Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tristan Tate korábban nyíltan agitált a szélsőjobboldali jelölt, George Simion mellett a közösségi oldalán, ellenfele, Nicusor Dan győzelme után pedig arról posztolt, hogy „köszöni a szép emlékeket”.","shortLead":"Tristan Tate korábban nyíltan agitált a szélsőjobboldali jelölt, George Simion mellett a közösségi oldalán, ellenfele...","id":"20250519_Tristan-Tate-Romania-valasztas-George-Simion-Nicusor-Dan-gyozelem-Andrew-Tate-Tate-fiverek-koltozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a.jpg","index":0,"item":"21b13753-4eda-4779-b0c1-2126040d0302","keywords":null,"link":"/elet/20250519_Tristan-Tate-Romania-valasztas-George-Simion-Nicusor-Dan-gyozelem-Andrew-Tate-Tate-fiverek-koltozes","timestamp":"2025. május. 19. 12:47","title":"A román választási eredményben csalódott Tate fivérek elhagynák az országot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75911fd4-2f5c-4c63-b539-38c95992dd3c","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250518_Marabu-Feknyuz-Erdelyi-szavazatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75911fd4-2f5c-4c63-b539-38c95992dd3c.jpg","index":0,"item":"ce7981db-20cb-4453-bb5d-64a003f0223a","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Marabu-Feknyuz-Erdelyi-szavazatok","timestamp":"2025. május. 18. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Erdélyi szavazatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a00a3535-3433-40ad-9b81-8ead75959e43","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Tesla Model S 100D Performance Shootingbrake egyediségét alaposan meg kell fizetni.","shortLead":"A Tesla Model S 100D Performance Shootingbrake egyediségét alaposan meg kell fizetni.","id":"20250519_szuperdraga-porteka-ez-a-tesla-model-s-sportkombi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a00a3535-3433-40ad-9b81-8ead75959e43.jpg","index":0,"item":"3ee23cfa-b434-4f08-839d-c8d855ccbac1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_szuperdraga-porteka-ez-a-tesla-model-s-sportkombi","timestamp":"2025. május. 19. 06:41","title":"Szuperdrága portéka ez a Tesla sportkombi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és élelmiszerhulladék megfelelő lakossági gyűjtése segíthet. Borsfay-Horváth Judittal, a MOHU közszolgáltatási termék és anyagáram vezetőjével beszélgettünk az ezzel kapcsolatos legfontosabb kérdésekről, a lakosság tudatosságának jelentőségéről és az ígéretes fejlesztésekről.","shortLead":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és...","id":"20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee.jpg","index":0,"item":"37b75b9b-c35a-47bf-b289-d4a8ccd735c3","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","timestamp":"2025. május. 18. 15:30","title":"Lakossági tudatosság: akár harmadával is csökkenthetnénk a vegyes kukánk tartalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a68f75a-8541-4ea6-b642-49b10cf695b5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Autógumiként próbálták meg elvámolni az uniós szankciók hatálya alá eső rakományt.","shortLead":"Autógumiként próbálták meg elvámolni az uniós szankciók hatálya alá eső rakományt.","id":"20250519_boeing-abroncs-lengyelorszag-oroszorszag-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a68f75a-8541-4ea6-b642-49b10cf695b5.jpg","index":0,"item":"46a37459-7ed2-4b0d-a5e8-f9d05c276914","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_boeing-abroncs-lengyelorszag-oroszorszag-szankciok","timestamp":"2025. május. 19. 13:15","title":"Repülőgépekre való, Oroszországba szánt abroncsokat koboztak el a lengyel vámosok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5b54101-4e0b-4ca2-b62a-99bf88fde94b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sem a dedikált egészségügyi bérkorrekció, sem az állami kórházak felújítására szánt pénz nem szerepel a 2026-os büdzséről szóló törvénytervezetben – írja a Népszava.","shortLead":"Sem a dedikált egészségügyi bérkorrekció, sem az állami kórházak felújítására szánt pénz nem szerepel a 2026-os...","id":"20250519_Nyoma-sincs-egeszsegugyieknek-szant-beremelesnek-a-jovo-evi-budzseben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5b54101-4e0b-4ca2-b62a-99bf88fde94b.jpg","index":0,"item":"a108e4f9-0143-49d0-b74a-11fb6fd19fcb","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Nyoma-sincs-egeszsegugyieknek-szant-beremelesnek-a-jovo-evi-budzseben","timestamp":"2025. május. 19. 08:16","title":"Nyoma sincs az egészségügyiseknek szánt béremelésnek a jövő évi büdzsében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: politikai szemfényvesztés vagy valós fenyegetés a közélet átláthatóságáról szóló törvénytervezet?","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250517_Ezert-lehet-veszelyes-az-uj-uldozesi-torveny-Elvitelre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6.jpg","index":0,"item":"ce1126e8-bfc3-41f8-9d0e-af60e8544c14","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Ezert-lehet-veszelyes-az-uj-uldozesi-torveny-Elvitelre","timestamp":"2025. május. 18. 06:00","title":"Ezért lehet veszélyes az új üldözési törvény │Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7deb2f1-d495-4d9a-9271-0b74eb146fa1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már azelőtt megrendelte az önkormányzat a tervdokumentációt, hogy a testület jóváhagyta volna a bontást.","shortLead":"Már azelőtt megrendelte az önkormányzat a tervdokumentációt, hogy a testület jóváhagyta volna a bontást.","id":"20250519_Muemlek-epulet-helyere-kerul-parkolo-Tokajban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7deb2f1-d495-4d9a-9271-0b74eb146fa1.jpg","index":0,"item":"e932f92a-d8fa-408c-933a-5d4d44b9b238","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_Muemlek-epulet-helyere-kerul-parkolo-Tokajban","timestamp":"2025. május. 19. 06:24","title":"Műemlék épület helyére kerül parkoló Tokajban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Magyarországon a japán Toyota személyautó eladásait az elmúlt években nagyobbrészt a magánvásárlások tették ki. A cégautó piac előretörését egy új kombival kívánják kiszolgálni.
Mint ismert, ma a magyar piacon az értékesítések 70-80 százalékát teszik ki a céges vásárlások. A Toyota esetében továbbra is hozzávetőleg fele-fele arányban vásárolnak magánemberek és jogi személyek. Krajcsovits Sándor, a Toyota osztályvezetője rávilágított, hogy a mai magyarországi autópiac flottaorientált: "A piac mai jellegéből adódóan eladási sikereket "flottamodellektől" várhatunk. Egymás után érkeznek az új Toyota Auris modellek, amelyek megfelelnek ennek az elvárásnak". Hozzátette: az első generációs Toyota Aurisból nem készült kombi változat, ez nagyban gátolta a típus elterjedését a céges vásárlók között. Az osztályvezető hangsúlyozta ennek fontosságát: "A cégek által beszerzett alsó-középkategóriás autók közel kétharmada kombi, aminek hiányában a flottabeszerzéseken nehéz dolga van egy márkának". Tehát az új Auris kombitól, amely Touring Sports néven érkezik, sokat várnak. A kocsi sokat is tud, csomagtere 530 literes, könnyen bővíthető, kényelmesen pakolható.
Az új modell a hajtásláncok széles választékával érhető el, beleértve a full hybrid-technológiát is. A helykínálat tekintetében, az új generációs Auris hibrid esetén az akkumulátor-csomagot már nem a csomagtér alján, hanem a hátsó ülés alatt helyezték el. A tervek szerint a maradék fél év alatt 600 darab eladását tervezik – természetesen a hagyományos benzines illetve dízelmotoros változatokkal együttvéve.
Toyota Auris Touring Sports
Toyota
László Richárd, a Toyota értékesítési és marketing igazgatója elmondta, stratégiájuk két pillérre épül, az egyik a széles modellválaszték, benne a Toyota Auris Touring Sports-szal, a másik, hogy a Toyota modellek teljes tulajdonlási költsége (TCO) alacsony legyen". A TCO (Total Cost of Ownership) a flottaüzemeltetők számára hasonló, mint a THM (teljes hiteldíj mutató) a bankszakmában. Nagyon fontos tudatosítani a céges autót használókban (és valójában a magánemberekben is), hogy az autó beszerzési ára csak egy része a jármű használat alatti költségeinek. Ide tartoznak a szervizköltségek, az üzemanyagköltség, a biztosítási díjak, az értékvesztés okán elvesztett forintok. Mindez együtt adja meg, hogy az autó megvásárlásától az eladásáig mennyibe került a használata.
Ez konkrétan az Auris kombi esetében vizsgálva azt jelenti, hogy a típus árszintje nem a legalacsonyabb, ellenben az értéktartása a márkának klasszikusan jó, az alsó-középkategóriás típusainak pedig a legjobbak közötti. Tehát használtan magasabb áron lehet értékesíteni, mint egy esetleg olcsóbban beszerzett más típust. Az Auris szervizciklusa 15 000 km, amely sűrűbb, mint a ma általánossá váló 20 000 km-es, ellenben a szervizköltsége alacsonyabb. Ehhez még hozzászámolható az üzemanyagon elérhető megtakarítás, hiszen az Auris bármely motorjával az alacsony fogyasztású típusok közé tartozik. Így a modell fenntartása összességében gazdaságosabb, mint sok más, esetleg olcsóbb versenytársa esetén.
A Toyotánál a haszonjárművek terén a Hilux a zászlóvivő, három éve piacvezető a magyar pick-up piacon. A személyautók között az Auris modellcsalád,a Corolla és a Yaris a legerősebb. De a résmodellek között is jó a japán márka, például a Verso egyterű kategóriájában a flottaeladások tekintetében elfoglalt 5. helyezése a modell kedveltségét mutatja a cégek között. És ebből is tavasszal mutatták be az új típust. A vezetői szinten népszerű autó az Avensis és a RAV4. A felső vezetők és a cégtulajdonosok között pedig a szintén áthatóan megújuló Lexus flottája lehet a befutó.