szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az 1,6 literes V6-os erőforrás 600 lóerős teljesítményre képes, de az energia-visszanyerő rendszerrel kiegészülve az összteljesítménye nagyjából 760 lóerő. És, ami még nagyon fontos, hogy a mérnökök szerint a hangja is rendben lesz.

A mostaninál is izgalmasabb szezon vár jövőre Forma–1 rajongóira, hiszen a szabályváltozások értelmében a jelenleg használatban lévő 2,4 literes, szívó V8-as motorokat leváltják az 1,6 literes, turbós V6-os erőforrások. Ez a szokásosnál is nagyobb kihívás elé állítja a motorgyártókat, melyek közül elsőként a Renault mutatta be a 2014-es turbómotorját.

Renault

Az Energy F1-2014 névre keresztelt V6-os blokk teljesítménye 600 lóerő, ami az energia-visszanyerő rendszerrel kiegészülve nagyjából 760 lóerős összteljesítményre lesz képes. A franciák szerint ez meghaladja a mostani V8-as blokkok erejét, viszont a fogyasztás terén jóval takarékosabb. Az új szabályok értelmében ugyanis csak 100 kg üzemanyagot használhatnak el az autók a verseny folyamán, ami azt jelenti, hogy a V6-os blokkok 35 százalékkal kevesebbet fogyasztanak majd a mostani nyolchengeres elődeiknél.

Ezt egyrészt a KERS helyébe lépő ERS, vagyis Energy Recovery System-mel érték el, ami 60 kW helyett 120 kW többletenergiát biztosít, valamint a motor maximális fordulatszámát 18 helyett 15 ezernél maximalizálták. Utóbbi az erőforrás tartósságán is sokat javít, ami jövőre szintén hangsúlyosabb szerepet fog kapni, mivel a mostani 8 helyett csak 5 motort használhat el egy pilóta a szezon során.

A teljesítmény és a látvány miatt tehát fölösleges aggódniuk a rajongóknak, viszont sokakban felmerülhet a kérdés, hogy a jellegzetes V8-as motorhang helyett vajon mi várható a V6-os blokkoktól. Erre a kérdésre a Renault-nál megnyugtató választ adtak: „Alapvetően a motor hangja továbbra is nagyon hangos lesz. Fel fog ébreszteni az álmodból és a versenypályák szomszédságában élők ugyanúgy panaszkodni fognak. Természetesen a szívó hang helyett sokkal inkább a turbó jellegzetes hangját lehet majd hallani, és még inkább érzékelhető lesz, ahogy a pilóta leveszi a lábát a gázpedálról és a motorfordulat visszaesik” – árulta el Rob White, a Renault Sport F1 helyettes vezérigazgatója.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!