szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Inkább a márka népszerűségén és elfogadottságán szeretnének javítani. Egyelőre nem lesz a Daciának "Twingója".

A korábbi pletykákkal ellentétben a Daciánál mégsem készítenek az aktuális Sanderonál kisebb, olcsó városi minit – ezt maga Carlos Tavares, a Renault üzemeltetési igazgatója nyilatkozta a napokban. Tavares szerint az aktuális Dacia modellpaletta elég széles a vásárlói igények kielégítésére, és a bővítés helyett inkább a márka népszerűségén szeretnének javítani. „Szeretném elkerülni, hogy túl sok autónk legyen. Inkább a tudatos márkakommunikációra kell nagyobb hangsúlyt fektetnünk ahelyett, hogy még több modellel felapróznánk a marketing költségvetésünket” – tette hozzá a felső vezető.

Marad a Sandero a legkisebb?
Dacia

Tavares kijelentése kissé meglepő lehet, ugyanis Európában a városi kisautók szegmense a válság óta folyamatosan növekszik, mivel a vásárlók a kisebb, takarékosabb és olcsóbban fenntartható modellek felé fordultak. Ezért is tűnt logikusnak, amit korábbi német és francia lapértesülések is megerősítettek, mely szerint a Renault egy Volkswagen Up méretű rivális bemutatását tervezte 2015-ben, nagyjából 5 ezer eurós indulóárral. Az ötajtós újdonság a Twingo műszaki alapjaira épült volna, de nagyobb tengelytávval és ennek megfelelően tágasabb utastérrel, valamint 250 literes csomagtartóval. Stílusában a Sandero állt volna hozzá a legközelebb.

A Dacia egyébként 2013 első négy hónapjában 90 000 darab autót értékesített Európában, ami 18 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, ráadásul egy olyan piacon, ami 7 százalékot zsugorodott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!