szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A németek zászlóshajója a külső és belső ráncfelvarrás mellett új fejlesztésű motorokkal is gyarapodott. Szeptemberben mutatkozik be a nagyközönség előtt.

A szeptemberben megrendezésre kerülő 65. Frankfurti Autószalonon tartja világpremierjét a megújult Opel Insignia, amely a friss külső és belső formavilágon túl műszakilag is sokat fejlődött. Motorpalettája közvetlen befecskendezésű erőforrásokkal bővül, mint például a két, új generációs turbós benzines és a 99 g/km CO2 kibocsátású turbódízel blokk. Utóbbinak mindkét változata (120 és 140 lóerős) hatfokozatú manuális váltóval és Start/Stop technikával szerelve csupán 3,7 litert fogyaszt 100 kilométeren a négy- és ötajtós modell esetében, melynek köszönhetően az Opel Inisgnia 2.0 CDTI a legtakarékosabb dízel a kategóriájában.

Opel

Többszörösen elismert designjával az Insignia meghatározóan hatott valamennyi Opel-típusra. A megújult modell letisztult formavilágával tekintélyesebbnek és szélesebbnek hat az elődjénél. Hűtőmaszkja markánsabb lett, és az eddiginél alacsonyabbra került. Szintén hatásos stíluselem az első ködlámpák kifelé szélesedő betétje, amely jól illik a hűtőmaszk vonalához.

Oldalról nézve jelentős a különbség az új Insignia négy- és ötajtós karosszériája között. Az ötajtós C-oszlopánál a tetővonal kifut a hátsó spoilerhez, kupészerű sziluettet eredményezve. A négyajtóson viszont a tetővonal egészen a spoilerig ér, és egy elegáns limuzin körvonalát adja. Ugyanez tükröződik vissza az áttervezett hátulnézeten: az új Insignia szélesebbnek és mélyebbnek hat – ez különösen a márkaemblémát hordozó krómléc lejjebb helyezésének köszönhető, amely mindkét karosszéria-változaton belenyúlik a kétrészes hátsó lámpába.

Opel

Az utasfülke áttervezésének három fő szempontja az áttekinthető  kezelés, az infotainment-rendszer testre szabhatósága, valamint az utasok komfortja, biztonsága volt. A középkonzol kezelőfelületét leegyszerűsítették, kevesebb gomb található rajta, szinte mindent a nyolc colos, színes érintőképernyőről lehet kezelni. Az infotainment rendszer könnyed használatára a középalagútba foglalt érintőpad nyújt lehetőséget, amelynek érintésérzékeny felülete villámgyorsan reagál, és akár betűket is lehet rá rajzolni.

A ráncfelvarrott külsőn és belsőn túl a motorpaletta is tovább bővül, így a teljesítményspektrum már 110 lóerőtől egészen 325-ig terjed. Az új 2.0 CDTI erőforrás 120 és 140 lóerős teljesítménnyel választható, amihez hatfokozatú manuális váltót és Start/Stop rendszert párosítva akár 3,7 literes átlagfogyasztással is lehet közlekedni. Ez azt jelenti, hogy a kétliteres turbódízel blokk 99 g/km CO2 kibocsájtással az A+ hatékonysági kategóriába tartozik.

Opel

A benzineseknél is van két kiemelkedő újdonság: a közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős 2.0 SIDI Turbo (250 lóerő és 400 Nm), illetve az 1.6 SIDI Turbo (170 lóerő és 260 Nm, amely túltöltéssel átmenetileg 280-ra növelhető). A SIDI jelentése egyébként Spark Ignition Direct Injection, azaz szikragyújtásos, közvetlen befecskendezéses. Mindkettő kombinálható hatfokozatú manuális sebességváltóval és Start/Stoppal, vagy az új, csökkentett súrlódású hatfokozatú automatával is. A kétliteres SIDI-Turbo ezenfelül összkerékhajtással is választható.

Gazdaságos alternatívaként 140 lóerős teljesítményű 1.4 literes LPG-s motor is választható 200 newtonméteres nyomatékmaximummal, amely, a benzinesekhez hasonlóan, teljesíti a jövőbeli, szigorú Euro 6-os előírásokat, átlagfogyasztása pedig 7,6 liter.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!