szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Porsche kínálata jövőre válik teljessé, azzal, hogy visszatér a 911-es Turbo változata. A kocsi, amely a turbókorszak kezdetét jelenetette és a hatalmas hátsószárnyakét. A legújabb modellen ez állítható első spoilerrel egészül ki, amelynek révén a az autó hosszúsága 40 milliméterrel, szélessége pedig 28 milliméterrel nőtt. Sőt, a hátsó kerekeket is kormányzó rendszert is kapott az újdonság, amely jelentős mértékben javítja az autó stabilitását.

Az első 911 Turbo után 40 évvel érkező legújabb változatot kétféle teljesítménnyel kínálja a Porsche: a 3,8 literes, duplaturbós, hathengeres erőforrás az alapváltozatban 520, míg az S jelű variánsban 560 lóerőt teljesít. A normál 20, az S pedig 30 lóerővel tud többet, mint az előző generáció.

Álló helyzetből a Turbo 3,3 másodperc, míg a Turbo S 3,1 másodperc alatt gyorsul fel százra: a javulás 0,4, illetve 0,2 másodperc a korábbiakhoz képest, ráadásul a Turbo S ezen a területen ugyanazt tudja, mint a McLaren közúti rakétája, az MP4-12C. Az S végsebességét 318 kilométer/órára taksálja a zuffenhauseni gyártó.

A híres szárnyak közel 40 éves evolúciója.
Porsche
Az első modellt '74-ben mutatták be, a 0-100-as sprintet 5,7 másodpec alatt futotta.
Porsche
A 930-as kódjelű modellt 1977-ben átdolgozták egy kicsit, majd változatan formában gyártották az utána következő 12 évben.
Porsche
A 964-es modell 1991-ben jelent meg és 1994-ben követte a 965-ös.
Porsche
A 408 lóerős 993-as széria következett aztán 1995-ben és 1998-ig volt gyártásban.
Porsche
A 2000-es évek Porsche Turbója a 442 lóerős 996.
Porsche
Az idei újdonságot megelőző 997-es volt az alapja a 612 lovas GT2 RS modellnek.
Porsche
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!