szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem csak a szahíri versenypályán köröző Forma-1-es autók nyújtottak komoly látványosságot múlt hétvégén Bahreinben: a világbajnokság negyedik futamának helyszínén feltűnt a McLaren legexkluzívabb utcai autója, az X1-es is, amelyből mindössze egyetlen példány készült.

Nem csak a valóságban, de még az újságokban, internetes magazinok hasábjain is ritkán látni az X1-est, amelyet tavaly készített az F1-es istállójáról nevezetes gyártó egy olyan közel-keleti olajmilliárdos megrendelésére, aki a legendás F1-ből, a Mercedes-Benzzel közösen készített SLR-ből és az MP4-12C típusjelű szupersportkocsiból is rendelkezik egy-egy példánnyal.

Az X1 nem más, mint egy átöltöztetett, egyedileg átszabott MP4-12C, amelyet a wokingi gyártó Special Operations részlege készített el. A 3,8 literes, V8-as, 592 lóerős motoron nem változtattak, azonban az autó hossza 11 centméterrel, szélessége pedig 19 centiméterrel nagyobb lett.

McLaren X1 Bahreinben
GT Spirit

„Az ügyfél versengést akart az autóiparon kívüli tervezők és a McLaren saját tervezői között” – mondta az autó tavalyi bemutatásakor Frank Stephenson, a McLaren tervezési igazgatója, aki elárulta: az alkotás során a házon belüli mérnökök olyan járműveket tanulmányoztak, mint például az 1961-es Facel Vega, az 1953-as Chrysler D'Elegance Ghia, az 1959-es Buick Electra, az 1939-es Mercedes 540K vagy az 1971-es Citroen SM.

McLaren X1 Bahreinben
GT Spirit

A végül kiválasztott és megvalósított dizájnt Hong Yeo, a McLaren egyik koreai születésű mérnöke alkotta meg. Az X1-es kivitelezése 18 hónapot vett igénybe, s a visszajelzések szerint megérte temérdek energiát fektetni az egyedi modellbe: a Bahreini Nagydíj hétvégéjén az autó bármerre járt, legalább olyan érdeklődést váltott ki, mint a pályán száguldó F1-es versenygépek…

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!