szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mazda legnagyobb darabszámban eladott autójának új generációja csatlakozik a Mazda CX-5-höz és az új Mazda 6-hoz, folytatva a Skyactive technológia és a Kodo formanyelv népszerűsítését.

Az európai újautó-eladások mintegy 25 százalékát (évente hozzávetőlegesen 3 millió autót) megtestesítő alsó-közép kategória létfontosságú minden autógyártó számára: a világ szinte összes márkája küzd azért, hogy a lehető legnagyobb szeletet hasíthassa ki ebből a szegmensből. Éppen ezért óriási várakozások előzték meg a Mazda 3 legújabb generációjának bemutatását, pláne annak fényében, hogy a CX5-tel debütáló és a Mazda 6-on kiteljesedő Skyactive technológia, valamint a Kodo formanyelv nagy sikert aratott az autórajongók körében.

Mazda

Valószínűleg nem lesz ez másként a Mazda 3 esetében sem, hiszen a Kodo stílus remekül mutat a 4,46 méter hosszú, 1,8 széles és 1,45 méter magas kompakt karosszérián. Leginkább a nagyobb testvér Mazda 6-ra hasonlít, de annál sportosabb megjelenést kapott, köszönhetően a jellegzetes hűtőmaszknak, a karosszéria markáns vonalainak és domborításainak, valamint az aerodinamikailag előnyös megjelenésnek, hiszen az újdonság a japánok szerint kategóriájának legalacsonyabb légellenállási együtthatójával rendelkezik.

Az előző generáció kapcsán sokan felrótták a Mazdának, hogy a konkurenciához és főleg a VII-es Golfhoz képest jóval puritánabb utasteret kínálnak. Ez most megváltozott, hiszen nem csak minőségibb és kívánatosabb lett az elődhöz képest, de a Mazda szerint ergonomikusabb és tágasabb is. A kormány mélyebbre került, az ülések masszívabbak lettek, az A-oszlopot pedig 10 centiméterrel hátrébbra tolták, ami jobb kilátást eredményez. Természetesen az infotainment rendszert is átdolgozták a japánok, valamint kiemelendő, hogy kategóriájában az elsők között rendelhető bele szélvédőre vetített kijelző, vagyis Head Up Display.

Mazda

Az új Mazda 3-ba a kistömegű Skyactive-D dízel- és a Skyactive-G benzinmotorok közül lehet választani, melyekhez automata vagy kézi váltó párosítható, továbbá start/stop rendszer (i-Stop) és a Mazda egyedi fékenergia-visszanyerő rendszere, az i-Eloop társulhat.

A belépő szintet a vadonatúj fejlesztésű, 1,5 literes Skyaktiv-G benzinmotor képviseli, amely 100 lóerős és 150 Nm a maximális nyomatéka. A következő lépcső a Skyaktiv-G 2,0 literes benzines gyengébbik változata, amely 120 lóerő és 210 Nm leadására képest, de ha már ekkora blokkot választ az ember érdemes az erősebbik konfigurációban rendelni, amely 165 lóerős, a nyomatéka pedig változatlanul 210 Nm.

Dízelfronton a 150 lóerő és 380 Nm maximális nyomatékot adó, közös nyomócsöves, turbós 2,2 literes Skyactive-D erőforrás áll a vásárlók rendelkezésére, ami már most teljesíti az EURO 6-os normákat.

Mazda

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!