szerző:
Tetszett a cikk?

Lassan húsz éve van a placcon a Toyota kisterepjárója. Az első széria korszakos volt: az első divatterepjáró. A kicsike - a hossza akkor 3,69 méter volt, ma egy Yaris is nagyobb – nagyon kedvelt volt. Mostanra a negyedik generációnál járunk.

A RAV4 népszerűségét sikerült a hagyományos Toyotás értékekkel is erősítenie, a 10. legjobban értékálló autó cím és a hatodik legmegbízhatóbb jelző, nem mutatnak rosszul a pedigrében. Ráadásul a RAV4 egy igazán európai kedvenc volt a kezdetektől a mai napig. Csak Európában 1,2 milliót adtak el belőle és még a mi kis piacunkon is 3500 darab ment el.

A mostani célcsoportra, az aktív családosokra, ma már annyian lőnek, hogy lehetetlen szinte egyeduralkodóvá válni. Ebben persze benne van az is, hogy a társaság nagyon felhígult. Egy terepjárónak is mondott autónak mára korántsem kell összkerékhajtásúnak lennie. A Dacia Duster annyira borította a piacot, hogy nagyjából az eladások fele eredeti 4x4-es manapság a terepesek közt.

A Toyotánál nem adtak le ennyit a hagyományokból, a kocsi ráerősít ahova az élet irányította, egy magas presztízsű családi autó. Ennek megfelelően sokat nőtt, 4,1 centivel lett hosszabb lábtér a hátul ülőknek, a csomagtér tisztességes 547 liter, ami 100 literrel megtoldható, ha valaki csak gumijavító készletet kér. Ráadásul eltűnt az oldalra nyíló hátsó ajtó, ettől jobban használható. A tengelytáv a növekedésből 10 centit profitált, így most 2660 milliméter. A kocsi teljes hossza 20,5 centit nőtt és 3 centimétert szélesedett.

Az új RAV4 egészében átvette a nemrégiben az Auris-szal megismert stílust. Az összehúzott tekintetet, az éles karosszéria-formát. Egyértelműen sportosabb lett, visszanyerte az előző két generáció kerekebb formái után a dinamizmusát. A belső tértől, amelyet leginkább a mértéktartó japán stílusjellemez, nem fogunk elájulni, viszont nagyon minőségi. A bőrülések sportosak, a magas fényű műanyagok viszont könnyen foltosodhatnak. Az ajtók, nem mellesleg egy olyan szoknyát kaptak aljukra, amelyek nem engedik a sarat bejutni a kabinba.

A motorválasztékot nálunk háromféle erőforrás képviseli. Két dízel és egy benzines. A 2.0 literes D-4D 124 lovas, 310 Nm-es nyomatékú, 6 fokozatú kézi váltós dízel motor, amelyet az elsőkerék-hajtású modellekbe kínálnak. Ezen kívül van egy 2.0 literes Valvematic benzinmotor, 151 lóerős, szintén 6 fokozatú kézi váltós illetve, 7 sebességes S-CVT váltós, összkerékhajtással. A másik dízel a 2.2 literes D-4D, amely 150 lóerős, 340 Nm-es nyomatékkal automata vagy kézi váltóval, összkerékhajtással. A hírek szerint a hibrid változat nincs napi renden.

Az új RAV4 egyik legnagyobb fejlesztése az összkerékhajtás vezérlésében történt. A Dynamic Torque Controlnak (Dinamikus Nyomaték Vezérlés) nevezett rendszer az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékot 40 szenzor adatait figyelembe véve osztja el az első és hátsó tengelyek között. A rendszer odáig merészkedik, hogy már a kanyar megkezdésekor átterheli a nyomatékot a hátsókerekek felé, csökkentve az alulkormányzottság veszélyét.

A kocsi egyébként dagonyázásra is alkalmas, ezt ki is lehetett próbálni a pilisi vadgazdaság területén lévő tesztpályán. Az itt felsorakozott kocsik zöme hasonló körülményekkel egész élete folyamán nem fog találkozni. Ha véletlenül mégis, a RAV4-eket vezető gyerekeket szállító anyukák így is úgyis kétségbe fognak esni. Pedig a RAV4-esek akár automata akár kéziváltós változatban megállják a helyüket.

A felszereltségi szintektől függően a RAV4 alap Active változatban a 2.0 literes Valvematic benzin motorral 6,85 millió forintról indul, eggyel feljebb Style csomaggal 7,83 millió forintról, míg a legkomolyabb változat 9,08 milliónál kezdődik ugyanezen motorral. Az opciós listát nem variálta túl a Toyota, maximum a metálfényért (150-230 ezer) és a navigáció különböző változataiért (Touch & Go navigáció 190-290 ezer) kérnek el plusz pénzeket.

Az értékesítéssel egyébiránt nem valószínű, hogy gondok lesznek. A RAV4 még mindig szinte lábon eladja magát. Ahogy az eredetileg tervezett 170 darabos tervből már le is foglaltak 75-öt pedig még csak egy hónapja mutatkozott be. Gyorsan meg is emelte a központ az eladási terveket idén 250 darabra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!