Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"33e313f3-db76-4d0c-bb67-c3a356739101","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megkezdődött az összkerékhajtású elektromos Peugeot 3008 és 5008 hazai értékesítése.","shortLead":"Megkezdődött az összkerékhajtású elektromos Peugeot 3008 és 5008 hazai értékesítése.","id":"20250221_magyarorszagon-az-eros-duplamotoros-uj-peugeot-3008-5008-villanyautok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33e313f3-db76-4d0c-bb67-c3a356739101.jpg","index":0,"item":"6c0301c6-5cd6-40b1-9e21-023d649be347","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_magyarorszagon-az-eros-duplamotoros-uj-peugeot-3008-5008-villanyautok","timestamp":"2025. február. 21. 08:41","title":"Magyarországon az erős dupla motoros új Peugeot villanyautók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ccfe3d04-7495-4e57-a93e-ca4b512420cb","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Az elmúlt napokban bekeményített a tél, az éjszakai tartós mínuszok miatt még a vörös kódot is életbe léptette a belügyminisztérium. A -10 fok valóban nem játék, főleg az utcán, de a közelében sincs annak, amit az örök fagy körzetében található legnagyobb városban, Jakutszkban élnek meg az emberek nap mint nap.","shortLead":"Az elmúlt napokban bekeményített a tél, az éjszakai tartós mínuszok miatt még a vörös kódot is életbe léptette...","id":"20250220_jakutszk-leghidegebb-varos-elet-minusz-40-fokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccfe3d04-7495-4e57-a93e-ca4b512420cb.jpg","index":0,"item":"93de6ded-7d40-406a-8a91-c43a3c8e2305","keywords":null,"link":"/elet/20250220_jakutszk-leghidegebb-varos-elet-minusz-40-fokban","timestamp":"2025. február. 21. 04:40","title":"Ilyen az élet -40 fokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1543b32-13d7-4c0e-8768-6f33b32aa62b","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Raducanuval nem először fordult elő ilyesmi, 2022-ben például egy brit férfit ítéltek el a zaklatásáért. ","shortLead":"Raducanuval nem először fordult elő ilyesmi, 2022-ben például egy brit férfit ítéltek el a zaklatásáért. ","id":"20250221_raducanu-zaklato-orizetbevetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1543b32-13d7-4c0e-8768-6f33b32aa62b.jpg","index":0,"item":"47896751-a750-4bdd-9e22-bc8c0db33426","keywords":null,"link":"/elet/20250221_raducanu-zaklato-orizetbevetel","timestamp":"2025. február. 21. 10:41","title":"Őrizetbe vették Emma Raducanu zaklatóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77129f68-770f-4d72-b7a6-b9514ba075d0","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"Egyes nők jobban, mások kevésbé jól birkóznak meg a változókorral. Szem előtt tartva azt, hogy mindenkit különbözőképpen érint ez az időszak, egy általános jó tanács azért mégis adható az érintett hölgyeknek: mozogni, mozogni, mozogni!","shortLead":"Egyes nők jobban, mások kevésbé jól birkóznak meg a változókorral. Szem előtt tartva azt, hogy mindenkit...","id":"20250207_Mozgas-valtozokor-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77129f68-770f-4d72-b7a6-b9514ba075d0.jpg","index":0,"item":"e412e9df-3fe4-467b-883d-cea0250d6d2b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250207_Mozgas-valtozokor-remifemin","timestamp":"2025. február. 22. 11:30","title":"Így mozogjon a változókorban!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"acddbcd6-4efd-4773-b054-2102501241f7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az országjárásban megfáradt autó árát jótékony célokra fordítja.","shortLead":"Az országjárásban megfáradt autó árát jótékony célokra fordítja.","id":"20250221_Licitre-bocsatja-9-eves-Skodajat-Gyurcsany-elviszi-egy-korre-a-vasarlot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acddbcd6-4efd-4773-b054-2102501241f7.jpg","index":0,"item":"f1f21f59-49c3-443e-a2f0-104724700ad8","keywords":null,"link":"/elet/20250221_Licitre-bocsatja-9-eves-Skodajat-Gyurcsany-elviszi-egy-korre-a-vasarlot","timestamp":"2025. február. 21. 10:12","title":"Licitre bocsátja 9 éves Skodáját Gyurcsány, elviszi egy körre a győztest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69ba4b62-c13f-4724-a16c-d1a9c43f0a20","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ismert orosz Kreml-közeli csoportok tevékenységét azonosítottak be a szakértők a közösségi oldalakon a német választási kampányban. ","shortLead":"Ismert orosz Kreml-közeli csoportok tevékenységét azonosítottak be a szakértők a közösségi oldalakon a német választási...","id":"20250221_orosz-dezinformacios-kampany-afd-nemet-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69ba4b62-c13f-4724-a16c-d1a9c43f0a20.jpg","index":0,"item":"a2d6b060-d5f7-40a5-985f-3930e31cf26a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_orosz-dezinformacios-kampany-afd-nemet-valasztas","timestamp":"2025. február. 21. 14:49","title":"Orosz dezinformációs kampányok tolják az AfD-t a német választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9780992b-38a4-4626-babe-b595d82a65cb","c_author":"Fetter Dóra - Martini Noémi","category":"360","description":"Lili ma már a kollégium környékét is elkerüli, Helena viszont úgy érzi, szülei helyett szülei voltak a nevelők az Opus Dei intézményében. A Magyarországon is befolyásos katolikus szervezet kezdetben a férfiaké volt, mára nőknek is teret ad. Milyen NER-közeli női előadók bukkannak fel a kollégiumokban? Hogyan lehet a szervezet tagjává válni, és mivel jár, ha valaki „a Mű”-nek szenteli az életét? Mi történik, ha valaki inkább otthagyná a közösséget?","shortLead":"Lili ma már a kollégium környékét is elkerüli, Helena viszont úgy érzi, szülei helyett szülei voltak a nevelők az Opus...","id":"20250221_Opus-Dei-budapesti-kollegiumok-nok-helyzete-numerariak-siklosi-beatrix","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9780992b-38a4-4626-babe-b595d82a65cb.jpg","index":0,"item":"d437e906-af9e-496d-a5de-3ce85dca8f5d","keywords":null,"link":"/360/20250221_Opus-Dei-budapesti-kollegiumok-nok-helyzete-numerariak-siklosi-beatrix","timestamp":"2025. február. 21. 11:32","title":"„Két férfit fogsz csak látni, a papot és a szerelőt” – ilyen nőnek lenni az Opus Deiben, amit kizárólag férfiaknak hoztak létre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9849d2e-88bf-487a-938a-58408de26269","c_author":"HOLD Alapkezelő Zrt. ","category":"brandcontent","description":"Számos mérföldkő és váltás alakítja A RIGO Kft. 1990-ben kezdődött sikertörténetét, amely egy garázsból indult, hogy mára egy másfél milliárdos bevételű családi céggé váljon. A vállalat fő tevékenységi területe a fémipari megmunkálás, lemezmunkák, marás és esztergálás, de mára a saját fejlesztésű könyvkötő gépek gyártása a fő profiljuk. A sikertörténet a generációváltásban is megmutatkozik. Hogy hogyan, arról a cégalapítót, Rigó Zoltánt és fiát, Pétert kérdeztük. ","shortLead":"Számos mérföldkő és váltás alakítja A RIGO Kft. 1990-ben kezdődött sikertörténetét, amely egy garázsból indult...","id":"20250219_generaciovaltas_vagyonkezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9849d2e-88bf-487a-938a-58408de26269.jpg","index":0,"item":"a8be1316-ca0d-4dcd-9bdc-38a2f91808fd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250219_generaciovaltas_vagyonkezeles","timestamp":"2025. február. 21. 07:30","title":"A fém illata, a siker íze – Ilyen egy mintaszerű generációváltás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nincs hitelezés, nincs miből megtakarítani, aki tehette kifizette vagy átütemezte ingatlanhitelét és most nem vágyik másra, mint fújni egyet. Akkor hogyan lehet ennek a rétegnek újra autót eladni? Erre a helyzetre találták ki a gyártók az úgynevezett „crisis car” vagy válságautónak hívott modelleket. A kínálat már-már valószerűtlenül bőséges. Skoda Rapid, Renault Fluence, Dacia Logan, Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Citoren C-Elysée és itt a Peugeot 301 is.
A Peugeot 301-es nem mutat rosszul, szigorúan szemből, rendelkezik azzal a Peugeot-s könnyed fölénnyel, ami miatt – persze mindez egyéni - tetszetősebb, mint súlycsoportjának több tagja. Oldalról és hátulról már sajnos belesimul a masszába, semmivel nem sikerült jobban. A hátsó traktusba benyúló lámpaelemek az európai szem számára mindenképpen túlzás. Kétségtelen a keleti piacokon, ami elsődleges jelentőségű, szeretik az ilyen formákat. Márpedig a 301-es a Keletnek készül. Ez egy olyan autó, amelynek mi vagyunk a legnyugatibb piaca. A kocsi az új Peugeot 208-as padlólemezére épül ugyan, de a hasonlóság ezzel gyakorlatilag ki is merül. Ha lehet mondani a 208-as egy igazi nyugati kisautó.
Mindenesetre ebben a kategóriában a szépség egyik fokmérője a méret is, minél nagyobb annál szebb. Ki lehet vele állni a szomszéd elé, hogy új kocsink van és nagyobb, mint az övé. A méretekkel sehol nem lehet gond a limuzin 4442 milliméteres hosszával és 2652 milliméteres tengelytávval biztosan nem fog csalódást okozni a hátul ülőknek sem. Különösen, hogy a hátsó támlák is kényelmesek nem derékszögben állnak, ahogy néha szokás és, amelyekben lehetetlen pár percnél többet elviselni. Az 506 literes csomagtér-kapacitás szintén elismerésre méltó. Sok szigeteléssel ugyan nem öltöztetik fel a kocsi vázát, a csomagtér-ajtón is a pőre lemez a dizájn, de legalább műanyag betétet kapott a lehúzó fogantyú, szemben például az új Dacia Logannal, ahol a sorjázatlan lemezt kell megragadni a lecsukáshoz. Egyébként a kocsinak valahogy oldalról magasabban is van a fara. Mintha eleve úgy tervezték volna, hogy benne ül majd a család, tömve csomagokkal, akkor kerül majd vízszintbe.
Egy teletömött helyzetben persze az 1.2-es VTi motornak mind a 72 lóerejét latba kellene vetnie annak érdekében, hogy haladjunk. Ezért is furcsa ez a mindenáron kismotoros törekvés, amelyet aztán pörgetni kell. Persze a kis háromhengeres nem lebecsülendő, főleg annak fényében, hogy kifejezetten kemény kiképzésre van hitelesítve. Mivel a célpiacokon előfordulhat, hogy az európai szabványnál rosszabb minőségű üzemanyaggal töltik fel, beéri 87-es oktánszámú benzinnel is a speciális dugattyú és kipufogórendszerének köszönhetően.
A háromhengeres maximálisan 110 Nm-es nyomatékú kis erőforrás, ha elég gyorsan és sokat kapcsolgatunk 3000-es fordulatszám környékén élénken is tudja mozgatni a nagynak tűnő, de korántsem súlyos kasztnit. Az esetünkben 980 kilogrammos önsúlyú autótól nem szenved a kis motor. A motorhoz rendelt váltó viszont inkább nyekergésével és pontatlanságával tűnik ki. A kis háromhengerest hangjáról is fel fogjuk ismerni mindig. Az alapesetben izgalmasan morgós hang, hamart átvált kávédarálósba, ha kicsit huzatjuk, és mivel a motortér-szigetelés sem tartozik a legfontosabb paraméterei közé, fogjuk is hallgatni eleget.
Másfelől viszont minél rosszabb az út, annál jobban érzi magát az autó. Télies-tavaszi kátyús útszakaszon is kelletlenkedés nélkül hajt át mindenen, gyakorlatilag lassítani sem kell, az egyébként valóban nem brutális ideális sebességről. Az elöl független felfüggesztés és a hátsó csatolt-lengőkaros megoldással és a kifejezetten nagy hasmagassága miatt nincs kifogása a legvadabb összekötőút ellen sem. Amire a célcsoportnak a megtett tesztút alapján kifogása lehet az inkább a vegyes használat melletti 7 literes fogyasztás.
A 301-es üléseibe süppedve, amelyek már elsőre is puhának tűnnek, a párnázott támasztékokkal szép nyugodt tempóban lehet venni a feladatokat. A műszerezettségnél is nehéz lenne puritánabbat találni, így legalább sokat nem fogunk bajlódni vele. A középkonzol még a bumfordi klímakapcsolókkal sem fest vállalhatatlanul. Kétségtelen, hogy az egyen fekete műszerfalat, csak néhol töri meg némi zongoralakk fekete és a kesztyűtartó felett végigfutó alumínium-hatású betét, valamivel, akár egy színes csíkkal festéssel a műszerfalon feldobhatták volna az összképet.
D.P.
A kormány kifejezetten jó fogású és a magassága, bár nagyon szűk tartományban, állítható. Az alját egy lecsapták, de könnyen jár és az elektromos szervót sem adagolták túl. A mentebiztonsági felszerelések közül a kipörgésgátló, az ABS, az ESP és az automata vészvillogó is alap. A csomagtartó kulcsról vagy az oldalsó panelről nyitható, a hivatalos verzió szerint ez is a keleti piacok igénye. Ugyan így van a benzintank ajtajával is.
Az extrák listáját nem nyújtották a végtelenbe ezt az autót tényleg csak a rációk mentén lehet díszíteni. A közép felszereltségű „Active” szinten 70 ezer forintér már Bluetooth-kapcsolat képes, USB-csatlakozós autót kapunk. Persze manapság egy olyan autó, amelyben az ablakemelő nem automata, illetve a hátsó üléshelyeknél kurblis az ablak, az anyós oldali kapaszkodó nem jár alapból azért valljuk meg, megszokást igényel.
A tesztelt modell ára 3,12 millió forint és valljuk be, aki új autót akar 3 millió forint környékén annak örülnie kellene mindennek, ami adatik. A Peugeot 301 rádásul mégcsak nem is látszik olcsónak.