szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Audi-gyár bővítésének átadása és az ott készülő első, teljes egészében magyar modell hivatalos szériaindító ceremóniája még hátra van, de már meg mutatták az Audi A3 limuzint. Megrendelni szerdától lehet, hamarosan szabad a pálya, itt vannak az árak is.

Egy szűk körű audis eseményen, pénteken bemutatták az Audi A3-as Győrben készülő szedánját. Az Audi új szegmensbenben próbálkozva főleg Amerikában, a távol-keleten és a tehetős európai piacokon kíván vásárlókat meghódítani. Az új Audi A3 limuzin, bár a márka kompakt családjába tartozik egyetlen elemében sem az A3-as készletéből építkezik és, ha alaposan szemügyre vesszük láthatóak is a különbségek. Az identitásbeli hasonlóságot a kocsi a néhai elképesztően sikeres Audi 80-astól venné át.

Ami az újdonság árait illeti: a belépő 1.4 literes benzines TFSI motoros autó, 122 lóerővel, 6,326 millió forintról indul kézi, és automata váltóval 6,99 millió. A később quattro meghajtással is kapható 1.8-as TFSI 180 lóerős változatban de elsőkerékhajtással 7,678 millió manuális váltóval, míg automatával 8,345 millió. A dízeles paletta legkisebbje az 1.6 literes TDI 105 lóerős motorral, 6,83 és 7,52 millió forint váltótól függően. A legerősebb dízel a 2.0 literes TDI 184 lóerős változatban 8,37 milliós árral manuális váltóval, míg az Audi S tronicjával 9,04 millió.

A hamarosan érkező S3 2.0 TFSI quattro pedig 300 lóerős motorral, jelenleg még beárazás alatt van.

A kiállított kocsiban 27 kilométer volt. Saját lábán nem megy egy-két méternél többet.
D.P.
Tulajdonképpen ez itt a lényeg: 425 liter, nem világverő, de megfelelően nagy.
D.P.
Az oldalán végig futó "tornado line-ra" igazán büszke az Audi.
D.P.
LED-lámpák, ahogy kell manapság. A hatalmas single-frame miatt összetéveszthetetlen.
D.P.
180-as testmagassággal kényelmes a beszállás, a fejtér a kategóriának megfelelő.
D.P.
Egyszerű, a kompakt A3-ból ismert techno vonalú műszerezettség, egyszerűen harmónikus.
D.P.
Alapból 16"-os kerekek járnak, a kiállított S-lineon 19"-as látványosabb kerekek voltak.
D.P.
A igény szerint manuális hatfokozatú váltó vagy az S tronic kerül beépítésre.
D.P.
A 2.0 TDI esetében 110 kW (150 LE), a forgatónyomaték 320 Nm. 8,7 másodperc alatt gyorsítja az A3 limuzint 0-ról 100 km/h-ra, egészen a 220 km/h-s csúcssebességig.
D.P.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!