Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"aec2311f-6554-4ddb-ba11-e356ed1f3c17","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"kkv","description":"Maratoni az MNB Pallas Athéné Domus Meriti Alapítványa varsói ingatlanvállalata, a GTC megújult felügyelőbizottságának (fb) első ülése – tudta meg a HVG. Közben kiderült az is, hogy egy 6-7 milliárd forintos kötelezettséget is vállaltak a korábbi vezetők egy másik, MNB-botrányban érintett ingatlancégben, amit az állam kénytelen lesz kifizetni.","shortLead":"Maratoni az MNB Pallas Athéné Domus Meriti Alapítványa varsói ingatlanvállalata, a GTC megújult felügyelőbizottságának...","id":"20250428_Ujabb-kozpenzmilliardokat-vihet-el-az-MNB-botrany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aec2311f-6554-4ddb-ba11-e356ed1f3c17.jpg","index":0,"item":"3ca70ed6-247d-4540-b4af-e4997643cb20","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_Ujabb-kozpenzmilliardokat-vihet-el-az-MNB-botrany-ebx","timestamp":"2025. április. 28. 18:44","title":"Újabb közpénzmilliárdokat vihet el az MNB-botrány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ecb3b5-d567-4f08-9856-b15050501bab","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A vállalat állítása szerint a probléma megtalálásához volt szükséges, hogy a sérült vezeték tovább működjön.","shortLead":"A vállalat állítása szerint a probléma megtalálásához volt szükséges, hogy a sérült vezeték tovább működjön.","id":"20250428_Kozel-40-napig-folyhatott-az-olaj-Gardonynal-ugy-hogy-a-MOL-is-tudott-rola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ecb3b5-d567-4f08-9856-b15050501bab.jpg","index":0,"item":"89e1d30d-b50d-4bba-89e8-bcdd68ace18c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_Kozel-40-napig-folyhatott-az-olaj-Gardonynal-ugy-hogy-a-MOL-is-tudott-rola","timestamp":"2025. április. 28. 06:43","title":"Közel 40 napig folyhatott az olaj Gárdonynál úgy, hogy a MOL is tudott róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e48375f0-2e21-440c-aab1-da8d50e50d0e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Roman Kosztyenko a rada nemzetbiztonsági bizottságának titkára.","shortLead":"Roman Kosztyenko a rada nemzetbiztonsági bizottságának titkára.","id":"20250428_ukrajna-rada-kepviselo-orosz-tabornok-kulonleges-szolgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e48375f0-2e21-440c-aab1-da8d50e50d0e.jpg","index":0,"item":"58f1a607-5d3a-4748-b97a-a12bdb332170","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_ukrajna-rada-kepviselo-orosz-tabornok-kulonleges-szolgalat","timestamp":"2025. április. 28. 21:05","title":"Egy ukrán parlamenti képviselő szerint a különleges szolgálatuk korrekt munkát végzett a Moszkvában felrobbantott orosz tábornokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f432871e-01a9-4394-99bb-324ba87c2cbd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A volt orosz elnök még atomháborúval is riogatott.","shortLead":"A volt orosz elnök még atomháborúval is riogatott.","id":"20250429_Medvegyev-NATO-Oroszorszag-celpont-haboru-Ukrajna-Svedorszag-Finnorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f432871e-01a9-4394-99bb-324ba87c2cbd.jpg","index":0,"item":"801a2558-e4e5-4a75-815e-4e0705b48220","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_Medvegyev-NATO-Oroszorszag-celpont-haboru-Ukrajna-Svedorszag-Finnorszag","timestamp":"2025. április. 29. 11:37","title":"Medvegyev háborúval fenyegetett meg több NATO-tagállamot is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e48a9372-60e1-42df-b9d0-6b0cc889de52","c_author":"Illényi Balázs","category":"tudomany","description":"Hogyan kell élelmezni egy holdbázis lakóit, vagy miben kell jártasnak lennie egy űrdiplomatának? Ilyen kérdésekre is választ kaphatnak azok, akik beiratkoznak a magyar űripari képzések valamelyikére. A programot a világon egyedülálló módon 21 hazai egyetem konzorciuma szervezi.","shortLead":"Hogyan kell élelmezni egy holdbázis lakóit, vagy miben kell jártasnak lennie egy űrdiplomatának? Ilyen kérdésekre is...","id":"20250429_urkutatas-magyar-kepzesek-egyetemek-unispace-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e48a9372-60e1-42df-b9d0-6b0cc889de52.jpg","index":0,"item":"b0ba6d93-60e9-4916-a762-625a0efb4d02","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_urkutatas-magyar-kepzesek-egyetemek-unispace-program","timestamp":"2025. április. 29. 10:03","title":"Űrmérnök, űrpolitikus, űrpszichológus: kozmikus képzések is működnek már a magyar egyetemeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06f7302c-28ce-4e2d-8d53-a6ce009542fe","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apple-nél egy friss jelentés szerint még nem született döntés arról, hogy milyen gyakran újítsák meg a legolcsóbb iPhone-szériát. Az SE esetében több év volt a kihagyás, a konkurencia azonban évente frissít – ami az Apple-re is nyomást helyezhet.","shortLead":"Az Apple-nél egy friss jelentés szerint még nem született döntés arról, hogy milyen gyakran újítsák meg a legolcsóbb...","id":"20250429_apple-iphone-17e-okostelefon-bizonytalansag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06f7302c-28ce-4e2d-8d53-a6ce009542fe.jpg","index":0,"item":"98d09f77-5354-4351-830e-4cfe1cd36eb7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_apple-iphone-17e-okostelefon-bizonytalansag","timestamp":"2025. április. 29. 13:03","title":"Lehet, hogy nem lesz iPhone 17e?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7131ba82-4373-425e-9a4e-c0240d6e4faa","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Többeket mentőhelikopterrel szállítottak kórházba.","shortLead":"Többeket mentőhelikopterrel szállítottak kórházba.","id":"20250429_Negyen-meghaltak-miutan-egy-jarmu-athajtott-egy-illinois-i-napkozis-taboron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7131ba82-4373-425e-9a4e-c0240d6e4faa.jpg","index":0,"item":"d9955237-5c85-4136-97f1-6950d2966b49","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_Negyen-meghaltak-miutan-egy-jarmu-athajtott-egy-illinois-i-napkozis-taboron","timestamp":"2025. április. 29. 06:46","title":"Négyen meghaltak, miután egy jármű áthajtott egy illinois-i napközis táboron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79b46fde-fa35-4123-97e6-9e9039398eec","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Túl zsúfolt a Mount Everest, emiatt sok a haláleset. A nepáli kormány szigorítaná az engedélyek kiadását.","shortLead":"Túl zsúfolt a Mount Everest, emiatt sok a haláleset. A nepáli kormány szigorítaná az engedélyek kiadását.","id":"20250428_everest-hegymaszas-nepal-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79b46fde-fa35-4123-97e6-9e9039398eec.jpg","index":0,"item":"ec575a25-bd8b-43e3-8bbc-8947c229bc79","keywords":null,"link":"/elet/20250428_everest-hegymaszas-nepal-szigoritas","timestamp":"2025. április. 28. 15:28","title":"Csak azt engednék fel az Everestre, aki korábban már megmászott egy hétezres nepáli csúcsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lassan húsz éve van a placcon a Toyota kisterepjárója. Az első széria korszakos volt: az első divatterepjáró. A kicsike - a hossza akkor 3,69 méter volt, ma egy Yaris is nagyobb – nagyon kedvelt volt. Mostanra a negyedik generációnál járunk.
A RAV4 népszerűségét sikerült a hagyományos Toyotás értékekkel is erősítenie, a 10. legjobban értékálló autó cím és a hatodik legmegbízhatóbb jelző, nem mutatnak rosszul a pedigrében. Ráadásul a RAV4 egy igazán európai kedvenc volt a kezdetektől a mai napig. Csak Európában 1,2 milliót adtak el belőle és még a mi kis piacunkon is 3500 darab ment el.
A mostani célcsoportra, az aktív családosokra, ma már annyian lőnek, hogy lehetetlen szinte egyeduralkodóvá válni. Ebben persze benne van az is, hogy a társaság nagyon felhígult. Egy terepjárónak is mondott autónak mára korántsem kell összkerékhajtásúnak lennie. A Dacia Duster annyira borította a piacot, hogy nagyjából az eladások fele eredeti 4x4-es manapság a terepesek közt.
A Toyotánál nem adtak le ennyit a hagyományokból, a kocsi ráerősít ahova az élet irányította, egy magas presztízsű családi autó. Ennek megfelelően sokat nőtt, 4,1 centivel lett hosszabb lábtér a hátul ülőknek, a csomagtér tisztességes 547 liter, ami 100 literrel megtoldható, ha valaki csak gumijavító készletet kér. Ráadásul eltűnt az oldalra nyíló hátsó ajtó, ettől jobban használható. A tengelytáv a növekedésből 10 centit profitált, így most 2660 milliméter. A kocsi teljes hossza 20,5 centit nőtt és 3 centimétert szélesedett.
Az új RAV4 egészében átvette a nemrégiben az Auris-szal megismert stílust. Az összehúzott tekintetet, az éles karosszéria-formát. Egyértelműen sportosabb lett, visszanyerte az előző két generáció kerekebb formái után a dinamizmusát. A belső tértől, amelyet leginkább a mértéktartó japán stílusjellemez, nem fogunk elájulni, viszont nagyon minőségi. A bőrülések sportosak, a magas fényű műanyagok viszont könnyen foltosodhatnak. Az ajtók, nem mellesleg egy olyan szoknyát kaptak aljukra, amelyek nem engedik a sarat bejutni a kabinba.
A motorválasztékot nálunk háromféle erőforrás képviseli. Két dízel és egy benzines. A 2.0 literes D-4D 124 lovas, 310 Nm-es nyomatékú, 6 fokozatú kézi váltós dízel motor, amelyet az elsőkerék-hajtású modellekbe kínálnak. Ezen kívül van egy 2.0 literes Valvematic benzinmotor, 151 lóerős, szintén 6 fokozatú kézi váltós illetve, 7 sebességes S-CVT váltós, összkerékhajtással. A másik dízel a 2.2 literes D-4D, amely 150 lóerős, 340 Nm-es nyomatékkal automata vagy kézi váltóval, összkerékhajtással. A hírek szerint a hibrid változat nincs napi renden.
Az új RAV4 egyik legnagyobb fejlesztése az összkerékhajtás vezérlésében történt. A Dynamic Torque Controlnak (Dinamikus Nyomaték Vezérlés) nevezett rendszer az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékot 40 szenzor adatait figyelembe véve osztja el az első és hátsó tengelyek között. A rendszer odáig merészkedik, hogy már a kanyar megkezdésekor átterheli a nyomatékot a hátsókerekek felé, csökkentve az alulkormányzottság veszélyét.
A kocsi egyébként dagonyázásra is alkalmas, ezt ki is lehetett próbálni a pilisi vadgazdaság területén lévő tesztpályán. Az itt felsorakozott kocsik zöme hasonló körülményekkel egész élete folyamán nem fog találkozni. Ha véletlenül mégis, a RAV4-eket vezető gyerekeket szállító anyukák így is úgyis kétségbe fognak esni. Pedig a RAV4-esek akár automata akár kéziváltós változatban megállják a helyüket.
A felszereltségi szintektől függően a RAV4 alap Active változatban a 2.0 literes Valvematic benzin motorral 6,85 millió forintról indul, eggyel feljebb Style csomaggal 7,83 millió forintról, míg a legkomolyabb változat 9,08 milliónál kezdődik ugyanezen motorral. Az opciós listát nem variálta túl a Toyota, maximum a metálfényért (150-230 ezer) és a navigáció különböző változataiért (Touch & Go navigáció 190-290 ezer) kérnek el plusz pénzeket.
Az értékesítéssel egyébiránt nem valószínű, hogy gondok lesznek. A RAV4 még mindig szinte lábon eladja magát. Ahogy az eredetileg tervezett 170 darabos tervből már le is foglaltak 75-öt pedig még csak egy hónapja mutatkozott be. Gyorsan meg is emelte a központ az eladási terveket idén 250 darabra.