szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mazda legnagyobb darabszámban eladott autójának új generációja csatlakozik a Mazda CX-5-höz és az új Mazda 6-hoz, folytatva a Skyactive technológia és a Kodo formanyelv népszerűsítését.

Az európai újautó-eladások mintegy 25 százalékát (évente hozzávetőlegesen 3 millió autót) megtestesítő alsó-közép kategória létfontosságú minden autógyártó számára: a világ szinte összes márkája küzd azért, hogy a lehető legnagyobb szeletet hasíthassa ki ebből a szegmensből. Éppen ezért óriási várakozások előzték meg a Mazda 3 legújabb generációjának bemutatását, pláne annak fényében, hogy a CX5-tel debütáló és a Mazda 6-on kiteljesedő Skyactive technológia, valamint a Kodo formanyelv nagy sikert aratott az autórajongók körében.

©

Valószínűleg nem lesz ez másként a Mazda 3 esetében sem, hiszen a Kodo stílus remekül mutat a 4,46 méter hosszú, 1,8 széles és 1,45 méter magas kompakt karosszérián. Leginkább a nagyobb testvér Mazda 6-ra hasonlít, de annál sportosabb megjelenést kapott, köszönhetően a jellegzetes hűtőmaszknak, a karosszéria markáns vonalainak és domborításainak, valamint az aerodinamikailag előnyös megjelenésnek, hiszen az újdonság a japánok szerint kategóriájának legalacsonyabb légellenállási együtthatójával rendelkezik.

Az előző generáció kapcsán sokan felrótták a Mazdának, hogy a konkurenciához és főleg a VII-es Golfhoz képest jóval puritánabb utasteret kínálnak. Ez most megváltozott, hiszen nem csak minőségibb és kívánatosabb lett az elődhöz képest, de a Mazda szerint ergonomikusabb és tágasabb is. A kormány mélyebbre került, az ülések masszívabbak lettek, az A-oszlopot pedig 10 centiméterrel hátrébbra tolták, ami jobb kilátást eredményez. Természetesen az infotainment rendszert is átdolgozták a japánok, valamint kiemelendő, hogy kategóriájában az elsők között rendelhető bele szélvédőre vetített kijelző, vagyis Head Up Display.

©

Az új Mazda 3-ba a kistömegű Skyactive-D dízel- és a Skyactive-G benzinmotorok közül lehet választani, melyekhez automata vagy kézi váltó párosítható, továbbá start/stop rendszer (i-Stop) és a Mazda egyedi fékenergia-visszanyerő rendszere, az i-Eloop társulhat.

A belépő szintet a vadonatúj fejlesztésű, 1,5 literes Skyaktiv-G benzinmotor képviseli, amely 100 lóerős és 150 Nm a maximális nyomatéka. A következő lépcső a Skyaktiv-G 2,0 literes benzines gyengébbik változata, amely 120 lóerő és 210 Nm leadására képest, de ha már ekkora blokkot választ az ember érdemes az erősebbik konfigurációban rendelni, amely 165 lóerős, a nyomatéka pedig változatlanul 210 Nm.

Dízelfronton a 150 lóerő és 380 Nm maximális nyomatékot adó, közös nyomócsöves, turbós 2,2 literes Skyactive-D erőforrás áll a vásárlók rendelkezésére, ami már most teljesíti az EURO 6-os normákat.

©

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A rendőrség szerint nem mesefigura a bádogrendőr, akinek mindig lába kél

A rendőrség szerint nem mesefigura a bádogrendőr, akinek mindig lába kél

Torkán akadt a cseh külügynek egy pesti cseh filmfesztiválra szánt orbánozó videóüzenet

Torkán akadt a cseh külügynek egy pesti cseh filmfesztiválra szánt orbánozó videóüzenet

Mi az: ha becsukja 4 percre, megöli a koronavírust (is)?

Mi az: ha becsukja 4 percre, megöli a koronavírust (is)?