leadására képes 6000/perc fordulatszámon. A maximális 450 Nm-es forgatónyomatéka 2750 és 5000 fordulat/perc tartományban áll rendelkezésre. A modell összkerékhajtású változatába az új fejlesztésű 4MATIC-rendszer kerül beépítésre, hétfokozatú duplakuplungos automata-váltóval. Az A45 AMG egy valódi sportautó, szemben a Mercedes által a széria változatokhoz is kínált AMG-csomagokkal, amelyet tesztelünk is néhány hete. Ezek leginkább feszesebb sportfutóművet, némi plusz spoilert és belső átalakítást jelentenek. Az A45 AMG-hez a motorok is kézzel készülnek a márka affalterbachi gyárában, követve az "egy ember, egy motor" filozófiát.

©

Suzuki új SX4

Végül, de nem utolsósorban délután mutatkozik be az esztergomi, minden elemében új SX4. Az új modell alapja az S-Cross, amit a cég a 2012-es Párizsi Autószalonon állított ki. Korábban nem volt egyértelmű mi lesz a modell neve, így az angolos SX4 (S-Cross-4) is felmerült. Végül marad a megszokott elnezevés csak a kocsi változiik. A Suzuki formatervezői és mérnökei eredetileg a jelenleg forgalomban lévő SX4 utódjának szánták az új modellt, ám végül „valami nagyobban” készítettek. Bár nagyobb mérete révén az új modell átlép a C szegmensbe, továbbra is az „SX4” emblémát viseli majd, ezzel is kifejezve, hogy a Suzuki (a cégre a névben az „S” utal) mind a crossover autók („X”), mind pedig az összkerékhajtású személygépkocsik („4”) piacán úttörő szerepet vállal.

©

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Megindult a kamatemelés, mit jelent ez a hitelfelvevőknek, mit lehet és érdemes most tenni?

Megindult a kamatemelés, mit jelent ez a hitelfelvevőknek, mit lehet és érdemes most tenni?

Találtak egy újabb okot, ami kihathat a gyermekvállalásra – és igen sokan lehetnek veszélyben

Találtak egy újabb okot, ami kihathat a gyermekvállalásra – és igen sokan lehetnek veszélyben

Kevés a jó magyar informatikus, és néhány cégnek ez óriási üzletet jelent

Kevés a jó magyar informatikus, és néhány cégnek ez óriási üzletet jelent

Decemberben az Arénában lép fel a Deep Purple

Decemberben az Arénában lép fel a Deep Purple

A Momentum szerint több cég berezelt az Orbán-ellenes plakátkampány miatt

A Momentum szerint több cég berezelt az Orbán-ellenes plakátkampány miatt

Hasít a Wizz Air-vezér borászata

Hasít a Wizz Air-vezér borászata