Egy szűk körű audis eseményen, pénteken bemutatták az Audi A3-as Győrben készülő szedánját. Az Audi új szegmensbenben próbálkozva főleg Amerikában, a távol-keleten és a tehetős európai piacokon kíván vásárlókat meghódítani. Az új Audi A3 limuzin, bár a márka kompakt családjába tartozik egyetlen elemében sem az A3-as készletéből építkezik és, ha alaposan szemügyre vesszük láthatóak is a különbségek. Az identitásbeli hasonlóságot a kocsi a néhai elképesztően sikeres Audi 80-astól venné át.
Ami az újdonság árait illeti: a belépő 1.4 literes benzines TFSI motoros autó, 122 lóerővel, 6,326 millió forintról indul kézi, és automata váltóval 6,99 millió. A később quattro meghajtással is kapható 1.8-as TFSI 180 lóerős változatban de elsőkerékhajtással 7,678 millió manuális váltóval, míg automatával 8,345 millió. A dízeles paletta legkisebbje az 1.6 literes TDI 105 lóerős motorral, 6,83 és 7,52 millió forint váltótól függően. A legerősebb dízel a 2.0 literes TDI 184 lóerős változatban 8,37 milliós árral manuális váltóval, míg az Audi S tronicjával 9,04 millió.
A hamarosan érkező S3 2.0 TFSI quattro pedig 300 lóerős motorral, jelenleg még beárazás alatt van.

A kiállított kocsiban 27 kilométer volt. Saját lábán nem megy egy-két méternél többet.
D.P.

Tulajdonképpen ez itt a lényeg: 425 liter, nem világverő, de megfelelően nagy.
D.P.

Az oldalán végig futó "tornado line-ra" igazán büszke az Audi.
D.P.

LED-lámpák, ahogy kell manapság. A hatalmas single-frame miatt összetéveszthetetlen.
D.P.

180-as testmagassággal kényelmes a beszállás, a fejtér a kategóriának megfelelő.
D.P.

Egyszerű, a kompakt A3-ból ismert techno vonalú műszerezettség, egyszerűen harmónikus.
D.P.

Alapból 16"-os kerekek járnak, a kiállított S-lineon 19"-as látványosabb kerekek voltak.
D.P.

A igény szerint manuális hatfokozatú váltó vagy az S tronic kerül beépítésre.
D.P.

A 2.0 TDI esetében 110 kW (150 LE), a forgatónyomaték 320 Nm. 8,7 másodperc alatt gyorsítja az A3 limuzint 0-ról 100 km/h-ra, egészen a 220 km/h-s csúcssebességig.
D.P.