szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A C-X75 mozgatásáról egy 502 lóerős négyhengeres benzinmotor és két elektromotor gondoskodik. Sajnos az utcán nem lesz látható, mivel csak a prototípus fázisig jutott el.

A Jaguar még 2010-ben a Párizsi Autószalonon mutatta be a C-X75 nevű tanulmányautót, amely az előzetes pletykák ellenére sajnos sosem került sorozatgyártásba. Azért sajnos, mert a lemezek alatt igazi csúcstechnika lapul, melynek köszönhetően büszke tagja lehetett volna a Ferrari, Porsche és McLaren alkotta illusztris társaságnak. Hogy mire is képes C-X75 arról most nyilvánosságra hoztak egy videót és a műszaki adatokat is, amik egészen elképesztőek.

Jaguar
Jaguar

A C-X75 mozgatásáról a Forma-1-es technikát felvonultató 1.6 literes négyhengeres benzinmotor gondoskodik turbóval és kompresszorral megtámogatva, melynek köszönhetően 502 lóerős, a maximális fordulatszáma pedig 10 ezer. Ehhez jön még két elektromotor, amik 390 lóerőre képesek, a rendszer kombinált összteljesítménye pedig 850 lóerő és 1000 Nm. Ennek megfelelően nem csoda, hogy 354 km/óra a végsebessége és 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 160 km/órára, továbbá 200 milliszekundum alatt képes a fokozatok között kapcsolgatni a hétsebességes automataváltója.

Jaguar
Jaguar

További lenyűgöző tulajdonsága, hogy akár 60 km megtételére is képes kizárólag elektromos üzemmódban, valamint 300 km/óra felett több mint 200 kg leszorítóerő keletkezik a karosszériáján. Ezek fényében helytállónak tűnik, a Jaguar állítása miszerint a C-X75 egy csúcstechnikát képviselő hibrid szupersportautó, ami egy városi kisautó károsanyagkibocsájtásával rendelkezik, ugyanis utóbbi tekintetében mindössze 89 g/km-os értékkel kell számolni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!