szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2015-től újra szövetségre lép a Forma-1-ben a McLaren és a Honda, de az együttműködés csak az autósport királykategóriájára vonatkozik, a közúti autókra nem – legalábbis egyelőre. Ezt több, a márkához közel álló forrás is megerősítette az utóbbi napokban.

Mint ismertes, a wokingi gyártó zászlóshajójának számító Forma-1-es istálló a Monacói Nagydíj előtti napokban erősítette meg, hogy két évtized után szakítanak a Mercedesszel és 2015-től újra Honda erőforrásokat használnak majd, felidézve ezzel a különítmény egyik aranykorát. 1988 és 1992 között a britek és a japánok a Forma-1 történetének egyik legütőképesebb kombóját alkották, amelyet négy egyéni- és konstruktőri vb-cím fémjelzett.

Most, hogy újra szövetségre lépnek, óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy a McLaren egyre inkább teret nyerő közúti autós divízióját érinti-e valamilyen formában a Honda érkezése, elképzelhető-e, hogy a márka szupersportkocsijaiba a jövőben japán szív kerül? A válasz – egyelőre legalábbis – nem: egy meg nem nevezett McLaren-forrás az Autocar című brit szaklapnak nyomatékosította, hogy egyelőre nincs tervben a közúti autós együttműködés, s a Monacói Nagydíj hétvégéjén a versenyistálló menedzsmentje is hasonlóképp foglalt állást.

Egyelőre nem kerül Honda erőforrás az utcai McLarenekbe
McLaren

Miután az MP4-12C-vel és annak Spider változatával, valamint az idén januárban leleplezett P1-essel a McLaren a Ferrari és a Lamborghini ellen szállt harcba, addig következő modelljükkel, a P13 fantázianéven emlegetett modellel a Porschének igyekeznek konkurenciát teremteni. A dolgok jelenlegi állása szerint úgy tűnik, hogy a 911-es ellenfelének szánt új McLarent ugyanaz a 3,8 literes, V8-as, duplaturbós erőforrás hajtja majd, mint az előző modelleket, de a P13-asban az egység körülbelül 500 lóerőre lesz hangolva.

Érdekesen változik egyébként a világ, ugyanis míg jelenleg arról pletykálnak, hogy a Honda belefolyik-e a McLaren közút autóinak építésébe, addig a felek legutóbbi közös F1-es időszakában épp fordítva volt: a versenycsapat nyújtott segítséget a legendás NSX modell fejlesztéséhez, az autót a háromszoros világbajnok, a néhai Ayrton Senna tesztjei és iránymutatásai alapján fejlesztették a japán mérnökök.

Monte-Carlóban lapunknak alkalma nyílt beszélgetni Jo Ramirezzel, a McLaren istálló egykori csapatkoordinátorával, aki rámutatott: nem véletlen, hogy annak idején a McLaren és a Honda kapcsolata olyannyira sikeres volt, s hasonlóra számít most is, amikor 2015-től újraindul az együttműködés.

„Nagyon jól megtalálta egymást a két fél” – mondta a legendás mexikói szakember, akit Senna legjobb barátja és bizalmasa volt . „A Honda már akkoriban is óriási cég volt, amely pillanatok alatt volt képes reagálni a legnagyobb problémákra, a McLaren pedig mindent tudott, amit az autó megépítéséről tudni kellett. Egymást hajszoltuk, okítottuk annak érdekében, hogy minél jobb versenyautót építsünk. Úgy gondolom, hogy nagy dolgokra lehet majd számítani 2015-től.”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!