Kínából kapja a konkurenciát a Ferrari

Ráadásul egy volt ferraris vezető irányításával.

  • hvg.hu hvg.hu
Kínából kapja a konkurenciát a Ferrari
A jelenleg sanghaji székhelyű Icona lenne a kihívója a maranellóiak szuperautóinak. A dolog azért is felemás, mert műhely korábban Torinóban működött csak átköltöztették Sanghajba. A Icona egyébként ismert munkáiról Európában is. A Renault Twizy elektromos kisautó is az ő tervezésük.

A kínai fennhatóság alá került cég első terméke a Vulcano, amely az áprilisi sanghaji autó-kiállításon mutatkozik be. A kocsitestet Samuel Chuffast tervezte, aki a Nissannak, a Jaguarnak és a Land Rovernek tervezett korábban. A hajtáslánc pedig annak a Claudio Lombardinak a munkája, aki a Ferrari ezen területének vezető mérnöke volt sokáig.

A vörösszínű kínai hibrid négykerekű 900 lóerős és a végsebessége 350 Km/h környékén lesz. Akárcsak a Ferrari új büszkeségének a LaFerrarinak.

Icona Volcano
Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.