szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A baleseti statisztikák szerint az európai közúti balesetekben meghalt kerékpárosok körülbelül 50 százaléka gépkocsival ütközött. A Volvókban mostantól a kerékpárosok észlelésére képes rendszer is működik majd.

A 2013-as Genfi Autószalon tartott sajtótájékoztatón Doug Speck, a Volvo Car Group marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke mutatta be azt a rendszert, amely a gyorsabb képfeldolgozást biztosító új szoftvere révén képes a kerékpárosok esetében felmerülő bizonyos helyzeteket is képes kezelni. A rendszer a gépkocsi előtti területet vizsgálja. Ha az autóval egy irányban haladó kerékpáros hirtelen a gépjármű elé kanyarodik és fennáll az ütközés veszélye, a rendszer azonnali figyelmeztetést küld és teljes fékerőt alkalmazva lép működésbe.

A rendsze az autó orrában elhelyezett radaregységből, a belső visszapillantó tükörbe integrált kamerából és a központi vezérlőegységből áll. A radar feladata az autó előtti objektumok észlelése és távolságuk felmérése, a kamera pedig az akadály típusát határozza meg. A kétféle üzemmódú radar képes időben észlelni a gyalogosokat és a kerékpárosokat. A nagyfelbontású kamera lehetővé teszi a gyalogosok és kerékpárosok mozgásmintájának meghatározását. A központi vezérlőegység folyamatosan figyeli és értékeli a forgalmi helyzetet. Az automatikus fékezési rendszer csak akkor lép működésbe, ha az objektumot a radar és a kamera egyaránt észleli.

A rendszer 2013 májusának közepétől érhető el a Volvo V40, V40 Cross Country, S60, V60, XC60, V70, XC70 és S80 modellekben.

Volvo
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!