szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ismét bebizonyosodott, hogy a Hungaroringen tökéletesen megférnek egymás mellett az autósok és a motorosok: amíg a mogyoródi pálya egyik részén a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedés Biztonságáért Alapítvány által közösen szervezett motoros találkozó zajlott, addig a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban az ország minden tájáról érkezett vizsgabiztosok bizonyították be egy különleges verseny keretében, hogy szakmájuk legjobbjai - áll a mogyoródi pálya sajtózközleményében.

Igencsak mozgalmas hétvégén van túl a Hungaroring. A Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Közlekedés Biztonságáért Alapítvánnyal közösen, széleskörű társadalmi bázisra építve motoros országjárást szervezett, amelynek fő állomása a legújabbkori magyar autó-, és motorsport fellegvára volt. A rendezvény célja a motorozás biztonságának a javítása, a közlekedési partnerek megnyerése volt. A Debrecenből és az ország más tájairól érkezett motorosokat Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese fogadta, majd a tervezett partnerségi nyilatkozatok átadását követően a megjelentek pályamotorozáson vettek részt.

Hungaroring
Hungaroring

Ugyanebben az időben az NKH által immár hagyományosan meghirdetett szakoktatói és vizsgabiztosi vetélkedőjének döntője zajlott a Hungaroringen található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban, amely immár másodszor adott otthont a rendezvénynek. Az 57 fős döntő mezőnye a megyei és fővárosi Kormányhivatalok Közlekedési Felügyelőségei által lebonyolított elődöntők első két helyezett szakoktatóiból és az első két helyezett vizsgabiztosaiból tevődött össze.

Hungaroring
Hungaroring

„Az országos döntőben a versenyzőknek elméleti és gyakorlati felkészültségük került a képzeletbeli mérleg serpenyőjébe. Először egy 40 kérdésből álló tesztet kellett megoldani, amiben előfordultak vezetéstechnikai és közlekedés szakmai kérdések is. Ezt követően milliméter pontossággal kellett teljesíteni egy gyakorlati technikai feladatot, amelynek lényege az volt, hogy miként érzékelik a szakoktatók és a vizsgabiztosok a jármű méreteit, hogyan tudnak manőverezni a rendkívül szűk mérethatárokkal felállított speciális ügyességi pályán. Végül egyszerű szlalomot kellett megcsinálniuk a végén egy merőleges beállóval, igaz, mindezt egy speciális, ún. "részeg szemüvegben" kellett teljesíteni, ami gyakorlatilag a járművezető térlátását és térérzékelését megváltoztatja” – ismertette Dobrocsi Endre, az NKH főosztályvezetője.

Mindeközben a versenypályán külföldről érkezett motorosok részére rendeztek nyílt napot, így a Hungaroringen három program zajlott, ráadásul időben és térben egymás mellett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!